Oss testetøser imellom

Okei, men blir spørsmålet mitt det samme. Er ikke skyggestrekene folk ser hele tiden tidlige spontanaborter som mange ikke ville merka om man ikke testet før IKM? :)
Jeg testet mens jeg hadde i spiral, en blenda test og skyggestrek på to andre. Testet også bare for gøy en gang midt i syklusen, skyggestrek på en test og ingenting på en annen. Tror av og til det kan være kjemisk for noen, men tror oftere enn ikke at det er skyggestrek, spesielt når strekene er grå og det er samme merker om og om igjen..:confused005
 
Hei! Jeg er bare nysgjerrig. Det snakkes mye om skyggestreker på forumet her. Er det ikke heller sannsynlig at disse strekene er tidlige graviditeter som har gått til grunne?

Omtrent 75 prosent av alle befruktninger ender i spontanabort før uke 5 (https://www.klikk.no/foreldre/gravid/uke-for-uke/gravid-uke-5-3533870). I tillegg har man jo kjemiske graviditeter hvor sædcella sneier egget (såvidt jeg har skjønt)?
Etter å ha hengt her inne nok, så skjønner ein fort at det som mange seier er skygge, egentlig er hcg stigning. At nokon skal få skygge på alle tester ein syklus er berre ikkje vanlig. Men, det finnes også skygger. Og det er faktisk på enkelte tester mulig å se skyggen før ein dypper i urin. Så min logikk er å sjekke testen nøye før ein dupper. Og så er det dette med farge, er den rosa som mange sine skygger er, så tviler eg..
Prøvde eit billig billig merke forrige pp og syns det var hundre ganger vanskligere å tyde enn babyplan, for såg strek, men den såg grå ut. Men det var altså babystrek, sjølv om den enda i kjemisk.
Men kanskje mange syns det er lettere å takle alt som skygge enn mulige graviditeter, derav er skygger blitt berømte..? :confused005
 
Okei, men blir spørsmålet mitt det samme. Er ikke skyggestrekene folk ser hele tiden tidlige spontanaborter som mange ikke ville merka om man ikke testet før IKM? :)
Jeg har fått skyggestreker som er uten farge, men når jeg har hatt kjemisk (to ganger) så har jeg fått veldig svak men tydelig rosa strek som aldri blir sterkere men forsvinner etter ett par dager. Skyggestrekene kommer der streken skulle ha vært siden det er ett eget felt på testen.
 
Har prøvd makesure strimmel for første gang denne mnd. Hva er deres erfaringer med skyggestreker på disse? Strek på hele partiet eller kun enkelte strimler?
Har brukt halve pakken uten noen antydning til strek men fikk i dag en veeeldig svak strek som for meg ser ut som skygge
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230110-070654_Gallery.jpg
    Screenshot_20230110-070654_Gallery.jpg
    1.007,1 KB · Visninger: 135
Har prøvd makesure strimmel for første gang denne mnd. Hva er deres erfaringer med skyggestreker på disse? Strek på hele partiet eller kun enkelte strimler?
Har brukt halve pakken uten noen antydning til strek men fikk i dag en veeeldig svak strek som for meg ser ut som skygge
Ser noe ☺️ Hvor mange dpo er du, og er det tidligtest eller vanlig?
Jeg har fått skygger og falske positive på tidligtestene til MS. Vet ikke hvordan det er med de vanlige
 
Ser noe ☺️ Hvor mange dpo er du, og er det tidligtest eller vanlig?
Jeg har fått skygger og falske positive på tidligtestene til MS. Vet ikke hvordan det er med de vanlige
Ser tydlig strek med farge nå som den er tørket. Klarte ikke holde meg og tok en til nå hvor jeg syntes jeg så noe med en gang men føler nå den er negativ så får vente til i morgen tidlig for endelig svar tenker jeg. Er usikker på dpo, ammer fortsatt og syklusen har variert mellom 28-32 dager etter jeg begynte å følge med i høst. Er nå på cd 33 :dead: hadde kort syklus forrige mnd på kun 28 dager og mistenker eggløsning var noen dager senere enn estimert i Flo.
Vi prøver ikke men bruker ikke noen prevensjon annet enn at han(stort sett) hopper av i svingen.

