Oslo dame med termin Juli/Aug 2020

Hei, og takk! Veldig fint å kunne bli kjent med folk som bor i samme område og er førstegangs :happy:
Ja, jeg fikk beskjed om det på tidlig ultralyd. Rundt uke 12 kjente jeg noe som minnet om leamus i livmora, men helt urytmiske greier som varte kort :hilarious: Det var ganske langt ned. Nå er det ikke så veldig merkbart lenger, livmora mi ligger allerede like under navlen så tenkte det kan være en grunn. Merker jeg noe som ligner på de bevegelsene som tidligere, så er det mye svakere og oppdages mest når jeg lener meg litt frem. Vanskelig å forklare :hilarious:

Ja, det kan jo være du har morkake som ligger litt på siden/frem eller noe? Umulig å si uten en ultralyd, spør de neste gang :) Når har du oul?
Har oul 9ende mars. Tiden har aldri gått så sakte før:dead: Gleder meg skikkelig! Som sikkert alle gjør hehe.
 
Så fint initiativ med Facebook gruppe! Lurer bare på om vi kanskje kunne gjort innlegg som skrives private? Ellers får jo "hele" face se? :)

Ja til cafetur! :gen014
Ja, tenkte lukke gruppen. Men da må folk nesten sende melding eller noe med navn så jeg kan legge dere til
 
Ja, får bare fylle dagene med ting og tang.
Er det din hund på profilbildet? Den var så søt! Jeg har en 10 mnd gammel border/shæfer. ♥️ Gleder meg til å se hvordan hun reagerer på babyen!

Det er ikke min hund, Heh meeen har voksen Golden:happy: jeg er også veldig spent på hvordan det blir, og ikke minst all turgåing og baby:hilarious:
 
Jeg postet på Facebook, men poster her og fordi jeg lurer på om jeg er alene med pustevansker av og til. Om jeg skal sove eller bare legge meg ned så kn det plutselig bli veldig tungt å puste å det føles ut som litt angst. Magen er som regel veldig stinn når dette skjer også. Jeg vet at med graviditet følger dårligere kondis osv. Men slappe av på sofaen?
 
Så koselig med så mange svar. Ventet virkelig ikke det. Å kjempe gøy at vi er så nerme med terminene! :happy:
Ikke vær redde for å spørre om ting osv. Derfor jeg lagde denne tråden og Facebook gruppe. Så vi kan støtte og spørre hverandre:happy:

Gleder meg til første møte med de som vil og kanskje litt vogn turer til høsten :joyful:
 
Jeg bor i Oslo, er 35 og førstegangsfødende. Føler meg gammel. Har også et bonusbarn på fem som jeg nettopp har flyttet sammen med (annenhver uke),så spent på å høre trådstarters erfaringer rundt det med bonusbarn og. Har dere fortalt det ennå? Jeg er snart 17 uker på vei :-)
 
Jeg er førstegangs, bor like utenfor Oslo. Men jeg er eldre enn de fleste da... 39 år.

Du over her (du kan forresten bytte brukernavn, slik at du får et unikt et :happy:):
Jeg har bonusbarn på 12 år, de var 2 år da vi flyttet sammen. De har vi fortalt til, men de er jo eldre enn ditt, samt at vi har bodd sammen i 10 år. Jeg tror dere bare må føle på det selv, men husk at det er MYE nytt for 5-åringen.
 
Jeg bor i Oslo, er 35 og førstegangsfødende. Føler meg gammel. Har også et bonusbarn på fem som jeg nettopp har flyttet sammen med (annenhver uke),så spent på å høre trådstarters erfaringer rundt det med bonusbarn og. Har dere fortalt det ennå? Jeg er snart 17 uker på vei :)
Vi fortalte stedatteren min etter første trimester. Vet at hun har ventet lenge på en lille bror eller søster så det var veldig hyggelig hun ble super glad! Har også annenhver uke. Men vært stemamma i 5 år så hun har så og si vokst opp med meg hun sier alltid natta til magen. Så søt!!
 
Jeg bor i Oslo, er 35 og førstegangsfødende. Føler meg gammel. Har også et bonusbarn på fem som jeg nettopp har flyttet sammen med (annenhver uke),så spent på å høre trådstarters erfaringer rundt det med bonusbarn og. Har dere fortalt det ennå? Jeg er snart 17 uker på vei :)

Enig, man føler seg litt gammel.. :angelic: Godt å se på forumet at vi er flere :happy:
 
Hei! Førstegangsfødende, 33 år. Straks 17 uker på vei. Melder meg gjerne med i facebookgruppa. Fødeplass på Ullevål :)
 
I Oslo settes det også opp barselgrupper for babyer født i samme periode på helsestasjonen, noen arrangerte treff og ellers kan man avtale treff og trilling selv. Så det blir nok mange å henge med:love2
 
I Oslo settes det også opp barselgrupper for babyer født i samme periode på helsestasjonen, noen arrangerte treff og ellers kan man avtale treff og trilling selv. Så det blir nok mange å henge med:love2
Det er sant, men tenkte om jeg lagde denne tråden og Facebook gruppen så kunne vi bonde litt mer og avtale møter selv
 
Hei! Så gøy med gruppe. Hvordan finner jeg den/blir medlem? jeg fylte 30 i januar i år, førstegangsfødende, bor i Oslo og er ca 17 + 2 på vei.
Jeg er veldig fin i formen og kjenner så og si ingen symptomer og blir litt stresset av det også kjenner jeg. Selvom jeg har hatt litt ekstra oppfølging på riksen og har sett at han spreller og koser seg. Har oul på fredag!
 
Det er sant, men tenkte om jeg lagde denne tråden og Facebook gruppen så kunne vi bonde litt mer og avtale møter selv

Topp initiativ, var ikke ment å hogge ned det. Bare til info dersom dere ikke visste det:cat:
 
Hei! Så gøy med gruppe. Hvordan finner jeg den/blir medlem? jeg fylte 30 i januar i år, førstegangsfødende, bor i Oslo og er ca 17 + 2 på vei.
Jeg er veldig fin i formen og kjenner så og si ingen symptomer og blir litt stresset av det også kjenner jeg. Selvom jeg har hatt litt ekstra oppfølging på riksen og har sett at han spreller og koser seg. Har oul på fredag!

Søk opp "mamma for første gang! Oslo 2020" :)
 
Er det noen her som har morkake på fremre vegg? Synes jeg kjenner små dult iblant, men er så vanskelig å vite hva en leter etter :hilarious: I tillegg til at morkaka ligger som den gjør.. Gleder meg til jeg med sikkerhet kan si at jeg merker liv!
 
Back
Topp