Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Pijah
Jeg gleder meg til mine barn begynner på skolen og skal lære seg å skrive! De skal lære seg å skrive riktig, enkelt og greit. [;)]
Og så skal pappan lære de å bli noen skikkelige tallknusere! Genier, rett og slett! [8D][:D][8|]
Enig i at alle ikke skal kunne alt, men at norsk rettskrivning er noe av det aller viktigste å lære seg.
ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: Lisa81
Det må være flaut å være godt voksen (UTEN dysleksi) og ikke kunne (eller gidde) skrive rett!
Min venninne som har dysleksi, hevder det er like flaut å ikke kunne det med dysleksi.
Det må være flaut å være godt voksen (UTEN dysleksi) og ikke kunne (eller gidde) skrive rett!
Min venninne som har dysleksi, hevder det er like flaut å ikke kunne det med dysleksi.
Ja, jeg skjønner godt at det er ekkelt for de som har dysleksi. Mange ganger så vet jo ikke den som leser at det er det som er grunnen til alle skrivefeilene..
ORIGINAL: valkyrien
ORIGINAL: Labambie
Folkens, skjerpings... Si ordet inni dere før dere skriver det da vel? Heter det lege vakt eller legevakt? Heter det lamme lår eller lammelår? Fot pleie eller fotpleie?
Ikke sånn at det irriterer meg noe grense løst (hoho, tog du 'an?) men hadde vært fint om folk bare gadd å prøve liksom... Azz...[8D]
Det der er særskrivningsfeil... Kanskje du bør holde styr på begrepene hvis du skal klage?
ORIGINAL: Refleksheks
ORIGINAL: Dollysmurfen
Kanskje du heller bør satse på Norsk Rettskrivningsforum?
Oi ! Du her? Stusset litt over at du ikke var på forum nr 13 ovenfra.
Får vel slenge på en "Hø, hø" og en "[:D]" og en "thihi" og en "Neida" og en "Joda"
ORIGINAL: slisabeth
ORIGINAL: rosa og blå hva nå?
ORIGINAL: toneany
ORIGINAL: slisabeth
ORIGINAL: rosa og blå hva nå?
Noen skrivefeil har jo alle og enhver innimellom om ting går litt fort for seg. Spesielt når man ikke skriver for hånd.. Særskrivingen er forresten ikke noe vi bare ser hos dyslektikere, men er blitt en trend ser det ut for. Noe som stammer fra den engelske skrivemåten...
Derfor jeg kalte det "engelsk syke" litt lenger opp.
Blir det ikke "engelsksyke" da? [8|]
He he, jo men vil tro hun som skrev det gjorde det på en litt ironisk måte. Med overlegg altså ;)
Nei, her er det vel korrekt å skrive engelsk syke. Altså, det er en engelsk sykdom. Hadde jeg kalt det engelsksyke, hadde det virket som det var noen som var engelsk-syke. Dette var kanskje klønete forklart, men kanskje forståelig?[:D]