Oss testetøser imellom

LH hormonet i kroppen vår går gjerne slik opp og ned, og svinger i løpet av dagen, og fra dag til dag. :) Urinkonsentrasjon har også mye å si for hvor sterk testene blir. :joyful: Mine pleier å variere mye, og være oppe i 0.4 også gå ned til 0.2 igjen dagen etter. Frustrerende greier! :bounce
Jaggu gikk monitor rett i høy på dag 9 i dag. Lh opp fra 0.28 til 0.3, så den gikk jo ikke så fort, men får følge med gjennom dagen.

Jeg pleide jo å ha el på dag 17-19 i 25 dagers syklus, men er i pp3 med progesteron nå, og har hatt el dag 16 og 15 i 31 og 30 dagers syklus, så skjønner ingenting. Er det sjukdommen som kødder med kroppen tro, eller er det psykisk som spiller inn fordi vi har bestemt oss for ivf fra april av? Har også hatt mye mer stikk i eggstokkområde enn jeg pleier. Forrige mens var ganske kjapt overstått selv til meg å være- var det egg i modning allerede? Vurderer nesten en ultralyd på mandag for å sjekke eggstokkene jeg nå.

Trodde det var altfor tidlig med el dag 10-12, men leser jo om flere som har blitt gravide da? @LilleVimsen ?

Jeg synes det er fascinerende å se hvor forskjellig styrke det er på ulike eltester. Her er fra babyplan, ebay og metode. Tatt på samme urin. Regner det som el om de ikke blir sterkere:)

20230212_074111.jpg

Jaggu gikk monitor rett i høy på dag 9 i dag. Lh opp fra 0.28 til 0.3, så den gikk jo ikke så fort, men får følge med gjennom dagen.

Jeg pleide jo å ha el på dag 17-19 i 25 dagers syklus, men er i pp3 med progesteron nå, og har hatt el dag 16 og 15 i 31 og 30 dagers syklus, så skjønner ingenting. Er det sjukdommen som kødder med kroppen tro, eller er det psykisk som spiller inn fordi vi har bestemt oss for ivf fra april av? Har også hatt mye mer stikk i eggstokkområde enn jeg pleier. Forrige mens var ganske kjapt overstått selv til meg å være- var det egg i modning allerede? Vurderer nesten en ultralyd på mandag for å sjekke eggstokkene jeg nå.

Trodde det var altfor tidlig med el dag 10-12, men leser jo om flere som har blitt gravide da? @LilleVimsen ?
Jepp! Jeg begynte å teste med monitor på cd 8, og da var den allerede "høy", "maks" på cd 10-11. Syklusen var veldig rar - 3 dager tr (pleier ha 5), el-slimet kom rett etter tr (jeg pleier ikke å legge merke til el-slim), og el på cd 11 (pleier å være cd 15-18) :) Er nok pga progesteronstøtten

Jepp! Jeg begynte å teste med monitor på cd 8, og da var den allerede "høy", "maks" på cd 10-11. Syklusen var veldig rar - 3 dager tr (pleier ha 5), el-slimet kom rett etter tr (jeg pleier ikke å legge merke til el-slim), og el på cd 11 (pleier å være cd 15-18) :) Er nok pga progesteronstøtten
Det er så rart! Gikk jo på prog de to foregående pp også, da med 16/31 og 15/30. Får bare fortsette å teste gjennom dagen, og følge med. Ikke veldig klar for aksjer- går på hestekur av penicillin, og ibux/paracet jevnlig. Fått en heftig luftveisinfeksjon som endte i ei sprengt trommehinne, så er ganske satt ut av spill. Men må man så må man! Aldri hatt elslim så tidlig, og i såpass gode mengder, så håper jo det er et gullegg som kommer. Bare litt redd det ikke rekker å utvikle seg maks på så kort tid…

Jeg hadde en dag med forholdsvis kraftig mens (til meg å være, det var til og med koagler) og en med medium, deretter to dager med lett/spotting.

Får jo bare prøve- setter nå mest min lit til ivf fra april av uansett.

Har ingen tester, men følger med på pulsen da den gikk opp veldig forrige EL. Nå ser den ut til å stige igjen! Betyr at jeg kanskje har hatt EL, spennende!2F6A8D2F-783A-4132-80A1-13BF2157CB2E.jpeg

Det er så rart! Gikk jo på prog de to foregående pp også, da med 16/31 og 15/30. Får bare fortsette å teste gjennom dagen, og følge med. Ikke veldig klar for aksjer- går på hestekur av penicillin, og ibux/paracet jevnlig. Fått en heftig luftveisinfeksjon som endte i ei sprengt trommehinne, så er ganske satt ut av spill. Men må man så må man! Aldri hatt elslim så tidlig, og i såpass gode mengder, så håper jo det er et gullegg som kommer. Bare litt redd det ikke rekker å utvikle seg maks på så kort tid…

Jeg hadde en dag med forholdsvis kraftig mens (til meg å være, det var til og med koagler) og en med medium, deretter to dager med lett/spotting.

