Genialt!! TakkDu kan sikkert se det på nettet før brevet kommer, det gjorde jegPå helsenorge.no
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Genialt!! TakkDu kan sikkert se det på nettet før brevet kommer, det gjorde jegPå helsenorge.no
Var maner tidlige oul her synes jeg? Hvor langt er dere på vei da? For å få best mulige målinger så bør man jo ha det rundt 18-20.. Legen jeg har gått til på oppfølging ul nå mente at uke 16-17 var for tidlig for viktigste målene...særlig hjertet som ved uke 18 kun er 1 cm stort
Jeg har faktisk hørt at det er lettere å fastsette termindato rundt uke 12 enn ved OUL uke 17-19.
Fant det også i denne artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article808440.ece
"Et av målene med rutineultralydundersøkelsen er å fastsette termin. Molnar mener at uke 18 ikke er et optimalt tidspunkt for å fastsette termin. - Det er lettere å fastsette termindatoen rundt uke 12. I uke 18 kan man bomme med så mye som 10 dager, sier han."
Det har jeg og lest Jeg har også lest at et fullgått svangerskap varierer fra kvinne til kvinne. Var det fra 38 til 42 uker da? Korriger meg gjerne. Husker ikke hvor og når jeg leste det.Jeg har faktisk hørt at det er lettere å fastsette termindato rundt uke 12 enn ved OUL uke 17-19.
Fant det også i denne artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article808440.ece
"Et av målene med rutineultralydundersøkelsen er å fastsette termin. Molnar mener at uke 18 ikke er et optimalt tidspunkt for å fastsette termin. - Det er lettere å fastsette termindatoen rundt uke 12. I uke 18 kan man bomme med så mye som 10 dager, sier han."
Ja jeg hsr også lest dette, men hjelper lite når norske leger kun forholder seg til oul målinger. Jeg var inn i uke 16 med nr 1 (trodde jeg var 17 uker på vei) - da måtte vi tilbake da de mente det var for tidlig å måle korrekt
De færreste føder på termin da. Kan være forskjeller på mange uker fra opprinnelig termin. Baby kommer når den kommerMen ja, det må jo i gang visse tiltak hvis du går over tid osv og da går de vel ut i fra OUL.