Organdonasjon

Jeg er organdonor :) syntes det er viktig! Føler at da kan min bortgang mot bety noe for andre på en helt Annen måte ..

Klart det. Jeg trenger de jo ikke når jeg er død, så da kan de hellet ta det som er brukbart.

Jøss, så mange det er :) har fått intrykk av at det er så få, hvertfall ut fra nyhetene i dag (newsfeed fb), men så herlig da <3

Har appen på mobilen og bilde av "kortet" som bakrundt på låst skjerm på telefonen. Hadde kort i lommeboka men har ikke fornyet det etter jeg ble skilt og derfor har jeg det ikke lenger.

Har hatt kortet i lommeboka i ca 10 år, var ung når jeg sa i fra om det til mine foreldre, men synes det er så viktig. Jeg trenger ikke organene når jeg er død og tenk på alle som kan få hjelp, av bare meg. Forstår ikke helt de som ikke ønsker å være det. Tenk hvis du selv hadde hatt et behov? Forklar meg gjerne.

Er organdoner, blodgiver og benmargsgiver
Og om noe skjer med ungene, mener jeg de kan donere bort organene men det er ikke faren enig i så der vet jeg ikke helt hva vi hadde gjort om vi kom i den situasjonen..
Har appen på mobilen og mamma/pappa er informert

Jeg er donor (: Jeg trenger jo ingenting når jeg uansett er dø.

Men er det fortsatt sånn at det til syvende og sist er dine nærmeste pårørende som tar avgjørelsen? At det ikke hjelper å ha donorkort om de sier nei?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er forøvrig donorer alle sammen :)

Ja jeg er med:)

Har hatt kort i lommeboka snart 15 år, og har informert nærmeste familie og samboer at de må være snille og gi tillatelse dersom jeg skulle falle fra på en slik måte at organene kan brukes. Samboer er også positiv til å donere sine organer.

Har ikke noe kort, men mamma og sambo har fått streng beskjed : gi bort det som kan gis bort! Jeg har ikke bruk for det, så om de trenger hud, hår, organer, øyner, whatever, ta det som trengs! :-)

Er organdonor og blodgiver :) synes det er veldig bra de har gjort det så enkelt å bli det :D med appen har man jo "kortet" med over alt :p så klart ved de nærmeste det også ;)

Men er det fortsatt sånn at det til syvende og sist er dine nærmeste pårørende som tar avgjørelsen? At det ikke hjelper å ha donorkort om de sier nei?

Huff håper ikke det da, men har jo gitt beskjed til de nærmeste da, så håper de svarer godt for seg :)

Hvert organdonor siden jeg var 18 :) Mannen er også.

Back
Topp