Startet dagen med vannavgang kl 09.00. Våknet 8 av at jeg var tung i hode og tørst. Satt meg i senga og leste på fødehistorier og om fødsel. Merket at noe rant,trodde det var litt mye utflod,men føltes ut som mer. Reiste meg opp og da kom en dam i senga. Mannen min så rart på meg og spurte om jeg hadde tissa på meg. Haha! Stabbet meg inn på do,vannet silte mer. Tok på nattbind,men det klarte ikke holde på det,så måtte ta ei bleie og legge i trusa. spiste frokost og ringte føden. Fikk time 13.00 for kontroll. Der tok de tempen min (under armen), målte pulsen til babyen i 20 min, samtidig som jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på når jeg kjente bevegelser og de skulle egentlig ta en prøve for å se om det var fostervann ved å legge en liten kopp i skjeden og ta stripsprøve av den, men da jeg dro ned trusa,bare rant det,så jordmor var ikke i tvil.hehe. Fått time kl 10.30 i morgen for å vurdere om og eventuelt når jeg skal settes i gang om kroppen ikke har kommet i gang selv, men nå murrer det sterkere og sterkere så tror de første riene er i gang. Kjennes ut som sterke mens smerter. Både mamma og mormor sine første fødsler startet med vannavgang før termin dato. Jeg er 38+5 og førstegangs, så utrolig vittig! Spennende døgn i vente