Orddelingsfeil!

ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Lisa81

Det må være flaut å være godt voksen (UTEN dysleksi) og ikke kunne (eller gidde) skrive rett!

Min venninne som har dysleksi, hevder det er like flaut å ikke kunne det med dysleksi.

Det er jo bare tull at man ikke kan lære seg å skrive riktig fordi om man har dysleksi. Det krever bare at de pugger ordene de sliter med, og da må de gjøre en innsats.. Hos barn blir det noe annet. Men voksne med dysleksi kan faktisk pugge de mest brukte ordene, og dermed skrive tilnærmet rett om de vil og orker.....

tror du det er så enkelt?
jeg vet ikke nok om emnet til å egentlig kunne uttale meg, men som voksen dysletiker som ikke har lært seg å skrive riktig er det ikke BARE å pugge...

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Lisa81

Det må være flaut å være godt voksen (UTEN dysleksi) og ikke kunne (eller gidde) skrive rett!

Min venninne som har dysleksi, hevder det er like flaut å ikke kunne det med dysleksi.

Det er jo bare tull at man ikke kan lære seg å skrive riktig fordi om man har dysleksi. Det krever bare at de pugger ordene de sliter med, og da må de gjøre en innsats.. Hos barn blir det noe annet. Men voksne med dysleksi kan faktisk pugge de mest brukte ordene, og dermed skrive tilnærmet rett om de vil og orker.....

tror du det er så enkelt?
jeg vet ikke nok om emnet til å egentlig kunne uttale meg, men som voksen dysletiker som ikke har lært seg å skrive riktig er det ikke BARE å pugge...

Vel, jeg vet om to stykker med dysleksi, som knapt har skrivefeil lenger fordi de har lært seg hvordan ordene skrives. De har jo ikke andre feil med hjernen som gjør at de ikke kan lære. Det tar bare litt lengre tid fordi det ikke er en selvfølge hvordan ord skrives ut i fra hvordan de uttales.. Men det krever en innsats, så for de som ønsker det, så er det fullt mulig. Et eller annet ord vil det jo alltids dukke opp med skrivefeil, men de mest brukte ordene kan læres ved å pugge/lære seg hvordan de skrives..

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: slisabeth

ORIGINAL: toneany

Noen skrivefeil har jo alle og enhver innimellom om ting går litt fort for seg. Spesielt når man ikke skriver for hånd.. Særskrivingen er forresten ikke noe vi bare ser hos dyslektikere, men er blitt en trend ser det ut for. Noe som stammer fra den engelske skrivemåten...

Derfor jeg kalte det "engelsk syke" litt lenger opp.

Blir det ikke "engelsksyke" da? [8|]

He he, jo men vil tro hun som skrev det gjorde det på en litt ironisk måte. Med overlegg altså ;)

Nei, her er det vel korrekt å skrive engelsk syke. Altså, det er en engelsk sykdom. Hadde jeg kalt det engelsksyke, hadde det virket som det var noen som var engelsk-syke. Dette var kanskje klønete forklart, men kanskje forståelig?[:D]

Da er vi uenige. I mine ører er det feil å dele opp det ordet.. Om du mener det er en engelsk sykdom må du heller skrive det..

Inspirert av "Spanskesyken"? Eller skal det liksom bli spanske syken. Huff den spanske syken...

Jeg har rett, samme hva dere sier.

Ok - DET argumentet stjeler jeg. Kan kommer seg seirende ut av ALT ved hjelp av det :D

Bruker det ofte jeg, spesielt i jobben.

I blowjob(b)en?

he he, tullejenter ;)

Noen skrivefeil har jo alle og enhver innimellom om ting går litt fort for seg. Spesielt når man ikke skriver for hånd.. Særskrivingen er forresten ikke noe vi bare ser hos dyslektikere, men er blitt en trend ser det ut for. Noe som stammer fra den engelske skrivemåten...

He he, jo men vil tro hun som skrev det gjorde det på en litt ironisk måte. Med overlegg altså ;)

Nei, her er det vel korrekt å skrive engelsk syke. Altså, det er en engelsk sykdom. Hadde jeg kalt det engelsksyke, hadde det virket som det var noen som var engelsk-syke. Dette var kanskje klønete forklart, men kanskje forståelig?[:D]

Da er vi uenige. I mine ører er det feil å dele opp det ordet.. Om du mener det er en engelsk sykdom må du heller skrive det..

