Oppskrifts tråden

Fylte horn(glutenfrie)
Du trenger:
150g smør
6 dl melk
1 pk fersk gjær
1,5 ss fiberhusk
2ts salt
1ss sukker
200g jyttemel(blå pakke)
1ts bakepulver
1 pk semper fin
(+rød finax/semper fin til deigen blir passe)

• Og fyll etter ønske. Skinke, ost, bacon etc.

Smelt smøret i en kasserolle, og ha i melken, og varm til fingervarm.
Løs opp gjær og pisk inn fiberhusk i all væsken, før det skal svelle i 3-5 minutter.
La heve ca 15 minutter, bruk godt med jyttemel til utbaking.
Lag runde leiver, og skjær opp med pizzahjul til 6 eller 8 trekanter. Legg på en osteskive og skinke/bacon og krydder etter ønske. Rull sammen fra bredeste enden mot tynneste. Legg på smurt bakepapir.

La heve under plastikk ca 30 minutter. Pensle med egg og strø maldonsalt over. Stek nederst i ovnen, 180 grader, ca 15 minutt eller til passe lysebrune.

Avkjøles på rist:)

horn.jpg

Oppbevares fint i fryseren, og tines i mikro eller 10 minutt i ovnen.:)

Fg's blåskjell

2-3 pers

1-1,5 kg blåskjell
1 flaske hvitvin, gjerne billig
1 boks krøsta tomater
1-2 Chili
1 stor løk
3-5 hvitløk båter
Fersk persille

Rens blåskjellene godt :)
Hakk løk i fine biter, mos hvitløk, ha dette I gryte med smør og olivenolje, fres til mørt. Ta ut frø av chili, hakk denne å fint, ha I gryta. Hel I boks tomatene og en 1/2 flaske hvit vin. Kok opp. Ha I blåskjell ha på lokk. La dampe litt før du "rører" skjella sa alle får vært I saus. Damp skjella te de er åpne. Hakk persille og stø over når blåskjella er lagt i talerken. Serveres med varme baguetter :)

Hvitløk, chili og vin kan reduseres eller bruke mer alt ettersom hva du liker.

Fylte horn(glutenfrie)
Du trenger:
150g smør
6 dl melk
1 pk fersk gjær
1,5 ss fiberhusk
2ts salt
1ss sukker
200g jyttemel(blå pakke)
1ts bakepulver
1 pk semper fin

Løs opp gjær og pisk inn fiberhusk i all væsken, før det skal svelle i 3-5 minutter.
Lag runde leiver, og skjær opp med pizzahjul til 6 eller 8 trekanter. Legg på en osteskive og skinke/bacon og krydder etter ønske. Rull sammen fra bredeste enden mot tynneste. Legg på smurt bakepapir.

La heve under plastikk ca 30 minutter. Pensle med egg og strø maldonsalt over. Stek nederst i ovnen, 180 grader, ca 15 minutt eller til passe lysebrune.

horn.jpg

Har du oppskrift på et gluten og melke fri brød som er godt:)
Tror gubben har tenkt å be niesa si være fadder til mj, Å ho tåler ikke mel/melk. Å jeg har aldri baka frifor før:)
Så tenkte å prøve det en gang før jeg trenger det, eventuelt bake nå og fryse hvis jeg kan det:)

Har du oppskrift på et gluten og melke fri brød som er godt:)
Tror gubben har tenkt å be niesa si være fadder til mj, Å ho tåler ikke mel/melk. Å jeg har aldri baka frifor før:)
Så tenkte å prøve det en gang før jeg trenger det, eventuelt bake nå og fryse hvis jeg kan det:)

Det har jeg vettu:) Men har ikke så masse av disse oppskiftene i hodet for baker så mye forskjellig. Men jeg skal titte over i morgen når jeg er hjemme:) Har en del oppskiftbøker;)

Det har jeg vettu:) Men har ikke så masse av disse oppskiftene i hodet for baker så mye forskjellig. Men jeg skal titte over i morgen når jeg er hjemme:) Har en del oppskiftbøker;)
Er ikke noe hast :) men har ingen andre å spørre som baker slik mat,å hos ho som skal ha det går det mest I ferdig kjøpt og I div posemix for er vist mye av det han fedon eller Atkinson slanke mat som er frifor å de har vist endel mix :p å vil jo bake noe godt te henne å :) å det ser jo veldig godt ut det du legger ut da:) :) :)

Er ikke noe hast :) men har ingen andre å spørre som baker slik mat,å hos ho som skal ha det går det mest I ferdig kjøpt og I div posemix for er vist mye av det han fedon eller Atkinson slanke mat som er frifor å de har vist endel mix :p å vil jo bake noe godt te henne å :) å det ser jo veldig godt ut det du legger ut da:) :) :)

Ja bedre å bake fra bunnen av og det er jo enkelt:)

