Orddelingsfeil!

ORIGINAL: *Meya*

Jeg har blitt upopulær for det før, men jeg mener at det er på grensen til omsorgssvikt at foreldre ikke gidder sette seg inn i rettskriving!

Nervene dine er det iallefall ingenting i veien med[8D]

ORIGINAL: Inmari

Jeg har blitt upopulær for det før, men jeg mener at det er på grensen til omsorgssvikt at foreldre ikke gidder sette seg inn i rettskriving!

Jeg vet at jeg er dårlig på å/og[>:]
Men det som irriterer meg mest er hvem/hva/hvorfor[:'(]

Hvem kjole skal jeg kjøpe?
Styggeste jeg ser, blir litt dårlig når jeg ser slikt[8D]

Jeg gleder meg til mine barn begynner på skolen og skal lære seg å skrive! De skal lære seg å skrive riktig, enkelt og greit. [;)]
Og så skal pappan lære de å bli noen skikkelige tallknusere! Genier, rett og slett! [8D][:D][8|]

Enig i at alle ikke skal kunne alt, men at norsk rettskrivning er noe av det aller viktigste å lære seg.

ORIGINAL: Inmari

Jeg har baller av stål. Stål baller.

Det må være flaut å være godt voksen (UTEN dysleksi) og ikke kunne (eller gidde) skrive rett!

ORIGINAL: Lisa81

Det må være flaut å være godt voksen (UTEN dysleksi) og ikke kunne (eller gidde) skrive rett!

Min venninne som har dysleksi, hevder det er like flaut å ikke kunne det med dysleksi.

ORIGINAL: Pijah

Jeg gleder meg til mine barn begynner på skolen og skal lære seg å skrive! De skal lære seg å skrive riktig, enkelt og greit. [;)]
Og så skal pappan lære de å bli noen skikkelige tallknusere! Genier, rett og slett! [8D][:D][8|]

Enig i at alle ikke skal kunne alt, men at norsk rettskrivning er noe av det aller viktigste å lære seg.

Haha det er planen her i huset også [8D]

Min venninne som har dysleksi, hevder det er like flaut å ikke kunne det med dysleksi.

Ja, jeg skjønner godt at det er ekkelt for de som har dysleksi. Mange ganger så vet jo ikke den som leser at det er det som er grunnen til alle skrivefeilene..

Ja, jeg skjønner godt at det er ekkelt for de som har dysleksi. Mange ganger så vet jo ikke den som leser at det er det som er grunnen til alle skrivefeilene..

Hun har så og si aldri skrivefeil, fordi hun tar seg god tid, selv på forum, med å formulere seg riktig.

ORIGINAL: valkyrien

ORIGINAL: Labambie

Folkens, skjerpings... Si ordet inni dere før dere skriver det da vel? Heter det lege vakt eller legevakt? Heter det lamme lår eller lammelår? Fot pleie eller fotpleie?

Ikke sånn at det irriterer meg noe grense løst (hoho, tog du 'an?) men hadde vært fint om folk bare gadd å prøve liksom... Azz...[8D]

Det der er særskrivningsfeil... Kanskje du bør holde styr på begrepene hvis du skal klage?

SJææææl ass! Det heter Særskriving, ikke særskrivingsfeil [;)]

First of all: Labambie: særkriving er lille bror, krets mester, lamme lår osv. Orddeling er et typo­grafisk grep som kan gjøres hvor man deler et ord ved linje­skift, slik at første delen av ordet blir stående igjen på slutten av en linje, men fort­settes på neste linje. Ved ord­deling skal man alltid benytte seg av bindestrek for å vise at de to adskilte delene henger sammen. [;)]

Det er skremmende hvor blinde folk har blitt.. Tenk å kalle det å ha interesse for rettskriving for perfeksjonisme? Det å ikke lese to ganger gjennom det en skriver for å se etter evt feil, eller faktisk lese en setning for å avdekke at man har drevet med særskriving. Regelen er jo ganske grei! Er det ikke pause mellom ordene ER DET IKKE TO ORD!! Sier vi virkelig lille bror? eller sier vi lillebror?
Lurer på hvordan skriftspråket vårt er om 50 år.. Det skremmer meg hvordan utviklingen går..

ORIGINAL: slisabeth

ORIGINAL: CIlen

Hahaha..det er så morsomt med orddelingsfeil.

-Is biter
-Ananas ringer

På nærbutikken min har de hurtig ris.

Jeg har til og med sett "vår ruller"

borti gata her finnes det "bak gård salg, stort brukt salg!"

ORIGINAL: Dollysmurfen

Kanskje du heller bør satse på Norsk Rettskrivningsforum?

Hvis du leser HI, så var jeg ikke så innmari seriøs. [;)]

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Dollysmurfen

Kanskje du heller bør satse på Norsk Rettskrivningsforum?

Oi ! Du her? Stusset litt over at du ikke var på forum nr 13 ovenfra.

Får vel slenge på en "Hø, hø" og en "[:D]" og en "thihi" og en "Neida" og en "Joda"

Huff, jeg burde ikke le... Men jeg må. [:D]

ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

Noen skrivefeil har jo alle og enhver innimellom om ting går litt fort for seg. Spesielt når man ikke skriver for hånd.. Særskrivingen er forresten ikke noe vi bare ser hos dyslektikere, men er blitt en trend ser det ut for. Noe som stammer fra den engelske skrivemåten...

Derfor jeg kalte det "engelsk syke" litt lenger opp.

Blir det ikke "engelsksyke" da? [8|]

He he, jo men vil tro hun som skrev det gjorde det på en litt ironisk måte. Med overlegg altså ;)

Nei, her er det vel korrekt å skrive engelsk syke. Altså, det er en engelsk sykdom. Hadde jeg kalt det engelsksyke, hadde det virket som det var noen som var engelsk-syke. Dette var kanskje klønete forklart, men kanskje forståelig?[:D]

Da er vi uenige. I mine ører er det feil å dele opp det ordet.. Om du mener det er en engelsk sykdom må du heller skrive det..

Det er jo bare tull at man ikke kan lære seg å skrive riktig fordi om man har dysleksi. Det krever bare at de pugger ordene de sliter med, og da må de gjøre en innsats.. Hos barn blir det noe annet. Men voksne med dysleksi kan faktisk pugge de mest brukte ordene, og dermed skrive tilnærmet rett om de vil og orker.....

Jeg ler så jeg skriker av denne tråden her! [:D][:D][:D][:D]

Back
Topp