Hvis gelatinen blir for kald. En må jo piske både eggedosis, stive eggehviter og krem for p blande sammen, og det kan jo ta litt tidÅja sånn kjeksbunn ja, bruker den typen til ostekakehar aldrig opplevd at moussen skiller seg ☺
![Stick Out Tongue :p :p](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f61b.png)
![Frown :( :(](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f641.png)
![Stick Out Tongue :p :p](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f61b.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis gelatinen blir for kald. En må jo piske både eggedosis, stive eggehviter og krem for p blande sammen, og det kan jo ta litt tidÅja sånn kjeksbunn ja, bruker den typen til ostekakehar aldrig opplevd at moussen skiller seg ☺
På den oppskriften jeg la ut så bruker man ikke eggedosis eller gelatinplater. Bruker kun gelepakker som blandes med bær og i krem. Fiks ferdigHvis gelatinen blir for kald. En må jo piske både eggedosis, stive eggehviter og krem for p blande sammen, og det kan jo ta litt tidog forje feilen jeg gjorde var at jeg blandet det i metallbolle. Den ble for kald
men det gikk greit da, ble bare ikke like bra som vanlig
![]()
Åja, da får man ikke det problemet neiPå den oppskriften jeg la ut så bruker man ikke eggedosis eller gelatinplater. Bruker kun gelepakker som blandes med bær og i krem. Fiks ferdigderfor har jeg ikke hatt d problemet
![]()
Er det vanlig hvetemel? Kan man isåfall bytte ut litt av det for å få de grovere?![]()
smelt smøret og ha så i melken. pass på at det har rett tempratur.
- 7 1/2 dl kulturmelk
- 50g gjær
- 2-3 gulrøtter
- ca 1 1/2 kilo mel
- 75g smør
- 3 ss honning
- 3 dl kesam
- 1 ts salt
riv gulrøtene.
bland så alt godt sammen i ca 5 min.
la så deigen heve i ca 45 min.
rull så ut rundstykkene, pensle dem med vann og rull dem i frøjeg valgte sesamfrø på disse
rundstykkene heves så i nye 20 min , før de stekes midt i ovnen på 225 grader i ca 12 min![]()
Det er vanlig mel jaEr det vanlig hvetemel? Kan man isåfall bytte ut litt av det for å få de grovere?![]()
jeg er elendig på gjærbakst![]()
Så godt ut da, kanskje jeg må prøve meg på deDet er vanlig mel jamen det får sikkert fint å bytte
![]()
De er veldig godeSå godt ut da, kanskje jeg må prøve meg på deer mest glad i fine rundstykker selv og
![]()
Hehe det forstår jeg godt når de først har begynt å få detDe er veldig godeer de jeg må bake hele tiden til de hjemme
hehe
![]()
Ja jeg syntes detHehe det forstår jeg godt når de først har begynt å få deter de lett å få til?
Så braJa jeg syntes detde hever veldig godt
å er myke å gode
holder seg ferske noen dager gjør de å
![]()
Hehe så søt daSå brakanskje jeg og guttungen får prøve en dag. "Mamma bjåke litt" sier han når jeg drar frem kjøkkenmaskin/miksmaster
![]()
Hehe, blir godt vandt daHehe så søt da![]()
mine kommer løpene for å spørre hva de får nå
![]()
Dette blir middag her en dag![]()
rør saltet godt inn i kjøttdeigen, til kjøttdeigen blir seig.
- 400g kjøttdeig
- 1 ts salt
- 2 dl melk
- 1/4 ts pepper
- 1/4 ts malt muskatt
- 1/4 ts malt ingefær
- 2 ss potetmel
tilsett så potetmel, og resten av krydderne å spe med melk.
farsen fylles så i en brød form.
sett så brødformen i en dyp langpanne, fyll vann opp til ca 1/4 av formen.
stekes midt i ovnen på 180 grader i ca 1 time.
Disse så veldig gode ut! Tror jeg må prøve meg på dem denne uken![]()
smelt smøret og ha så i melken. pass på at det har rett tempratur.
- 7 1/2 dl kulturmelk
- 50g gjær
- 2-3 gulrøtter
- ca 1 1/2 kilo mel
- 75g smør
- 3 ss honning
- 3 dl kesam
- 1 ts salt
riv gulrøtene.
bland så alt godt sammen i ca 5 min.
la så deigen heve i ca 45 min.
rull så ut rundstykkene, pensle dem med vann og rull dem i frøjeg valgte sesamfrø på disse
rundstykkene heves så i nye 20 min , før de stekes midt i ovnen på 225 grader i ca 12 min![]()
Det kan deDisse så veldig gode ut! Tror jeg må prøve meg på dem denne ukende kan fint fryses ned, ja?
Jeg variererHva smører dere bollene med? Før de stekes.
Sto å smurte mine med eggeplomme, bruker vanligvis hele egget men ville prøve.