O'store skravletråden

Hva tenker dere om å bruke sykkel når man er tidlig gravid, eller i det hele tatt? Jeg tenker det ikke er lurt, men noen andre jeg kjenner sier de har sett mange gravide som sykler. Og er det andre ting man burde holde seg unna, som man ikke har tenkt så mye over?
Oi :hilarious: sykkel? Virkelig? Selvfølgelig skal man sykle selvom man er gravid ;) aldri hørt om:) er vel ikke så ille mange begrensninger selvom man er gravid. Leve som normalt? Kanskje ikke ekstrem sport. Men tror man kan gjøre alt man gjorde før man ble gravid. Om ikke så er det ikke liv laga uansett, om du aborterer fordi du sykler eller løfter vektet på gymet ;) så sykl i vei :)
 
Oi :hilarious: sykkel? Virkelig? Selvfølgelig skal man sykle selvom man er gravid ;) aldri hørt om:) er vel ikke så ille mange begrensninger selvom man er gravid. Leve som normalt? Kanskje ikke ekstrem sport. Men tror man kan gjøre alt man gjorde før man ble gravid. Om ikke så er det ikke liv laga uansett, om du aborterer fordi du sykler eller løfter vektet på gymet ;) så sykl i vei :)
Men det kan jo være en risiko å ta hvis man skulle falle(?) tenker jeg. Spesielt på el-sykkel/sykkel i fart. Kommer an på hvordan man ser det. Føler det er på lik linje som slalom, skateboard, rulleskøyter.. altså farer der det kan være fatalt hvis man faller i fart.
 
Hva tenker dere om å bruke sykkel når man er tidlig gravid, eller i det hele tatt? Jeg tenker det ikke er lurt, men noen andre jeg kjenner sier de har sett mange gravide som sykler. Og er det andre ting man burde holde seg unna, som man ikke har tenkt så mye over?

Tenker det bare er å sykle i vei? Altså, man må jo fortsette å leve selvom man er gravid❤️
 
Men det kan jo være en risiko å ta hvis man skulle falle(?) tenker jeg. Spesielt på el-sykkel/sykkel i fart. Kommer an på hvordan man ser det. Føler det er på lik linje som slalom, skateboard, rulleskøyter.. altså farer der det kan være fatalt hvis man faller i fart.
Jeg tryner oftere når jeg går på beina enn på sykkel :hilarious: En kan ikke slutte å leve! Baby er veldig godt beskyttet i magen. Slag mot magen er farligere når man er lengre på vei. Tenker man katastrofetanker kan man få sykkelstyret i magen, men jeg velger å ikke leve livet etter katastrofetanker. Jeg red på hest til bekkenet ikke klarte mer langt ute i 20+ svangerskapsuke. Klart at noen vil være mer forsiktig enn andre og det er greit, men tenk over om det går utover livskvaliteten din. Da synes jeg ikke man bør la katastrofetanker bestemme.
 
Men det kan jo være en risiko å ta hvis man skulle falle(?) tenker jeg. Spesielt på el-sykkel/sykkel i fart. Kommer an på hvordan man ser det. Føler det er på lik linje som slalom, skateboard, rulleskøyter.. altså farer der det kan være fatalt hvis man faller i fart.
Ja men man kan jo også snuble å falle på magen også når man er ute å går! Altså folk går gravide verden over. Ulike forhold og forutsetninger;) så, man må bare prøve å leve som normalt. Men om du er redd for å falle av sykkelen når du er ute å sykler så må du jo la den sykkelen stå:) enkelt og greit :)
 
Men det kan jo være en risiko å ta hvis man skulle falle(?) tenker jeg. Spesielt på el-sykkel/sykkel i fart. Kommer an på hvordan man ser det. Føler det er på lik linje som slalom, skateboard, rulleskøyter.. altså farer der det kan være fatalt hvis man faller i fart.
Lever som normalt så lenge kroppen tåler det :happy: jeg rir osv selvom jeg er gravid. Er jo en risiko såklart. Men det er det også å leve. Jeg sklei og falt ned trappen med forrige. Kunne jo ikke la vær å gå i trapper fordiom :hilarious: man må bare kjenne selv på sine egne begrensinger og hva man tørr å "utsette" seg for tenker jeg dette er veldig individuelt :happy:
 
Andre som kjenner at livmor vokser? River pg strekker på en måte? Kjenner også liksom sånne små leamus der nede :hilarious:
Oh yeah ;) får sjokk når jeg nyser hvertfall. Fy søren ;) skikkelig stikk og strekk ❤️
 
Før var det en sånn kalkulator på nav der man kunne legge inn termin og hvordan man valgte å fordele permisjonen, så fikk man opp hvor lenge permisjonen varer og så videre. Noen som vet hva jeg snakker om? :) Jeg finner den ikke igjen på nav sine sider, er det noen som vet hvor jeg kan finne den?
 
Før var det en sånn kalkulator på nav der man kunne legge inn termin og hvordan man valgte å fordele permisjonen, så fikk man opp hvor lenge permisjonen varer og så videre. Noen som vet hva jeg snakker om? :) Jeg finner den ikke igjen på nav sine sider, er det noen som vet hvor jeg kan finne den?
De har visst tatt den ned for oppdatering. Vært borte i snart ett år, om jeg har forstått det riktig...
 
De har visst tatt den ned for oppdatering. Vært borte i snart ett år, om jeg har forstått det riktig...
Ah, ikke rart jeg ikke finner den da. Det var en lang oppdatering :p Håper den kommer tilbake snart da.
Takk for svar :happy:
 
Ah, ikke rart jeg ikke finner den da. Det var en lang oppdatering :p Håper den kommer tilbake snart da.
Takk for svar :happy:
Ja, skulle gjerne hatt den tilgjengelig! Lette etter den selv også.
 
Yess, årets eurovision er igang :gen014
 
Dere som har hatt barn fra før!!
Jeg har en mamma som eeeelsker å strikke. Hun er småpoppis på Instagram og har nå sagt at dersom jeg ønsker at hun strikker noe må jeg bare si ifra. Jeg er 9 uker på veg og ANER IKKE hva jeg evt. skal ønske meg? Bor i nord, så her er det kaldt. Har dere noen tips til hva jeg kan ønske meg?
 
Back
Topp