Er vanlig test forresten
 

Vedlegg

  • 20230110_100618.jpg
    20230110_100618.jpg
    1,3 MB · Visninger: 109
Last edited:
Har prøvd makesure strimmel for første gang denne mnd. Hva er deres erfaringer med skyggestreker på disse? Strek på hele partiet eller kun enkelte strimler?
Har brukt halve pakken uten noen antydning til strek men fikk i dag en veeeldig svak strek som for meg ser ut som skygge
Jeg har opplevd skygge før både på Ms og Babyplan. Din strek har tydelig rosa farge, og jeg tipper at du er gravid :) Spennende!
 
Hei! Jeg er bare nysgjerrig. Det snakkes mye om skyggestreker på forumet her. Er det ikke heller sannsynlig at disse strekene er tidlige graviditeter som har gått til grunne?

Omtrent 75 prosent av alle befruktninger ender i spontanabort før uke 5 (https://www.klikk.no/foreldre/gravid/uke-for-uke/gravid-uke-5-3533870). I tillegg har man jo kjemiske graviditeter hvor sædcella sneier egget (såvidt jeg har skjønt)?
Mange har litt hcg i kroppen hele tiden, under 5 er normalt. Tidligtestene slår ut på 10. Så mange har derfor "alltid" skyggestreker.
 
Okei, men blir spørsmålet mitt det samme. Er ikke skyggestrekene folk ser hele tiden tidlige spontanaborter som mange ikke ville merka om man ikke testet før IKM? :)
Jeg har aldri fått skygge, men forrige pp skimta jeg suuuupersvak strek 9DPO og 10DPO, og hadde sjukt ømme bryster (ikke hatt siden første svangerskap, fikk det aldri med den vi mista i okt) og masse murringer/korsryggsmerter som også alltid har vært svangerskaprelatert for meg. Så i mitt tilfelle tror/håper jeg at det var en kjemisk. Strekene forsvant etter 10DPO. Håper kjemisk fordi det betyr at kroppen min vil bli gravid, og fordi jeg er 38, snart 39, så må jeg dessverre regne med noen dårlige egg. Og mye bedre å miste i kjemisk, enn i uke 12 som sist, tross alt.

Jeg tror du kan ha rett i din teori (hvertfall i mange tilfeller) så mitt nyttårsforsett er å ikke teste før nærmere IKM neste gang.
 
Jeg har aldri fått skygge, men forrige pp skimta jeg suuuupersvak strek 9DPO og 10DPO, og hadde sjukt ømme bryster (ikke hatt siden første svangerskap, fikk det aldri med den vi mista i okt) og masse murringer/korsryggsmerter som også alltid har vært svangerskaprelatert for meg. Så i mitt tilfelle tror/håper jeg at det var en kjemisk. Strekene forsvant etter 10DPO. Håper kjemisk fordi det betyr at kroppen min vil bli gravid, og fordi jeg er 38, snart 39, så må jeg dessverre regne med noen dårlige egg. Og mye bedre å miste i kjemisk, enn i uke 12 som sist, tross alt.

Jeg tror du kan ha rett i din teori (hvertfall i mange tilfeller) så mitt nyttårsforsett er å ikke teste før nærmere IKM neste gang.
Ja, det er derfor jeg aldri heller har testa før IKM. Jeg vil ikke vite om det "nesten går" :)
 
Ja, det er derfor jeg aldri heller har testa før IKM. Jeg vil ikke vite om det "nesten går" :)
Nei- ikke jeg heller egentlig, men i min situasjon nå er det en trøst/betryggende å se at kroppen trolig vil… men, det kan også ha vært bivirkninger som følge av økt dose med progesteron også da. Blir spennende å se i denne syklusen! Problemet med prog er imidlertid at med den høye dosen utsetter den mens, så jeg tenker at det er innafor å teste 12/13dpo. (Har naturlig lutealfase på 7-9 dager, derfor prog).
 
Jeg har opplevd skygge før både på Ms og Babyplan. Din strek har tydelig rosa farge, og jeg tipper at du er gravid :) Spennende!
Ja den så veldig positiv ut! Men nå dukket akkurat mensen opp så hva det var med denne testen vet jeg ikke. :inpain:
 
Back
Topp