oppdatering fra sykesenga:) OPPDATERT ETTER KS I FØRSTE INNLEGG

*Laila*

Forumet er livet
Da har jeg endelig fått nettilgang her fra sykesenga.Jeg ligger fremdeles på strengt sengeleie,og tulla er innabords enda[:)]Livmorhalsen er jo betraktig kortere,men her følger de nøye med og jeg må ligge hele tiden,hva gjør man ikke for den lille[:)]Det er ganske sikkert at dette blir en prematur fødsel,men de holder henne i magen så langt det lar seg gjøre[;)]Har fått 2 lungemodningssprøyter og riehemmede inntravenøst,så de taka/harde kynnerne er roligere enn de var,men har fremdeles litt innimellom,må bare ruge videre og ta en dag om gangen [:)]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har jeg kommet hjem fra sykehuset og ikke minst summet meg litt[;)]ble lagt inn sist søndag på føden for å ta ett planlagt ks mandag den 16 siden ting ikke skjedde og hun kunne blitt like stor som storebror om hun ikke ble forløst[:)]Rundt kl 12 mandag ble jeg forberedt til operasjon og lagt i narkose ved ett tiden.(måtte ha narkose siden jeg har en blødersykdom) keisersnittet gikk stort sett greit,jeg fikk en liten blødning under ks som de fikk stoppet,men måtte ligge nesten ett døgn på intensivavdelingen pga det.de kom inn hver halv time og trygte på magen min for at livmoren skulle trekke seg sammen og for at de skulle følge med på hvor mye jeg blødde,og om det avtok osv...grusomt vondt å bli trykka på når man har ett operasjonssår der[:'(]trodde jeg skulle dævve[&o]Frøkna lå på barneintensiven for de måtte følge med på blodsukkeret hennes siden jeg hadde svsk diabetes,men hun hadde bare fine målinger[:D]den første dagen fikk jeg se henne bare to ganger,det var litt sårt,men vi hadde ikke noe valg da.Dagen etter ble vi begge overført til barsel[;)]Da fikk jeg jo sett henne mer,men ble mye sengeliggende den dagen oxo pga vondter fra såret,men etter d blir d bare bedre fra dag til dag,men er jo forberedt på at d tar tid før man blir helt god igjen[:)]Nå koser vi oss hjemme,og jeg er spent på den første natten[;)]
*poff*

IKKE QUOTE,BILDENE SLETTES ETTERHVERT[:)]
 
Godt å høyra fra deg at det står bra til etter forholda[:)] Håpa du blir sengeliggende ei stund da[;)] Ikkje nåke kjekt, men alt for at den litle blir i magen lengst mulig.

Masse lykke til framover[:)][:)][:)]
 
godt du blir tatt godt vare på, og håpe den lille blir i magen noen uker til, du får god tid til å slappe av da, så det er jo deilig føre dere blir enda en i familien
 
ORIGINAL: vestlandsjento

Godt å høyra fra deg at det står bra til etter forholda[:)] Håpa du blir sengeliggende ei stund da[;)] Ikkje nåke kjekt, men alt for at den litle blir i magen lengst mulig.

Masse lykke til framover[:)][:)][:)]


signerer vestlandsjento på da varmaste! Masse lykke til framover![:)]
 
Krysser fingrene for at hun blir i magen lengst mulig. Magen er jo babbyen kuvøse, så det beste er jo om hun er der lengst mulig. Godt å tenke på at du er 29 uker i morgen.

Håper dagene går greit for deg og at du får endel besøk. Nå har du jo nett i allefall[:D]

Masse lykketil[:D]
 
Ruge ruge[:)] Dette går bra, kroppen din kan ruge lenge enda! Håper du har snille og gode mennesker rundt deg, og at du blir godt tatt vare på[:)]
 
ORIGINAL: Lisa..

