Oss testetøser imellom

Er det nå vi bør legge inn aksjer? Eller kan det være nok med fredag, lørdag, tirsdag? Må aksjene legges inn før el skjer? Eller betyr el testen at el er på veg til å skje?
Tirsdag holder muligens, men er når testene er positive det er viktigst med aksjer. Om du hadde positiv test i går kveld så slipper egget mest sannsynlig nå idag, og så har det 24t på seg å bli befruktet. Det aller beste er jo at sædcellene ligger klar med sterk svømmeevne når egget slippes.
Men vil sei at aksjer seinere enn i morgen på dagtid er for seint sånn reint praktisk. Teoretisk kan egget slippes i morgen kveld og du har fram til lørdag kveld å befrukte det.

Hva tenker dere? :nailbiting: Jeg tok testen, forventet nok en negativ, så etter 20 sek så gikk jeg vekk fra testen. Etter ca 5 min (kanskje et sted mellom 5-10 min) så gikk jeg bort for å kaste testen og så dette. Streken er helt klart rosa og ikke grå, men den er veldig tynn. Brukte make sure vanlige strimler

Vedlegg

• IMG_7646.jpeg
    IMG_7646.jpeg
    820,9 KB · Visninger: 92
Hva tenker dere? :nailbiting: Jeg tok testen, forventet nok en negativ, så etter 20 sek så gikk jeg vekk fra testen. Etter ca 5 min (kanskje et sted mellom 5-10 min) så gikk jeg bort for å kaste testen og så dette. Streken er helt klart rosa og ikke grå, men den er veldig tynn. Brukte make sure vanlige strimler
Denne ser positiv ut! :hello2 :Heartred :smiley-bounce022

Definitivt positiv! Gratulerer! :joyful:

Tirsdag holder muligens, men er når testene er positive det er viktigst med aksjer. Om du hadde positiv test i går kveld så slipper egget mest sannsynlig nå idag, og så har det 24t på seg å bli befruktet. Det aller beste er jo at sædcellene ligger klar med sterk svømmeevne når egget slippes.
Men vil sei at aksjer seinere enn i morgen på dagtid er for seint sånn reint praktisk. Teoretisk kan egget slippes i morgen kveld og du har fram til lørdag kveld å befrukte det.
I forhold til dagene mente jeg tirsdag som var dagen før positiv el test( onsdag) Er det nok eller bør man legge inn aksjer etter eggeløsning ? Hvor lenge ligger sæd å venter på egget? :-)

I forhold til dagene mente jeg tirsdag som var dagen før positiv el test( onsdag) Er det nok eller bør man legge inn aksjer etter eggeløsning ? Hvor lenge ligger sæd å venter på egget? :-)
Kan legge dagen etter også, det har bare mye å si på når egget slapp. Det lever i Max 24 T

Hvilket batchnr er det du har på makesure? De har hatt noen med svakt fargestoff, så strekene aldri blir like sterke som kontrollstreken. Kanskje du har en av dem? Syns jo den andre testen din har en veldig fin strek, med tanke på at de ofte er mye tregere til å slå ut om det er RFSU sin :Heartred

Beste er å få tatt HCG blodprøve, men forstår at du er ekstra stresset med tanke på at du skal reise nå. Håper gynekologen vil kunne gi deg litt avklaring :Heartred
Takk for svar! :love017
Jeg har akkurat mistet all selvkontroll hva gjelder testing. :laughing002

Måtte sjekke om det faktisk er testene som er problemet, for jeg holdt på å bli sprø av bekymring da de enda ikke var sterke 19 dpo..!

Jeg hadde såkalt «dye stealer» lenge før dette ved mine to fullgåtte graviditeter, sammenlignet med nå. Det bekymret meg veldig!

Så da kjøpte jeg ny batch for å sammenligne. Jeg hadde MakeSure som slutter på 11 fra før, og nå kjøpte jeg 61. Vet at begge har dårlig rykte (svake tester), men ville gjerne sammenligne. Fant dessverre ikke de som visstnok er gode. Så kjøpte jeg RFSU, og digital. Testet med strimler fra begge batchene, og sammenlignet med RFSU, samt validerte med digital, OG dro til privat gynekolog for å sjekke at det lå på riktig plass. :smiley-ashamed004 All in! Orket ikke mer bekymring. Det ble dyyyrt!

Vi så fostersekk i livmoren på GU, men uten noe inni. Trolig er det bare for tidlig, for var i teorien 4+6 ved undersøkelsen. Plommesekken og foster vises vanligvis etter 5 og en halv uker (har jeg googlet meg til), så det var litt beroligende. Gynekologen sa likevel at hun verken kunne utelukke graviditet utenfor livmoren, eller SA ut i fra det hun så. Men ting tyder på at det går fint, bare at jeg kanskje er litt kortere på vei.

