Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De fleste tar vel valg basert på egne erfaringer og sitt eget skjønn. Jeg skjønner at du ikke vil utsette barnet ditt for smitte med vilje, jeg hadde ikke hatt problemer med det.Flere nevner at de vet om voksne som har blitt alvorlig syke av vannkopper og bruker det som argument for at det er greit å oppsøke smitte med vilje. Vel, jeg vet om barn som enten har fått varige, alvorlige skader eller dødd av komplikasjoner til vannkopper. Hva om det skjer etter man med vilje har oppsøkt smitten til sitt barn?
Og det går ikke an å sammeligne og ta vaksiner med å oppsøke smitte. Vaksiner er inaktive virus som ikke gir sykdom i motsetning til smittespredning av aktivt virus som gir sykdom. Begge deler gjør at man danner antistoffer og blir immun, men den inaktive/aktive delen er en vesentlig forskjell.
samme herFlere nevner at de vet om voksne som har blitt alvorlig syke av vannkopper og bruker det som argument for at det er greit å oppsøke smitte med vilje. Vel, jeg vet om barn som enten har fått varige, alvorlige skader eller dødd av komplikasjoner til vannkopper. Hva om det skjer etter man med vilje har oppsøkt smitten til sitt barn?
Og det går ikke an å sammeligne og ta vaksiner med å oppsøke smitte. Vaksiner er inaktive virus som ikke gir sykdom i motsetning til smittespredning av aktivt virus som gir sykdom. Begge deler gjør at man danner antistoffer og blir immun, men den inaktive/aktive delen er en vesentlig forskjell.
De jeg kjenner har ikke hatt underliggende sykdommerDe fleste tar vel valg basert på egne erfaringer og sitt eget skjønn. Jeg skjønner at du ikke vil utsette barnet ditt for smitte med vilje, jeg hadde ikke hatt problemer med det.
Nå ble mine barn smittet på skole, og deretter av hverandre, så det ble aldri nødvendig å oppsøke noe som helst. Vi hadde vår egen smittefest hjemme. Burde jeg ha holdt de friske barna vekke fra det barnet som først fikk det?
Komplikasjoner pga vannkopper skjer sjeldent, dødsfall enda sjeldnere. Og OFTEST hos barn som har underliggende sykdommer, og nedsatt immunforsvar før de fikk vannkopper. Selvfølgelig skjer det, men man kan dø av en tilsynelatende uskyldig forkjølelse også.