Oss reductil eller Xenical brukere

Lois Lane

Forumet er livet
Ser at det er mange som er begynt på Reductil eller xenical i det siste, og da synes jeg vi kan ha vår egen tråd.
Her kan vi komme med personlige erfaringer, spørsmål, tips og diverse andre ting vi måtte finne på å lure på eller skrive om. Også kan andre som har spørsmål om disse medikamentene se hva våre erfaringer er og hva reductil og xenical går ut på[;)] 

Jeg har fått en del PM om spørsmål angående Reductil, og det synes jeg er kjempe kjekt, og svarer gjerne, så om det er noen som kanskje ikke har så lyst til å spørre her, kan dere bare sende en PM. [:)]

Så jenter (tror ikke jeg har registrert menn) da er det bare å få inn erfaringer og det vi måtte finne på å skrive om[:D]
 
Heia :)
 
flott at du strter en tråd til dere brukere :) eg fikk meg legetime i dag til litt ut i mai så jeg krysser fingrene til at jeg også får reductil[:D][:D][:D][:D]
 
Åååååå så spennende da. Håper virkelig det ordner seg for deg. Gi meg en lyd når du har vert der da!![:D][:D]
 
 
 
Ja du får en liten dytt[:D] Jeg raste også ned noe helt vanvittig de første dagene og ukene, men nå har det roet seg litt.

Ikke glem å spis da[;)] Det gjør jeg nemlig.....[&:] Orker ikke spise, når jeg ikke har matlyst.

Kjempe resultat da!!!!!
Har tatt av 6,4 kg på fire uker, så jeg er fornøyd!! Går jevnt og trutt på ned. Veier meg kun tirsdager og fredager.
 
Da stillte jeg meg på vekten i dag, selv om jeg egentlig ikke skulle det, men siden tirsdag, har jeg tatt av 1,2 kg[:D][:D]
 
Selv om jeg spiser mindre, er jeg i bra form og ikke plaget av svimmelhet som jeg antagelig hadde vert om jeg ikke gikk på pillene.
 
Jeg nærmer meg stadig målet mitt, og det er en god følelse.
 
ORIGINAL: mamalou

Har dere reductil med 10 eller 15 mg? Hva er forskjellen?

 
Jeg har 10mg. Mener at alle får det første gangen, men om de ikke virker tilfredstillende på noen, kan de få 15mg. (de er sterkere) Altså om de ikke går ned 4 kg eller mer i løpet av en måned (4uker)
Hyl ut om jeg tar feil her!!
 
Jeg har vært hos legen idag og fått resept, så jeg begynner på de i slutten av mnd for da får jeg penger.
Må liksom prioritere 17 mai og mat frem til lønningsdag igjen.
 
Håper jeg får like bra erfaring med de som dere har, blir skikkelig gira når jeg ser hvor bra det går for dere[:D]
 
Hva er kriteriene for å få disse pillene? Må man være veldig overvektig for å få de?
 
Er gravid nå [:D] så mente ikke at jeg skulle begynne nå, men lurer....[8|]
 
Egentlig må du ha BMI over 30, men om det er fare for at du kan få sykdommer som kommer av overvekt, kan du få de med en BMI på 28. Dette er ikke de eneste kriteriene da. Det tas en helsesjekk på de som ønsker resept på pillene, og de må også ha en samtale med lege, så dette er ikke en lettvindt løsning som mange tror at det er.
 
Det skal sies at bare ved å lese og høre om andres erfaringer, er det veldig individuelt hvem som får reductil, og hvem som ikke får.
 
http://www.lommelegen.no
 
Se om du ikke finner noe informasjon her inne. Jeg synes det er litt vanskelig å svare siden jeg ikke er lege selv, men det er jo bare å spørre legen din, så finner du raskt ut om du får eller ikke. Etter graviditet og amming da[:D] 
 
 
 
ORIGINAL: Nahemah

Jeg har vært hos legen idag og fått resept, så jeg begynner på de i slutten av mnd for da får jeg penger.
Må liksom prioritere 17 mai og mat frem til lønningsdag igjen.

Håper jeg får like bra erfaring med de som dere har, blir skikkelig gira når jeg ser hvor bra det går for dere[:D]

 
Ja det håper virkelig jeg også. De har virket over all forventing på meg i alle fall, og jeg gler meg til veiing hver tirsdag og fredag[:D]
Når sambo kommer hjem, skal han også begynne på de, og det blir spennende å se om de virker på han også. Det er nærmest absurd at den mannen kommer til å miste apetitten[:D] Tror det ikke før jeg får se det[;)]
 
Lykke til i alle fall. Gler meg til å høre dine erfaringer
 
jeg bruker de, har brukt de i litt over 1 uke
 
begynte på reductil for 3 dager siden, venter i spenning skal veie meg på mandag så håper jeg har gått ned noe til da, vil ned 10kg.[:D]
 
vi får backe hverandre opp jenter
 
ORIGINAL: Lena_23

JEG SKAL FÅ REDUCTIL PÅ MANDAG, MEN ER SÅÅÅÅÅÅ NERVØS!!