Skal finne noen oppskifter jeg vettu:D Null problem:)

1713747-9-1411818475876-n500.jpg

oreo brownies :D

brownie:

• 225g smør
  • 225g mørk koke sjokolade (70%)
  • 3 store egg
  • 3ss rapsolje
  • 340g sukker
  • 60g kakao
  • 2 ts vaniljeessens
  • 90g mel
  • 1 pk oreo kjeks
smelt smøret i en kjele å tilsett så sjokolade, rør til blandingen er jevn, å la den så kjøle seg litt ned.

pisk sammen egg, olje og vaniljeessens med en stålvisp. bland så i sukker og deretter kakaopulver. så tilsettes sjokoladesmøret å så melet. Del oreo kjekksene i store biter og vend dem inn til slutt.

ha deigen i en liten papirkledd langpanne, ca 20x30 cm.

stekes midt i ovnen på 180 grader i ca 30-35 min. husk at det er en brownie den skal ikke være helt gjennomstekt :)

settes så inn i kjøleskapet noen timer etter steking slik at den blir helt kald å stiv.

cream frosting:

• 200g smør
  • 6 dl melis
  • 2 ts vaniljeessens
  • 5 ss kremfløte
  • 9 oreokjeks
pisk romtemperert smør sammen med melis, vaniljeessens og kremfløte i ca 3 min.

finhakk 9 oreo kjeks og bland så inn i kremen.

ta kaken ut av kjøleskapet, og vend den ut av formen, ta av bakepapiret å smør kremen tykt på :)

settes så i kjøleskapet litt til slik at kremen får bli fast å fin :)

Ja bedre å bake fra bunnen av og det er jo enkelt:)

Skal finne noen oppskifter jeg vettu:D Null problem:)
Var på butikken her om dagen å fikk litt sjokk når jeg så prisen på glutenfritt mel, så lurer på er toro sin glutenfrie brød mix ok??? :))

Var på butikken her om dagen å fikk litt sjokk når jeg så prisen på glutenfritt mel, så lurer på er toro sin glutenfrie brød mix ok??? :))
hehe. mye dyrt glutenfritt ja;)

Vettu kaaa...jeg har faktisk ikke prøvd den:O:O Men det er den nok helt sikkert.
Men ellers kan du jo bake brød på kun nøtter og frø da;) De er veldig gode, og helt glutenfrie:)

Fylte horn(glutenfrie)
Du trenger:
150g smør
6 dl melk
1 pk fersk gjær
1,5 ss fiberhusk
2ts salt
1ss sukker
200g jyttemel(blå pakke)
1ts bakepulver
1 pk semper fin

horn.jpg

Å takk! Denne skal vi lage på fredag, snuppa savner veldig horn :)

1713747-9-1440401025217.jpg

oreobunn:

• 300g oreo kjeks
  • 75 g smør
knus oreo kjeksene i en foodprocessor til en smulete masse.

bland smulene med smeltet smør.

ha en kakering direkte på ett fat (26 cm kakering)

klem så kjeksblandingen i bunnen og inn til kantene. sett så formen kaldt.

ostefromasj:

• 1 pk jorbær gele
  • 2,5 dl kokende vann
  • 3 dl lett rømme
  • 200g kremost naturell
  • 100g melis
  • 1 ts vanilje sukker
  • 3 dl kremfløte
løs opp gele pulveret i det kokende vannet,avkjøl så til den er kald men flytende.

pisk sammen rømme, kremost, melis og vaniljesukker.

pisk kremfløten stiv i en annen bolle. og bland den deretter inn i fyllet.

pisk tilslutt inn avkjølt gele i en tynn stråle.

hell fyllet over kakebunnen i formen og avkjøl i 4-6 timer

jordbær lokk:

• 500g frosne jordbær
  • 1 pk noras rørte jordbærsyltetøy ( den frosne pakken)
  • 2 pk jordbær gele
ha frosne jordbær i en kjele sammen med jordbærsyltetøyet.

varm opp på middelssterk varm under omrøring til bærene er helt tinte.

tilsett gele pulveret og rør til det har løst seg opp (2 min)

avkjøl til den er kald men flytende.

ha så jordbærblandingen over ostekaken og sett den kaldt igjen. helst over natten

Legger denne inn her også jeg :)

Glutenfrie sandnøtter

250 g smør/margarin som tåles

250 g sukker

1 egg

500 g potetmel

125 g Toro fin kakemiks

4 ts vaniljesukker

2 ts bakepulver

Rør smør og sukker hvitt. Ha i resten og kna deigen sammen. Trill små kuler og sett på stekebrett, trykk kulene lett ned med gaffel. Stekes i 10-15 min på 175 C :)

Finnes det oppskrift av glutenfritt brød uten gjær en plass mon tro?

Jeg ønsker oppskrifter på NØTTEFRIE kaker, cupcakes etc :)

Back
Topp