Oppskrifter

lelaha

Glad i forumet
Marsmellows-15
Nå når babyene våre nærmer seg 6 mnd har jeg sånn smått begynt å tenke ut hjemmelaget middagsmat som jeg vil introduserer etter hvert. Er det noen som har noen tips over hva man kan begynne med? Evt har noen gode oppskrifter som man kan bruke etter hvert?
 
Sniker litt, vi begynte med enkle rene smaker til å begynne med:) kokt potet, kokt gullerot, frukt, alt hver for seg sånn at hun skulle bli kjent med de smakene hver for seg den første tiden:) så begynte jeg å Google hjemmelaget babymat og kom over masse spennende oppskrifter som vi testet når hun var litt større:)
 
Er medlem på ei gruppe på facebook som heter Hjemmelaget babymat. Mye fine oppskrifter der, og en del drama :p men det kan jo bare se bort fra og se på oppskriftene :)
 
Er medlem på ei gruppe på facebook som heter Hjemmelaget babymat. Mye fine oppskrifter der, og en del drama :p men det kan jo bare se bort fra og se på oppskriftene :)

Jeg meldte meg ut fra gruppa pga alt dramaet. Gidda ikke å følge den altså.
 
Kjente jeg ble nysgjerrig på hva slags drama man kan lage ut av barnemat oppskrifter:p haha. Men sånne perfekte altvitende mødre er det desverre mange steder, samme med her inne på bv, nok av folk som er på hugget om det ene og det andre:p
 
Kjente jeg ble nysgjerrig på hva slags drama man kan lage ut av barnemat oppskrifter:p haha. Men sånne perfekte altvitende mødre er det desverre mange steder, samme med her inne på bv, nok av folk som er på hugget om det ene og det andre:p
Helt klart sånne folk overalt ja.. Utrolig hva enkelte kan få seg til å si :( Skulle ikke tro det kunne bli så mye drama ut av barnematspørmål.. Enkelte er jo veldig ekstreme på det med økologisk, alt skal være hjemmelaget osv, de får det til å høres ut som om man nesten serverer barna sine rottegift hvis man gir middagsglass kjøpt på butikken..
 
Jeg har prøvd å gi hele biter av mat....fx en halv banan, gulrotpinner(kokte seff),søtpotetpinneretc. Babyled weaning, et "motstykke" til det å gi most mat. Går veldig fint :) koser seg veldig.

Hun får grøt, fruktmos og most mat også altså. Men får litt å gnage på innimellom. :)
 
Jeg har prøvd å gi hele biter av mat....fx en halv banan, gulrotpinner(kokte seff),søtpotetpinneretc. Babyled weaning, et "motstykke" til det å gi most mat. Går veldig fint :) koser seg veldig.

Hun får grøt, fruktmos og most mat også altså. Men får litt å gnage på innimellom. :)
Lyst å prøve det.. Men er så redd hun skal sette noe i halsen
 
Back
Topp