Sender hilsen her også[;)]
Krysser alt som kan krysse for at lille jenta holder seg i magen en god stund til. Og godt å vite at du får god oppfølging[:)]
 
Alle dager teller, så "kniiip"

 
sign
 
Hei folkens [:D]


Tenkte å fortelle litt om ul kontrollen jeg har hatt i dag[:)]Legen såg først på magen og snuppa er ett gjennomsnittsbarn på 1600 gram nå,låg med hode ned og har masse fostervann [:)]
Hun tok innvendig oxo,vannblæra mi går ned til tråden jeg har,livmorhalsen er på 2,4cm,men d såg bedre ut nå enn sist,for da trodde hun ikke jeg kom til å nå uke 30 engang...Nå var hun mer optimistisk,og håpet på hvertfall uke 32 for meg[:D]superhappy jeg nå altså [:D][:D]

De harde taka mine har jeg ennå,kommer og går,og d renner litt væske ut av skjeden hver dag,men d er ikke fostervann,men irritasjonsvæske fra tråden i skjeden,så nå er d bare å fortsette å ruge med godt mot [:D][:D]
 
Dette var jo kjempegode nyheter da[;)] jo lengre h*n får være i hula si jo bedre..
 
Så bra! Håper du i alle fall når veke 32 då! Dette går nok så fint skal du sjå! [:)]
 
ORIGINAL: håpomspirenosnart

Så bra! Håper du i alle fall når veke 32 då! Dette går nok så fint skal du sjå! [:)]
 
Dette var godt å høre det ser jo ut som dette skal gå bra.

Lykke til og jeg håper du blir på sykehuset leeeenge enda, og huleboeren din holder seg så lenge inne som mulig.
 
Ja i dag er d litt vemodig å ligge her på sykehuset...i dag er d akuratt 5 år siden jeg lå her å fødde en gutt på 492 gram[:(]
RIP Robin

Ellers trodde jeg at jeg kom til å komme i fødsel i går kveld/natt....hadde i går kveld skikkelige harde tak,og d reiv og sleit i tråden jeg har,ikke godt i hele tatt...
Legen tok en ul på magen,tulla hadde lagt seg med hodet ned,masse fostervann og bevegelser,så alt var bra med henne[:D]Taka roa seg natta som var,hatt noe i dag oxo,men ikke som i går kveld gudsjelov[:)]Skulle jeg komme i fødsel nå gjør de ingenting for å stoppe det,siden jeg har fått dobbel dose av riehemmede medisiner og babyen har fått lungemodningssprøytene,så i dag har jeg nesten bare liggi og notert kl på når de taka har kommet,legen ville jeg skulle følge med på det da[:)]
Ellers får jeg nå lov til å bli trilla ut i rullestol for å få litt frisk luft nå,og d er deilig etter 3 uker inne i senga[:D]
 
Uff, skjønner at du har ein litt trist dag i dag då ja[:o] Uff, uff.

Men ganske greit at jenta di ikkje kom i dag då. Ho kan no godt holde seg der inne litt til! Men
skjer det no så går nok alt strålandes med den lille likevel! Godt å få seg ein luftetur då ja det tenkjer eg. Kryssar fingrane for at jenta held seg inni livmora litt til! Tvi-tvi! [:)]
 
gruer meg også til årsdagen til guttene....[:(] Tenker masse på deg, både med årsdagen til robin og jenta di inni magen. Ønsker deg masse lykle til framover....stor klem til deg
 
ORIGINAL: Nullenusken

Masse lykke til videre!!!
Er stadig innom og sjekker om det har kommet noe nytt fra deg....
Tenker på deg!

Så koselig,tusen takk[:)]
Gratulerer med spiren din,så fantastisk[:D][:D]
 
Ny oppdatering;

I dag har jeg hatt en ul igjen[:)]Tulla ligger med hodet hodet ned,ikke festa helt,men mulig hun blir liggende sånn til fødselen sa legen.Hun ligger på 2.1 kg og har masse fostervann[;)]Størrelsen tilsvarer en uke lenger enn d jeg er,men d kunne ha noe med at jeg har fått svsk diabetes,og fikk en 5 kg plugg sist[;)]
Livmorhalsen var på 2.8 cm,men d hadde smuget seg en liten vannblære ned under tråden,slik at fra den blæra og ned var d ikke 1 cm engang,så får jeg harde tak igjen kan igrunn vannet gå når som helst,og når den gjør d,må de bare ta tråden og jeg vil være i fødsel ganske fort.Så da er d igrunn spennende å se hvor langt dette går[:)]
 
ORIGINAL: fano

gruer meg også til årsdagen til guttene....[:(] Tenker masse på deg, både med årsdagen til robin og jenta di inni magen. Ønsker deg masse lykle til framover....stor klem til deg

Tusen takk fano[:)]Ikke noe morro med disse datoene,men man får bare prøve å tenke på d positive og holde motet oppe[:)][:)]
 
Back
Topp