babymagen90
Glad i forumet
Jeg oppfatter ikke ordet neger som et negativt ladet ord, men av respekt for de det gjelder så bruker jeg ikke det..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Maanda
Jeg kan finne på å si det, og jeg mener ikke noe rasistisk med det.
Folk er så hårsåre. Tror mer de som hater det ordet er de som tenker rasistisk på det.
Jeg sier jo ikke til noen "Hei, neger", på samme måte som vi ikke sier "Hei, hviting". Men hvis jeg f.eks skal beskrive noen så kan jeg si "h*n er neger", dersom det er relevant. Vanligvis bryr jeg meg fint lite om hudfarge, så er sjeldent jeg har brukt for ordet neger, da..
ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer
Ordet ble brukt i en tid da man trodde at mørkhudede var dummere, latere og generelt mindre verdt enn hvite. Det er ikke så lenge siden, heller ... Jeg ser definitivt de negative konnotasjonene og ser ikke at vi behøver ordet i språket vårt i dag.
ORIGINAL: hissigproppen
For meg er det ikke et negativ ladet ord, men jeg respekterer at "de det gjelder" oppfatter det slik, og har tatt det ut av mitt ordforråd (så godt jeg klarer, og når jeg ikke glemmer meg).
ORIGINAL: Tyttebæra
Her så liker de svarte og bli kalt for ''nigga'', altså neger [8|] Ingenting fælt med det ordet i det hele tatt syntes jeg. De er negere, og vi er hvitinger [8D]
ORIGINAL: hissigproppen
For meg er det ikke et negativ ladet ord, men jeg respekterer at "de det gjelder" oppfatter det slik, og har tatt det ut av mitt ordforråd (så godt jeg klarer, og når jeg ikke glemmer meg).