Oppdatering

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Ringte legekontoret og fikk vite at hcg var på 33533 - de (legen og helsesekretærene) skjønte ikke helt hvorfor jeg hadde vært på tul, så måtte forklare meg en del, også om at jeg tror jeg har en MA på gang.
Men de mente at alt var bra og at man ikke kunne se hjerteaktivitet før uke 12 (dette sa helsesekretærene, og tenker det er bare svada,jeg sa jeg hadde sett aktivitet på tul i uke 7 tidligere)
Fikk time til lege neste mandag, fikk timen fordi jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at dette er greit..for ifølge de så er visst alt greit... skjønner ingenting jeg!

At man ikke kan se hjerteaktivitet før uke 12 er i alle fall bare svada! Fikk du ikke ta en oppfølgende hcg-prøve engang? :eek:

Eh, hva er dette for et legekontor? De virker jo helt blåst. Bra at hcgverdien var fin, men det sier jo ingenting med kun en måling. Tror jeg hadde gått for en ul til

Du må kreve en ny hcg for å se om den stiger eller synker. Tydelig at de ikke har peiling, om de mener at man ikke kan se hjerteslag før uke 12 :grumpy:

Du må kreve en ny hcg for å se om den stiger eller synker. Tydelig at de ikke har peiling, om de mener at man ikke kan se hjerteslag før uke 12 :grumpy:
Har gjort det etter å ha snakket med jordmor, så skal dit 13.20 for å ta ny:)
Ikke sant!

Og timen til legen er om 2 uker og ikke neste mandag, lenge å vente det også ja!

At man ikke kan se hjerteaktivitet før uke 12 er i alle fall bare svada! Fikk du ikke ta en oppfølgende hcg-prøve engang? :eek:
Snakket med jordmor og ringte så tilbake til legekontoret og da fikk jeg komme senere i dag for å ta ny test.
Jeg vurderer å bytte legekontor - ikke bare pga dette,men jeg har virkelig ikke kjemi med legen min.

Jeg hadde hcg på 99.000 når jeg skulle være i uke 8, men fosteret tilsvarte 6+3 uten hjertefrekvens. Hcg fortsatte å stige litt, men sakte.
Så hcg kan ofte være tull når det gjelder MA. Man må hvertfall ha to målinger, men en ultralyd til er det viktigste!

Håper for deg! :)

Snakket med jordmor og ringte så tilbake til legekontoret og da fikk jeg komme senere i dag for å ta ny test.
Jeg vurderer å bytte legekontor - ikke bare pga dette,men jeg har virkelig ikke kjemi med legen min.
Så bra! Kan høres ut som du kanskje bør bytte lege ja. Verdt å sette seg på venteliste hos noen av de flinke i området. Jeg kom ganske kjapt inn hos min da jeg gjorde det. Tror jeg sto på venteliste i noen uker eller noe sånt :)

Så bra! Kan høres ut som du kanskje bør bytte lege ja. Verdt å sette seg på venteliste hos noen av de flinke i området. Jeg kom ganske kjapt inn hos min da jeg gjorde det. Tror jeg sto på venteliste i noen uker eller noe sånt :)
Står på venteliste nå, nr 67 i køen:rolleyes: :hilarious:

Jeg krysser fingrene for deg! Selv om det er lenge til legetimen får du jo svaret på hcg om et par dager og forhåpentligvis får du ro i sjela da. Litt snodig dette med at de sa at man ikke ser hjertet slå før i uke 12. Det er jo allmenn kunnskap at det kan sees mye før. Enig med deg i at det bare var et svadasvar. Kjenner at slik synsing og gjetting i helsevesenet irriterer meg fælt. Da er det bedre at de ikke sier noe om det i det hele tatt eller innrømmer at de ikke vet. Masse lykke til i hvertfall og hold oss oppdatert!

Uff så kjedelig med folk som ikke kan sakene sine..... Stå på og krev de prøvene du vil ha. Håper det går bra!!

Skal du på noe kontrollultralyd egentlig? Jeg tenker jo at det gir veldig mening å følge opp med ultralyd når man måler embryo til å være såpass mye mindre enn forventa.

Skal du på noe kontrollultralyd egentlig? Jeg tenker jo at det gir veldig mening å følge opp med ultralyd når man måler embryo til å være såpass mye mindre enn forventa.
Jeg skal ringe jordmor når jeg har fått svar på hcg prøven, så henviser hun til ultralyd på sykehuset:) tenker jeg forholder meg til jm og sv.skapspoliklinikken heretter - de vet jeg tar godt vare på meg i motsetning til legekontoret.

Jeg skal ringe jordmor når jeg har fått svar på hcg prøven, så henviser hun til ultralyd på sykehuset:) tenker jeg forholder meg til jm og sv.skapspoliklinikken heretter - de vet jeg tar godt vare på meg i motsetning til legekontoret.
Bra ❤️

Back
Topp