OUL ❤️

Alt gikk fint på OUL i dag tidlig, og det viste seg å være en liten jente i magen:Heartbigred
 
Regner med at du har sett på andre tråder, men svaret er nå altså JA. Far kan få være med fra og med i dag, 21.06. :D❤️
Hei. Jeg gikk inn å leste det nå:smiley-bounce012 Vi var inne på Ahus sine sider i går tidlig, men da ble den endret i løpet av dagen.
 
Jeg var i forrige uke, og skal få ei jente:happy: Fikk beskjed om at jeg har lavtliggende/forliggende de morkake, så fikk en ny time i uke 30. Det virket som det var noe de tok helt med ro, og sa at den vanligvis flyttet på seg innen da. Har derfor ikke stresset noe med det, før jeg så en artikkel her på Babyverden med tittelen «Forliggende morkake kan være farlig». Synes ikke det akkurat var dekning for den tittelen i artikkelen, men er det noen som har erfaring med dette her? Det er første graviditet for meg, og jeg prøver å beholde roen og ikke bli stresset av alt som skjer.

Kan god hende at du allerede har fått svar på dette, men jeg hadde lavtliggende morkake med nr 2. Var bare noen mm unna åpningen på OUL og de mente at den på et tidligere tidspunkt hadde dekket åpningen. I 99% av tilfellene flytter den seg i takt med at livmor vokser. Og så får man en kontroll i uke 30-32 for å sjekke om den har flyttet seg, for å kunne finne ut om man kan gjennomføre en vaginal fødsel eller om det må bli keisersnitt. Når man har lavtliggende/foreliggende morkake er man mer utsatt for blødninger og hvis du får noen blødninger skal du ta kontakt med føden. Skulle man være en av de 1% hvor den ikke flytter seg, setter de opp KS i god tid, da en vanlig fødsel vil være farlig for mor og barn.
Håper og tror at du er blant de 99% hvor den flytter seg selv :)
 
Kan god hende at du allerede har fått svar på dette, men jeg hadde lavtliggende morkake med nr 2. Var bare noen mm unna åpningen på OUL og de mente at den på et tidligere tidspunkt hadde dekket åpningen. I 99% av tilfellene flytter den seg i takt med at livmor vokser. Og så får man en kontroll i uke 30-32 for å sjekke om den har flyttet seg, for å kunne finne ut om man kan gjennomføre en vaginal fødsel eller om det må bli keisersnitt. Når man har lavtliggende/foreliggende morkake er man mer utsatt for blødninger og hvis du får noen blødninger skal du ta kontakt med føden. Skulle man være en av de 1% hvor den ikke flytter seg, setter de opp KS i god tid, da en vanlig fødsel vil være farlig for mor og barn.
Håper og tror at du er blant de 99% hvor den flytter seg selv :)
Takk! Håper det selv, men skal være obs frem til neste undersøkelse i uke 30!
 
Takk! Håper det selv, men skal være obs frem til neste undersøkelse i uke 30!
Har også lavtliggende morkake, og skal på UL igjen i uke 28 for kontroll. Den trekker seg oppover i de aller fleste tilfellene. Håper den gjør det med meg og.
 
Ferdig med OUL i dag, og der er det en frisk og fin baby. ❤️
 
Så koselig :love017 :Heartpink Der kom jenta:Heartred:Heartred komme til og bli godt passet på hun av storebrødrene sine :Heartred
Ja, det tror jeg nok! De passer allerede på henne gjennom magen, og gir mye kos, prater med henne. Så dette blir nok kjempefint. ❤️
 
Back
Topp