Oss testetøser imellom

IMG_5742.jpeg

8dpo. Syns jeg skimter noe, er det flere som ser eller har jeg bare fått streksyn o_O

Jeg tror jeg har funnet toppen jeg også, for i morges og nå nettopp så har lh-nivået sunket betraktelig :wideyed: Plutselig fått litt ømme bryst(el-sympt.) igjen, og det har jeg ikke hatt siden syklusen før jeg ble gravid i mars tidligere i år

Vedlegg

• IMG_4726.png
    IMG_4726.png
    967,3 KB · Visninger: 82
Noen som ser noe her? :)

Vedlegg

• IMG_4294.jpeg
    IMG_4294.jpeg
    908,3 KB · Visninger: 139
Har noen erfaring med tidligtest fra Lloyd?
Jeg fikk denn i går, 1 dag over IKM. Hadde negativ vanlig strimmel fra babyplan i dag, 2IKM. Blir så i tvil.

Vedlegg

• IMG_6082.jpeg
    IMG_6082.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 148
Har noen erfaring med tidligtest fra Lloyd?
Jeg fikk denn i går, 1 dag over IKM. Hadde negativ vanlig strimmel fra babyplan i dag, 2IKM. Blir så i tvil.
Mener å ha lest mye negativt om disse testene i forumene, blant annet at de burde fjernes fra markedet pga så mange feilaktige positive.
Ville tatt en test fra et annet merke i tilfellet. Krysser fingrene for deg :Heartred

Mener å ha lest mye negativt om disse testene i forumene, blant annet at de burde fjernes fra markedet pga så mange feilaktige positive.
Ville tatt en test fra et annet merke i tilfellet. Krysser fingrene for deg :Heartred
Var det jeg frykta litt får bare vente på tr evt.,. Blah

Takk :Heartred

Syntes dette er merkelig. Det er tydelig p staven er tom, for jeg blør på dag 6-7 (denne skulle egentlig takes ut om 1 mnd men begynte blø) Men det som er rart, syntes jeg, er at jeg tok jo eggløsningtest for å finne og få kontroll over eggløsningen, og den viste maksimal fertilitet, med den lilla clearblue testen. Hva foregår? Tuller syklusen min? Burde jeg ikke ha ikke blødd om jeg er på topp? Er så dårlig info ang dette... legger ved bilde. De to nederste er fra i dag, enda jeg blør som det.
Screenshot_20231212_110400_Premom.jpg

Syntes dette er merkelig. Det er tydelig p staven er tom, for jeg blør på dag 6-7 (denne skulle egentlig takes ut om 1 mnd men begynte blø) Men det som er rart, syntes jeg, er at jeg tok jo eggløsningtest for å finne og få kontroll over eggløsningen, og den viste maksimal fertilitet, med den lilla clearblue testen. Hva foregår? Tuller syklusen min? Burde jeg ikke ha ikke blødd om jeg er på topp? Er så dårlig info ang dette... legger ved bilde. De to nederste er fra i dag, enda jeg blør som det.
Vis vedlegget 422103
Jeg vet ikke om jeg kan bidra med noe nyttig, men trodde ikke man hadde eggløsning når man har P-stav? Jeg ville kanskje tenkt at eggløsningstestene ikke er til å stole på når du fortsatt har P-stav. Uten at jeg vet noe om det, så vil jeg tro de er konstruert sånn at de ikke går helt tom for hormon i løpet av de tre årene man har den.

Jeg hadde blødninger av og på i de to årene jeg hadde P-stav, ganske vanlig.

Edit: ved en nærmere titt på testene dine så tror jeg at premom viser deg feil verdier, dessverre. De som vises som high i hos deg er egentlig ganske svake. Innimellom tror premom at kontrollstreken er teststreken og at overgangen mellom det hvite og det blå (der det er en mørk skygge) er teststreken. Så man må flytte markørene i premom manuelt når den tuller sånn:) De er ikke høye eller positive før teststreken er like sterk som kontrollstreken. Tror du har forklaringen din der :)

Legger ved hvordan mine så ut da de var positive så kanskje du ser forskjellen :)

Legg merke til at når testene er lagt inn riktig så ligger alle teststrekene og alle kontrollstreken rett under hverandre, hos deg er de blitt forskjøvet!
IMG_2706.jpeg

Last edited:
Vis vedlegget 422103
Verdiene på de babyplan eltestene er feil hvertfall :) teststreken er mye svakere enn kontrollstrekene. Jeg kan dessverre ikke svare for Clearblue testen da jeg ikke har prøvd dem før :shy:
Men det er kanskje ikke uvanlig med blødning når man har stav? Bestevenninnen min hadde det, og hun hadde ofte blødning helt fra hun satte den inn. Så den røk ut igjen etter halvannet år, da gadd hun ikke vente mer på at det skulle gå seg til :p

Verdiene på de babyplan eltestene er feil hvertfall :) teststreken er mye svakere enn kontrollstrekene. Jeg kan dessverre ikke svare for Clearblue testen da jeg ikke har prøvd dem før :shy:
Men det er kanskje ikke uvanlig med blødning når man har stav? Bestevenninnen min hadde det, og hun hadde ofte blødning helt fra hun satte den inn. Så den røk ut igjen etter halvannet år, da gadd hun ikke vente mer på at det skulle gå seg til :p
Samme her, skal aldri ha P-stav igjen, for noe styr :laughing002

Jeg vet ikke om jeg kan bidra med noe nyttig, men trodde ikke man hadde eggløsning når man har P-stav? Jeg ville kanskje tenkt at eggløsningstestene ikke er til å stole på når du fortsatt har P-stav. Uten at jeg vet noe om det, så vil jeg tro de er konstruert sånn at de ikke går helt tom for hormon i løpet av de tre årene man har den.

