Oss testetøser imellom

Måtte spørre ChatGPT.. Jeg syntes den ser positiv ut på CD 8? :confused004 Har du hatt el slim?

Ja, det er faktisk mulig å ha forhøyet LH-nivå i flere dager før selve LH-peaken uten at det nødvendigvis betyr at eggløsningen har skjedd eller er rett rundt hjørnet. Dette skjer spesielt hos noen kvinner med naturlig høyere LH-baseline, eller ved hormonelle tilstander som f.eks. PCOS – men det kan også være helt normalt uten noen underliggende årsak.

På testen du viser, ser vi:
  • Jevnt høye LH-nivåer fra CD 3 til CD 8, med en topp målt 15. mai kl. 11:32 (CD 8).
  • Deretter et tydelig dropp senere samme dag og dagen etter, som støtter at peaken faktisk var rundt formiddagen 15. mai.
  • Det betyr mest sannsynlig at eggløsningen skjer ca. 24–36 timer etter peaken, altså mellom sent 16. mai og tidlig 17. mai (CD 9–10).
Svar på bekymringen din:

– Ja, det er normalt at LH kan være “høy” uten at det nødvendigvis er peak ennå. Det viktige er å se etter den sterkeste testlinjen i forhold til kontrollinjen og deretter et dropp, slik du faktisk ser her mellom 15. og 16. mai.

Har du merket til utflodsforandringer, eggløsningssmerter eller annet som kan støtte tidspunktet for eggløsning?
IMG_8382.jpeg
Fikk et tydelig svar her. Men er fremdeles i tvil selv :hilarious:

Noen som ser noe?:angelic: 11 dpo, bare vanlig makesure test. Tror jeg har ekstra strekøyne denne runden, for selv om de ser blenda ut syns jeg innimellom at jeg ser noe såvidt :hilarious: Spesielt når jeg la den inn i premom:angelic:
photo_1747557428033.jpg
20250518_105135.jpg
Screenshot_20250518_122608_Premom.jpg

10-11 DPO, ganske sikker på at det ikke er noe her, men kanskje noen ser noe jeg ikke ser? :angelic:

Vedlegg

• IMG_5179.jpeg
    IMG_5179.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 95
  • IMG_5178.jpeg
    IMG_5178.jpeg
    963,7 KB · Visninger: 94
Noen som ser noe? :angelic:
Usikker på dpo da jeg ikke klarte å fange el med temping, da tempen var helt ut av kjøre denne syklusen. Men i følge syklusrytmen min eller hva jeg skal kalle den, så er ikm lørdag eller søndag. :)

Vedlegg

• Snapchat-960715923.jpg
    Snapchat-960715923.jpg
    743,2 KB · Visninger: 66
  • Snapchat-11988340.jpg
    Snapchat-11988340.jpg
    439,8 KB · Visninger: 68
Hei!
Ser dere noe på disse?
Øverste er fra i går 11 dpo, og nederste fra i dag 12 dpo. Bildet med en enslig test er tatt godt innenfor tidsfristen, mens de to andre er utenfor tidsfristen.

Er det mye skyggestreker på MakeSure om dagen? Jeg bruker ikke å få skygger, men er ikke så mye som skulle tilsi at jeg er gravid. Da har svømmerne overlevd i 5,5 dager.
Men jeg håper da!
IMG_1754.jpeg

Vedlegg

• IMG_1749.jpeg
    IMG_1749.jpeg
    860,4 KB · Visninger: 55
Hei!
Ser dere noe på disse?
Øverste er fra i går 11 dpo, og nederste fra i dag 12 dpo. Bildet med en enslig test er tatt godt innenfor tidsfristen, mens de to andre er utenfor tidsfristen.

Er det mye skyggestreker på MakeSure om dagen? Jeg bruker ikke å få skygger, men er ikke så mye som skulle tilsi at jeg er gravid. Da har svømmerne overlevd i 5,5 dager.
Men jeg håper da!
Vis vedlegget 460737
Er du helt sikker på EL? :) For jeg ser en skygge her, men syns den er litt svak for 11 og 12 DPO. Hvis EL egentlig har vært et par dager senere, så matcher det jo bedre både med HCG nivå og når dere la inn aksjer. Men svømmerne kan jo leve 5,5 dager også! Jeg ville forsøkt en ny test på ettermiddagsurin om du kan, noen slår ut sterkere da. :smiley-angelic001

Er du helt sikker på EL? :) For jeg ser en skygge her, men syns den er litt svak for 11 og 12 DPO. Hvis EL egentlig har vært et par dager senere, så matcher det jo bedre både med HCG nivå og når dere la inn aksjer. Men svømmerne kan jo leve 5,5 dager også! Jeg ville forsøkt en ny test på ettermiddagsurin om du kan, noen slår ut sterkere da. :smiley-angelic001
Takk for svar! :) Ja, testet for el og hadde tydelig el-smerte. Vi hadde bare ubeskyttet sex fem og en halv dag før el, og hoppa av i svingen på el-dagen. :happy8 Mannen liker å leke med skjebnen tydeligvis, og jeg stopper han ikke. :hello2 Vi er egentlig ferdig, ifølge han, men han kjenner til risikoen. :p

Men hvis jeg skal være helt nøyaktig, så er testene altså tatt 10,5 og 11,5 dpo. Jeg har ikke helt troa, men prøver å kose meg med den spenningen det er med skyggestreker når vi ikke egentlig prøver. :)

Noen som ser noe? :angelic:
Usikker på dpo da jeg ikke klarte å fange el med temping, da tempen var helt ut av kjøre denne syklusen. Men i følge syklusrytmen min eller hva jeg skal kalle den, så er ikm lørdag eller søndag. :)
Føler jeg ser noe her! :happy119
Spennende! Fingrene krysset for at de blir sterkere :)

Back
Topp