Organdonasjon

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Noen som er med på det? Jeg har selv hatt kortet i lommeboka i noen år nå og kom over appen i dag :-) Har også sagt ifra til mine nærmeste om at kroppen min gjerne kan bli brukt til forskning når jeg forlater denne verden, og at jeg gjerne vil bli kremert :-) men må kanskje ha dette skriftlig ;-)

Men iallfall, vi trenger ikke organene våre når vi er ferdige med dem, så her er nettsiden til dere som vil :-)

http://www.organdonasjon.no

Ja jeg er organdonor :-) samme med barna. Sambo har vel ikke tenkt på det en gang

Er selvfølgelig donor. Mine nærmeste har fått beskjed om dette.
Skjønner ikke at det er noe å tenke på engang, er man død så han man vel ikke bruk for organene sine. Hvis de kan redde liv så kjør på, man burde heller måtte reservere seg hvis man av en eller annen grunn ikke ønsker å være donor. Det samme gjelder barna våre. Enn så grusomt det er å tenke på.

Er ikke noe å tenke på, en gang.
Selvfølgelig!

Er selvfølgelig donor. Mine nærmeste har fått beskjed om dette.
Skjønner ikke at det er noe å tenke på engang, er man død så han man vel ikke bruk for organene sine. Hvis de kan redde liv så kjør på, man burde heller måtte reservere seg hvis man av en eller annen grunn ikke ønsker å være donor. Det samme gjelder barna våre. Enn så grusomt det er å tenke på.

Der sa du noe, skulle heller måtte reservere seg :-) smart x)

Er det - nærmeste er informert så klart (og er det selv også, stort sett)

Eg har sagt at eg ønsker at organa mine blir donert vekk, men at det er dei nærmaste pårørande som får kjenne på om det føles riktig for dei når det evt skulle skje. Eg ønsker ikkje at dei skal føle det som ei ekstra belastning:)

Vil være det men har ikke ordnet det formelt. Må ta meg i nakken å få gjort det.

I min familie har vi alle snakket om at det som kan brukes skal brukes. så såvidt jeg vet så er det ingen som ikke vil være donor. Jeg har appen på telefonen men mine foreldre vet godt hva jeg ønsker fra før og. Det samme gjelder frøkna, selv om jeg ikke liker å tenke på det så vil jeg heller at syke barn kan få det bedre enn at hun tar me seg organene i jorda.

Dette er det viktig å gjøre "formelt " via varsle de nærmeste, app på mobil og /eller donorkort i lommeboka! Selv har jeg gjort det! For meg er det en selvfølge - om det kan brukes noe jeg ikke trenger lenger - kjør på! Blodgiver også (med pause nå grunnet svangerskap ). Viktig å ikke bare tenke på det, men også ta et ordentlig standpunkt til det!

Dette er det viktig å gjøre "formelt " via varsle de nærmeste, app på mobil og /eller donorkort i lommeboka! Selv har jeg gjort det! For meg er det en selvfølge - om det kan brukes noe jeg ikke trenger lenger - kjør på! Blodgiver også (med pause nå grunnet svangerskap ). Viktig å ikke bare tenke på det, men også ta et ordentlig standpunkt til det!

Er blodgiver også :-) men er en stund siden jeg har gitt nå, har flytter, så mulig den lokale blodbanken ikke har fått det med seg... Tror jeg skal ta en telefon :-)

Skulle gjerne ha blitt det, men kan ikke. Ikke blodgiver heller. Håper det endrer seg :)

Back
Topp