Oppdateringstråd fødsler

Åj, det drøyde litt ja. Ikke mye søvn antar jeg? :/

NrN,lite av det, men hun har sovet endel i natt,så har fått hvilt meg godt. Har og endel adrenalin i kroppen. Mannen reiste hjem i natt så han kunne sove og heller avlaste meg på sykehuset senere så jeg kan sove litt da.

Jeg hadde termin 24.juli, men planlagt igangsettelse to uker før. Fødte verdens fineste gutt 30.juni [emoji813]blue

Ble igangsatt i uke 36+5 pga. flere faktorer: stort barn, for mye fostervann, moderat svangerskapsforgiftning og type 1 diabetes. I tillegg ble det oppdaget avtakende fostervekst på siste ultralyd dagen før. Jeg ble først satt i gang med ballong på formiddagen torsdag 28.juni. Mormunnen var på tidspunktet ikke helt moden ennå. Ballongen datt ut av seg selv på ettermiddagen rundt 17 tiden. Fikk deretter første modningspille ved 21 tiden om kvelden samme dag. Merket fortsatt ingen forandringer. Morgenen etterpå fikk jeg andre modningspille rundt 09-10 tiden. Da hadde jeg fått 2 cm åpning, så litt forandring hadde skjedd fra dagen før. Men ikke før etter fjerde pille på ettermiddagen begynte jeg å merke på kroppen at ting holdt på skje. Jeg begynte å få sammentrekninger som raskt ble mer tydeligere. Og rundt 20.30 tiden om kvelden begynte det å ta på skikkelig. Jeg opplevde riene som mer intense og hyppigere med få pauser mellom hver rie. Under hele prosessen lå jeg på observasjonsposten. Jeg lå i konstant smerte hele tiden. Jeg skalv i hele kroppen og hadde tydelig behov for å få smertestillende raskt. Jeg kastet opp og var nær ved å besvime utallige ganger. Det var fullt på føden, så det tok ganske mange timer før jeg fikk komme dit. Ikke før rundt 02 tiden om natten ble jeg overflyttet på fødestua. Jeg følte meg allerede utmattet, og mistet nesten motivasjonen til å fullføre fødselen. Men jeg gledet meg veldig på å få epidural. Nok en gang måtte jeg jo vente lenge på å få den. Ikke før rundt kl 04 fikk jeg epidural, og endelig fikk jeg slappet av og sov meg gjennom 1,5 timer. Utover morgenen viste det seg at det ikke ble no framgang i fødselen. Fostervannet ble tatt, og jeg fikk i tillegg drypp. Heller ikke da skjedde det noe mer. CTG-registreringen viste at fosteret reagerte ganske dårlig på riene. Det stoppet helt på 5 cm åpning. Legen besluttet så å fullføre fødselen ved å gjøre keisersnitt. Og klokken 09.51 den 30.06.18 kom verdens fineste Isak til verden med sine 51 cm og 3745 gram. [emoji813]blue
Gratulerer så mye! [emoji7][emoji7][emoji7]

Veldig slitne,men går veldig bra med oss[emoji173]️ Hun har sovet masse i natt,så har fått sovet/hvilt endel jeg og.
Så godt å høre, er noe med å få hvilt seg litt etter fødsel. Jeg fødte på natta sist og var ikke på barsel før klokken 05 om morgenen. Gutten sovnet ikke før 6, og pga en misforståelse vekket de meg kl 8. Jeg var helt utslitt, og etter dette gråt gutten så utrolig mye at jeg knapt fikk sove noe mer enn 1 time sammenhengende de neste ukene. Var veldig slitsomt og det ga meg en dårlig ammestart. Denne gangen skal jeg be de ta babyen på vaktrommet litt hvis jeg ikke får sove. Det er så viktig med god søvn etter den prestasjonen man har vært gjennom!

NrN,lite av det, men hun har sovet endel i natt,så har fått hvilt meg godt. Har og endel adrenalin i kroppen. Mannen reiste hjem i natt så han kunne sove og heller avlaste meg på sykehuset senere så jeg kan sove litt da.
Herlig å høre. Ja, husker dey var en del adrenalin etter fødsel ja..kan ta litt tid å lande helt å få slappet av. Bra baby har sovet :D

Hurra, gratulerer så mye! [emoji173]️ Hvordan gikk fødselen?
Gratulerer så mye! Kos dere :happy::happy:
Gratulerer så mye! [emoji7][emoji7][emoji7]
Tusen takk!:) Fødselen gikk heldigvis fint, ca 3 timer aktiv fødsel så det gikk fort. Men han hadde lagt seg i tverrleie natten før så det ble nesten hks. Flink lege fikk snudd han på rett vei.:) mine barn liker visst best å ligge høyt i magen helt til siste pressrier. Hehe

Det kan se ut som om mageknipen min i går kan ha vert starten på noe. Jeg våknet i 6 halv 7 tiden med noe som kunne minne om rier. Etter ca 30 min tok de seg opp og ble sterkere og sterkere. Litt over kl 8 var det ingen tvil lengre. Så nå har vi ringt føden og pakket siste rest av fødebagen og er på vei nedover. 2,5-3 min mellom riene, og de varer 30-45 min. :)

Det kan se ut som om mageknipen min i går kan ha vert starten på noe. Jeg våknet i 6 halv 7 tiden med noe som kunne minne om rier. Etter ca 30 min tok de seg opp og ble sterkere og sterkere. Litt over kl 8 var det ingen tvil lengre. Så nå har vi ringt føden og pakket siste rest av fødebagen og er på vei nedover. 2,5-3 min mellom riene, og de varer 30-45 min. :)

Lykke til!

Åj, se der ja! Spennende, moro at du oppdaterer oss :D masse lykke til!

Spennende, lykke til![emoji16]

Spennende. Lykke til med fødsel :)

Så spennende! Så flott at det ble til noe! [emoji122] Masse lykke til! [emoji173]️

Back
Topp