Organdonasjon

Hvem er det som ikke får være organdonor da??? Jeg får ikke være blodgiver men tenker det må vell være alvorlig sykdom eller grunner som gjør at man ikke kan være organdonor tenker jeg:)

Hvem er det som ikke får være organdonor da??? Jeg får ikke være blodgiver men tenker det må vell være alvorlig sykdom eller grunner som gjør at man ikke kan være organdonor tenker jeg:)
Pga alvorlig sykdom ja :)

Jeg er:) ønsker også at barna skal donere om noe skjer

Aller er organdonor her, både vi og barna! En selvfølge, spesielt når vi kjenner to barn som har vært avhengige av organdonorer.. Dessverre ble den ene bare 2 år..

Helt klart! Synes det er viktig. Som hun på nyhetene sa: hva skal du med friske organer i graven?

Jeg er organdonor. Men har ikke donert blod.

Ja, jeg har donorkortet i lommeboka :-) Jeg er også blodgiver :-)

Me alle er organdonor. Kva skal eg med evt friske organ når eg ligger i ei kiste og ikkje har bruk for dei?

Det har vi snakket om i familien, og alle er donorer :) Viktig å ha snakket om hvis det skulle bli aktuelt, så ingen trenger å ta stiliing til det i en krisesituasjon. Kan organer brukes av noen andre er det jo fantastisk. Er man død har man jo ikke bruk for de. Synd ikke det står på fks førerkortet som jeg tror det gjør i usa?

Det har vi snakket om i familien, og alle er donorer :) Viktig å ha snakket om hvis det skulle bli aktuelt, så ingen trenger å ta stiliing til det i en krisesituasjon. Kan organer brukes av noen andre er det jo fantastisk. Er man død har man jo ikke bruk for de. Synd ikke det står på fks førerkortet som jeg tror det gjør i usa?

Ja, det skulle virkelig stått på førerkortet også :) helt sant! Men dom du sier, viktig å ha informert alle :-)

Back
Topp