Strekene var blitt sterkere, og RFSU kjempesterk! Digital sa 2-3 og jeg skal være 5+0 nå.

Så nå konkluderer jeg med at MakeSure kan forårsake paranoia pga svake streker, også reiser jeg på ferie og orker ikke mer bekymring. Det får gå som det går. :D
Skal prøve å glede meg. :Heartbigred

Legger ved bilde av testene jeg har tatt de siste par dagene, og sammenlignet batch 11 og 61 (ganske like), og ultralyd, samt et bilde fra nettet som beroliget meg. :)
IMG_1861.jpeg
IMG_1864.jpeg
IMG_1865.jpeg
IMG_1856.png

Det skal i teorien holde, sædceller lever i oppimot 5-7 dagar i livmor faktisk. Er mange som kun har sex før el og blir gravide :happy: har nylig lest om ei her inne som blei gravid på aksjer 5 dagar før el:happy093.

Tror å legge inn aksjer et par dager før er best. :) Da ligger de i egglederen og venter til egget slippes.

Jeg ble gravid av ubeskyttet sex én gang nesten seks døgn før EL denne gangen. Vi prøvde ikke egentlig, men visste at det var en risiko. Siden vi var bittelitt uforsiktig så testet jeg etter eggløsning (for jeg håpet litt på uhell). Så det er mulig!

Men jeg hadde mye EL-slim, over mange dager, så det kan ha spilt en rolle kanskje?
Ser ut til at studier sier litt ulikt:
IMG_1910.jpeg
IMG_1911.jpeg

Okei så denne teste-tøsen her har mista det helt haha. Jeg er 7 dpo, men har så mye symptomer… murringer, herpesutbrudd, stikk, veldig ømme pupper og brystvorter, livlige drømmer etc. sist jeg hadde alt dette sååå lenge før mensen var da jeg var gravid sist. I 2021!

Så i kveld tok jeg en digital ultratidlig test (vet det er tidlig.. men jeg føler meg så rar akkurat som sist!) og den viste negativ. Men jeg åpnet den digitale testen opp og fant stripsen på innsiden. Og der er det en svaaaaak strek.

Kan man tolke svake streker på en slik digital test? Det er jo ikke meningen å klore de åpne som jeg gjorde! Men nå kjenner jeg meg optimistisk her. Med alle symptomene i tillegg.

Får ikke lastet opp bilde ??

Okei så denne teste-tøsen her har mista det helt haha. Jeg er 7 dpo, men har så mye symptomer… murringer, herpesutbrudd, stikk, veldig ømme pupper og brystvorter, livlige drømmer etc. sist jeg hadde alt dette sååå lenge før mensen var da jeg var gravid sist. I 2021!

Så i kveld tok jeg en digital ultratidlig test (vet det er tidlig.. men jeg føler meg så rar akkurat som sist!) og den viste negativ. Men jeg åpnet den digitale testen opp og fant stripsen på innsiden. Og der er det en svaaaaak strek.

Kan man tolke svake streker på en slik digital test? Det er jo ikke meningen å klore de åpne som jeg gjorde! Men nå kjenner jeg meg optimistisk her. Med alle symptomene i tillegg.

Får ikke lastet opp bilde ??
Har aldri gjort det sjølv, men veit om mange som gjer det. Vil tru at når det reagere på noko så reagere det på noko, så e nok iallefall mykje håp for deg❤️❤️

Kveldens test - forøvrig den batchen som slutter på 11 da, så dårlig fargestoff. :bag:
Klarte ikke å la være selv om jeg hadde bestemt meg for å vente til helgen :smiley-ashamed008
Jeg ser dessverre ikke noe, ser du strek? Kjenner meg veldig igjen i å ikke klare å la være å teste. Helt umulig.

Tror å legge inn aksjer et par dager før er best. :) Da ligger de i egglederen og venter til egget slippes.

Jeg ble gravid av ubeskyttet sex én gang nesten seks døgn før EL denne gangen. Vi prøvde ikke egentlig, men visste at det var en risiko. Siden vi var bittelitt uforsiktig så testet jeg etter eggløsning (for jeg håpet litt på uhell). Så det er mulig!

Men jeg hadde mye EL-slim, over mange dager, så det kan ha spilt en rolle kanskje?
Ser ut til at studier sier litt ulikt:
Vis vedlegget 461511Vis vedlegget 461512
Er så utrolig gøy og fascinerende at du ble gravid enda det var så stort sprik mellom EL og sexen! Det gir jo bare så mye mere håp for alle aksje dager.. :love017

Trenger hjelp til å velge tester - skal ut og kjøpe nye i dag da jeg er grådig lei av skyggestrekene på make sure sine :smiley-ashamed004
Jeg rekker ikke å bestille denne PP, så helst noe jeg får kjøpt i fysisk butikk. Tips? :Heartred

Back
Topp