Ødelegger den ikke forbrenningen min?? Og blir jeg svimmel så jeg besvimr???[&:]

Håper som sagt jeg ikke får de verste bivirkningene da men.....[8|]

 
Så spennede da!!
Om du spiser selv om du ikke har matlyst, ødelegger de ikke forbrenningen din. Svimmelhet er en bivirkning, men jeg har ikke merket den i alle fall. Jeg har gått på de siden 13 april, så jeg merker ikke noe av de lenger. Bivirkninger da selvsagt. Har fremdeles ikke matlyst da. Trodde kroppen min skulle få sjokk. Jeg som er så glad i mat[:D]
 
Om du får bivirkninger som ikke er så gale, vil jeg anbefale deg å fortsette på de alikevell, for de letter litt etter litt. Om det ikke er til å leve med, er det selvsagt en annen ting :o)
 
Lykke til i alle fall[:D]
 
Dette høyresr jo litt okey ut..
Er det piller som minsker mat lysten din??
Øker forbrenninga ??
 
Kan nokon fortelle litt?[:)]
 
Jeg fikk ikke reductil av legen jeg. Var drit skuffa på mandag, og var sur som en potte resten av dagen. Hadde gledet meg til en liten "hjelp" i starten av vektnedgangen min, men legen mente det var medisinsk uansavrlig å skrive det ut til meg. Hvor mange har bmi over 28 av dere som har fått reductil?
 
ORIGINAL: Lilly

Dette høyresr jo litt okey ut..
Er det piller som minsker mat lysten din??
Øker forbrenninga ??

Kan nokon fortelle litt?[:)]

 
Ja det er reductilen som minker matlysten min. Det er okey, men det er ikke alle som får pillen. Det må jeg bare pressisere. Det er opp til legen din om han vil skrive ut resept til deg. Er en del bivirkninger av de, men jeg har ikke merket så mye av de heldigvis.
 
For min del har de virket kjempe bra. Har tatt av 7,6 kg på 5 uker, så jeg klager ikke. Selv om  jeg ikke spiser så mye som det jeg pleide, har jeg ikke blitt slapp, men har samme energi som det jeg hadde før.
 
Det er heller ikke bare å ta pillene, men kosten må legges om, og en skal trene. Jeg har ikke tid til trening, for jeg er mitt i eksamen, og har nok med det og unger, men jeg prøver litt av og til. Det er viktig å spise ofte selv om ingen mat frister, og da en sunn variant. Om du ikke tenker på kosten når du er ferdig med pillene, vil du gå opp i vekt igjen.
 
Er litt vimsete i dag. Har drukket to kopper kaffe på tom mage, og magen min tåler i utgangspunktet ikke så godt kaffe, men bare spørr om det er noe mer du lurer på. Du kan også søke inn på lommelegen.
 
ORIGINAL: *Lille My*

Jeg fikk ikke reductil av legen jeg. Var drit skuffa på mandag, og var sur som en potte resten av dagen. Hadde gledet meg til en liten "hjelp" i starten av vektnedgangen min, men legen mente det var medisinsk uansavrlig å skrive det ut til meg. Hvor mange har bmi over 28 av dere som har fått reductil?

 
Så leit da!! Men du må jo se på det positive. Om legen mener at det er uansvarlig å skrive ut resept til deg, er nok det det beste for deg. Hva med å få litt hjelp inne på vektklubb eller Grethe Roede??
 
Jeg hadde BMI på 28, ett eller annet. Nå er det heldigvis minket en del.
 
Kor kan eg rekne ut bmi`en??
Tru eg er godt over 30 ja[&:][:)]
 
Men koss blir resten av kroppen din da??
Når du raser ned i vekt?? Blir alt slapt da eller?
Er så redd for alt skal henge tusen ganger meir enn det gjer no eg
 
ORIGINAL: Lilly

Kor kan eg rekne ut bmi`en??
Tru eg er godt over 30 ja[&:][:)]

Men koss blir resten av kroppen din da??
Når du raser ned i vekt?? Blir alt slapt da eller?
Er så redd for alt skal henge tusen ganger meir enn det gjer no eg

 
Det er ikke bra for kroppen å rase ned i vekt, og heller ikke for huden (den må jo få kjangs til å henge med), men det er selvfølgelig viktig å trene. Det er ikke anbefalt å gå ned mer enn 1 1/2 kg i uken, og gjennomsnitlig er jeg innen for den grensen.
Husker ikke hvordan en måler BMI, men det står tidligere i denne tråden tror jeg.
 
Lykke til
 
Hvordan går det med dere jenter??
 
Med meg går det sakte men sikkert på ned. Må kjøpe nye batterier til vekten min.....! Så lenge det går på ned, skal jeg ikke klage.
 
Har fremdeles problemer med å spise. Har jo ikke matlyst!!! Ikke alltid jeg velger det sunne alternativet heller. Glad sambo snart kommer hjem og eksamen snart er ferdig!!!
 
Back
Topp