Får jo bare prøve- setter nå mest min lit til ivf fra april av uansett.
Uff, det hørtes ikke godt ut… Er så typisk å bli syk rundt el :meh: Får håpe dere klarer å legge inn noen aksjer før el. Vi la inn annenhver dag, cd 7, 9 og 11

Uff, det hørtes ikke godt ut… Er så typisk å bli syk rundt el :meh: Får håpe dere klarer å legge inn noen aksjer før el. Vi la inn annenhver dag, cd 7, 9 og 11
Ja, vi har pleid å legge hver dag, men tenkte å eksperimentere med annenhver denne runden. Men to på rad om jeg pinpointer el da :bored:

Ja, snegletempo, men så går det så altfor fort. Før tida igjen snegler seg avgårde i ukene før termin:hilarious:
Jeg har en dagbok, men er ikke spesielt flink til å oppdatere den:bag: Den heter Hulderbabyer hvis du er interessert:shy: Så koselig at du vil følge med videre!
Når tenker du å ta ny digital? Har ikke mye erfaring med dem, tok tre stykker sist graviditet:)
Måtte prøve å lese meg litt opp, men tenker å ta den torsdag. Skal høre på legekontoret om de kan ta blodprøve med to dagers mellomrom bare sånn for å kanskje roe nervene. Skal ta vanlig test i morgen for å sammenligne litt streker…

Må finne dagboka di nå

Har noen sammenliknet streker på tidlig tester og vanlige? Er det egentlig så stor forskjell? Har bare en tidligtest igjen nå og vurderer om jeg skal droppe å bestille fler.

En oppdatering her fra. Tatt både strimmel og digital idag. Strimmel svakere, men ser strek og digital negativ. Veldig skuffende da mensen heller ikke kommet og er forsinket. Blir veldig frustrert og lei meg av dette. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Irriterende å få hop med streker og så er det ingenting. Hadde de vært slik at man fikk strek hver gang hadde det vært noe, men når de plutselig kommer. Dette var min utblåsning idag.

Har noen sammenliknet streker på tidlig tester og vanlige? Er det egentlig så stor forskjell? Har bare en tidligtest igjen nå og vurderer om jeg skal droppe å bestille fler.

Jeg tester hCG ut av kroppen etter en MA. Men her er det iallfall en betydelig forskjell vil jeg si:)

Vedlegg

• 54E8A452-91B1-42EF-A068-C08B1850523F.jpeg
    54E8A452-91B1-42EF-A068-C08B1850523F.jpeg
    558,5 KB · Visninger: 124
Her er mine. Ser forskjell, men synes ikke det er såå mye. Jeg bruker bare vanlig tester nå, for jeg får nesten alltid skygge på tidligtestene. Jeg blir sprø av det! :nailbiting: I tillegg er de billigere, hihi!

Vedlegg

• 62ECF901-8747-46F1-AD6D-93A3E5121B9A.jpeg
    62ECF901-8747-46F1-AD6D-93A3E5121B9A.jpeg
    75,5 KB · Visninger: 126
Her er mine. Ser forskjell, men synes ikke det er såå mye. Jeg bruker bare vanlig tester nå, for jeg får nesten alltid skygge på tidligtestene. Jeg blir sprø av det! :nailbiting: I tillegg er de billigere, hihi!
Jeg har aldri fått skygge på tidligtester, men jeg har heller ikke brukt de før i en periode jeg har blitt gravid. Men ja, man kan kanskje stole mer på de vanlige testene? Og de slår jo ut en gang de også dersom man faktisk er gravid :hilarious:

Skal jeg virkelig få el på dag 10/11?! Den pleier å komme på 17-19 naturlig, og på 15/16 med progesteronstøtte? Skjønner ingenting!! Og masse el-slim, pleier bare ha bittelitt. Pluss selv om jeg er dausjuk og fornuften ikke vil ha sex, så reagerer kroppen entusiastisk bare ved tanken :hilarious: :hilarious: Masse stikking også.Vis vedlegget 398691
Æææ, så spennende! Dette må være meant to be! :woot:

Håper jo veldig det!! Men jeg er jo helt klar for ivf i april :hilarious: :hilarious: :hilarious: Jeg får bare falske forhåpninger nå vet du!
Er jo typisk at det skjer nå, ikke sant :hilarious: Men jeg hadde hørt på kroppen, altså ;) Jeg ble jo selv gravid med EL på CD10, og for en gangs skyld ville jeg ha sex to ganger på et døgn!

Vedlegg

• 7A60EB32-01BB-4544-A123-2DB24D6FB06F.jpeg
    7A60EB32-01BB-4544-A123-2DB24D6FB06F.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 99
  • 36622B6E-6880-46A8-8595-D168C0C713AD.jpeg
    36622B6E-6880-46A8-8595-D168C0C713AD.jpeg
    938,4 KB · Visninger: 95
  • 09EF61B9-FA13-4A8D-AA71-8981A738C1A2.jpeg
    09EF61B9-FA13-4A8D-AA71-8981A738C1A2.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 96
Back
Topp