Inspirert av "Spanskesyken"? Eller skal det liksom bli spanske syken. Huff den spanske syken...

Hva er en syk?? [8|] Og hvorfor er den spansk?

For en morro tråd på tampen av fredagen.. [:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Spanskesyken er jo den svært mange får når de kommer til Kanariøyene. Etter litt for mange paraplydrinker og kjekke bartendere.

HAHAHAHAHA! [:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Du pleier jo å være litt tøysete - men akkurat nå ble jeg litt i tvil. Har spanskesyken gått deg hus forbi - eller har du begynt å benytte et like vanskelig og uforståelig språk som meg? Altså - vittigheter pakket veeeeldig godt inn i rare gåter? Hvis ja på det siste - skal vi starte en klubb?!?!!?

Jeg legger ved en link, just in case: http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.6585864

Jeg tisser snart på meg her jeg sitter! Fin-fin humor på fredagskveld! Keep up the good work girls!

ORIGINAL: MorraTeFreja

Latskap!

Det er det det er.
Enkelte tror at mobiltelefonen de har i hendene er fasiten - eller ordboken, om du vil.
Den er ikke det.

Jeg irriterer meg grønn.
Og jeg blir faktisk sur når dyslektikere føler seg truffet av tråder som denne. TS sier klart i fra at det IKKE er dyslektikerne hun er "ute etter" Finn noe annet å hisse dere opp over.

Jeg nekter dessuten å tro at vi har så jævla mange dyslektikere i dette landet. For det er jo det "alle" forsøker å dekke seg bak, her på BV. Og da snakker vi om mødre (foreldre) som skal veilede barna sine når de kommer i skolealderen. Hvor skal dette ende? Nei faen heller, dere er late!!

Jeg ser daglig det jeg anser som alvorlige skrivefeil i våre (nett)aviser. Og da snakker vi om mennesker som har en jobb der de lever av å skrive... Fysjom!

Nei, jeg er ikke perfekt selv, men jeg forsøker. Jeg googler stadig vekk når jeg er i tvil.

Jeg hater å se at skriftspråket vårt forringes.

Jeg gremmes, faktisk. [8|][:-]

HELT enig!!
Punktum og stor bokstav er visstnok og en vanskelig del av Norsk rettskriving.
Og jeg er ikke den som skriver feilfritt, men jeg prøver så godt jeg kan!

Almyrida! Jeg blir mo i knærne!!
Finally!

Kutt ut. Jeg blir sint. Føler meg utestengt og venneløs, i en tråd jeg har prøvd å være både seksuell, vittig og intelligent. Fader ass.

Bli med i klubben!! Jaa - gjør det da!
Jeg henger med i tykt og ...ehhh ... tykt. Ok - jeg har tynt hår.

Omg.. Jeg også.. [8|]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Kanskje du heller bør satse på Norsk Rettskrivningsforum?

Oi ! Du her? Stusset litt over at du ikke var på forum nr 13 ovenfra.

Får vel slenge på en "Hø, hø" og en "[:D]" og en "thihi" og en "Neida" og en "Joda"

Dustete heks..

Bustete smurf. Eller - du foretrekker vel shavet? Var det ikke slik at mannen din napper håra dine med munnen?
Nei, det var hentet fra en naturfilm om bavianer. My mistake.

Hva er egentlig problemet ditt?
Har forstått for lenge siden at du ikke liker meg. Grunnen må jo være sjalusi. Ser ingen annen grunn.
Kos deg med å finne opp det neste kvalme du skal skrive til meg..

Jeg synes samleie og detaljer om det er deilig.
You turn me on.

Ja, det er vel akkurat det du gjør.

Ser liksom for meg heksa sitte å gnukke musa inntil noe hver gang hun leser... [8D]

Almyrida! Jeg blir mo i knærne!!
Finally!

Kutt ut. Jeg blir sint. Føler meg utestengt og venneløs, i en tråd jeg har prøvd å være både seksuell, vittig og intelligent. Fader ass.

Bli med i klubben!! Jaa - gjør det da!
Jeg henger med i tykt og ...ehhh ... tykt. Ok - jeg har tynt hår.

Jeg står for tykt og tynt sjøl, tynt hår, men ganske feit.

HERLIG!
Første bud: Den som går ned i vekt - åker rett ut!
Hvor mange bilringer må man ha for å bli medlem?!

Du mener vel bil ringer?

Back
Topp