Jeg hadde blødninger av og på i de to årene jeg hadde P-stav, ganske vanlig.

Edit: ved en nærmere titt på testene dine så tror jeg at premom viser deg feil verdier, dessverre. De som vises som high i hos deg er egentlig ganske svake. Innimellom tror premom at kontrollstreken er teststreken og at overgangen mellom det hvite og det blå (der det er en mørk skygge) er teststreken. Så man må flytte markørene i premom manuelt når den tuller sånn:) De er ikke høye eller positive før teststreken er like sterk som kontrollstreken. Tror du har forklaringen din der :)

Legger ved hvordan mine så ut da de var positive så kanskje du ser forskjellen :)

Legg merke til at når testene er lagt inn riktig så ligger alle teststrekene og alle kontrollstreken rett under hverandre, hos deg er de blitt forskjøvet!
Vis vedlegget 422109
Det var legen som sa at hormonene er tomme, og det gir mening, for den skulle ut 3.januar. Det jeg reagerer på er at jeg har eggløsning mens jeg blør. Veldig fornøyd med min p stav, har ikke blødd 1 gang siden jeg satte den i, kun nå når det var 1 mnd til den skulle ut.:p
Gurisss: hvordan er mine verdier feil når dine er lavere og har high? Min er 1,48 og er high, imens din var 1,23 og high ser jeg? ;)
Snapchat-1488687635.jpg

Det var legen som sa at hormonene er tomme, og det gir mening, for den skulle ut 3.januar. Det jeg reagerer på er at jeg har eggløsning mens jeg blør. Veldig fornøyd med min p stav, har ikke blødd 1 gang siden jeg satte den i, kun nå når det var 1 mnd til den skulle ut.:p
Gurisss: hvordan er mine verdier feil når dine er lavere og har high? Min er 1,48 og er high, imens din var 1,23 og high ser jeg? ;)
Vis vedlegget 422110
Den svakeste streken (teststreken) skal være sterkere enn den som er nærmest babyplan-merket (kontrollstrek) for å være positiv :) premom kan tulle litt med verdiene. Den ene testen min ville den sette 1,0 på og den kunne man snaut skimte teststreken :p (mener på at det var den nederste testen)
På bilde 2 er de to testene i midten positive, den øverste og nederste er negativ.

Vedlegg

• Screenshot_20231209-214805.png
    Screenshot_20231209-214805.png
    614,3 KB · Visninger: 71
  • PXL_20231206_085904834.jpg
    PXL_20231206_085904834.jpg
    1,4 MB · Visninger: 75
Den svakeste streken (teststreken) skal være sterkere enn den som er nærmest babyplan-merket (kontrollstrek) for å være positiv :) premom kan tulle litt med verdiene. Den ene testen min ville den sette 1,0 på og den kunne man snaut skimte teststreken :p (mener på at det var den nederste testen)
Forstår den. Men jeg velger å tro på clearblue for den å vise høy, samme som premom, så er ikke noe feil, og dere som syntes det får bare tro det. :p som sagt så er jeg forvirret at jeg blør når jeg er så high når jeg egentlig skal være mensfri og lage baby i den perioden den er høy. Men som sagt, så er dette min første blødning etter p stav og den syklusen er sikkert i tull første gangen! Så at det er high kan godt stemme når det er tull i syklusen i starten. Men trodde uansett man var blodfri når var high. Men nå vet jeg det;)

Vis vedlegget 422103
Jeg vet ikke med cb, men disse el testene er langt fra positive. Prøv å legg dem inn på nytt slik at strekene treffer der dem skal. Altså rett under hverandre. Da tipper jeg at resultatet vil bli anderledes. Teststreken må være sterkere enn kontrollstreken for at dem skal være positive. Slike streker som er på dine der har jeg jevnt gjennom hele syklusen.

Den kroppen er ikke alltid lett å bli klok på. Spesielt ikke med ekstra hormoner involvert. Håper du finner ut av det :)

Ikke meningen å tråkke deg på tærne eller noe vondt ment med å fortelle deg at testene dine ikke er positive, ville bare prøve å hjelpe deg til å forstå hvordan det funker.
Ja, tallet på mine tester er litt lavere, men dessverre så er det ikke størrelsen på tallene i premom som bestemmer om du har eggløsning eller ikke :) Hvis du først skal bruke premom, så er det iallefall greit å begynne med å legge inn testene riktig, slik at premom leser av riktig og gir deg riktig verdi. :) Som du ser på mine tester så er kontrollstrek og teststrek like sterke, og det er de ikke på dine tester, ergo de er ikke positive.

Back
Topp