Opp og stå!

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hvordan går det med leggingen hos dere? Nå har minien reist seg etter møblene et par uker, noe som er bra, men det tar så veldig lang tid å legge nå som han står i senga. Jeg legger han ned, og så spretter han opp igjen. Sånn kan vi holde på i en time på det verste, selv om jeg tror det tar ca 30 minutter sånn til vanlig. Hvordan gjør dere det, og hvor lang tid tar det fra dere legger i senga til de sovner?

Hvordan går det med leggingen hos dere? Nå har minien reist seg etter møblene et par uker, noe som er bra, men det tar så veldig lang tid å legge nå som han står i senga. Jeg legger han ned, og så spretter han opp igjen. Sånn kan vi holde på i en time på det verste, selv om jeg tror det tar ca 30 minutter sånn til vanlig. Hvordan gjør dere det, og hvor lang tid tar det fra dere legger i senga til de sovner?
Mini våres klatret over sprinkelseng, så vi fjernet den. Så han ligger på madrass på gulvet. Han er så flink☺ Hender vi må være litt der, men ligger I ro☺

Har begynt å sette seg opp i sengen ;) men her har hun ikke kommet seg opp på beina enda. Knær som det høyeste.

Står her også, men vi bruker pose på henne så det er litt vanskeligere å reise seg.. Pluss at vi sitter og roer ned/koser i en lenestol på rommet hennes før legging slik at hun blir trøttere og roligere.. Bare snakk om 5 min, men en grei overgang før natta..

Min er jo født i mars, men jeg svarer uansett. :)

Vi (les: pappaen) bærer/bysser i søvn, for det er det eneste som funker, og det kan ta opptil 45 min..
Så, det kunne vært verre, hehe.. :P

Er det samme her, men tenker å bare fortsette som før og holde ut Så får vi se om det er en grei taktikk eller ei. Prøver å unngå å sitte inne hos henne for lenge, og lar henne styre på til hun surver litt. Da kan jeg gå inn, legge ho ned og sitte litt før jeg går ut igjen
Gjentas gjerne noen ganger før.det blir rolig ;-) Morsomt å kunne reise seg

Mini våres klatret over sprinkelseng, så vi fjernet den. Så han ligger på madrass på gulvet. Han er så flink☺ Hender vi må være litt der, men ligger I ro☺
Oj, allerede! Så flink som ligger i ro på madrass, da! Det tviler jeg på vi hadde fått til her. Hadde vel måttet ut på leting etter han hver natt, hehe.. :p

Står her også, men vi bruker pose på henne så det er litt vanskeligere å reise seg.. Pluss at vi sitter og roer ned/koser i en lenestol på rommet hennes før legging slik at hun blir trøttere og roligere.. Bare snakk om 5 min, men en grei overgang før natta..
Kanskje lurt på ha en rolig stund før legging, lurer på om jeg skal prøve det. :)

Er det samme her, men tenker å bare fortsette som før og holde ut Så får vi se om det er en grei taktikk eller ei. Prøver å unngå å sitte inne hos henne for lenge, og lar henne styre på til hun surver litt. Da kan jeg gå inn, legge ho ned og sitte litt før jeg går ut igjen
Gjentas gjerne noen ganger før.det blir rolig ;-) Morsomt å kunne reise seg
Kanskje jeg skal la han styre på for seg selv, da. Ikke legge ned hver gang. Hvem vet, kanskje det går fortere sånn. :)

Ble brått litt verre her og når han begynte å reise seg, har ikke tid til å ligge :) går ut og inn noen ganger, må bare la han reise seg, gå litt og turne litt, så går jeg inn og legger han ned, sier natta, ut igjen. Går noen ganger.

Ble brått litt verre her og når han begynte å reise seg, har ikke tid til å ligge :) går ut og inn noen ganger, må bare la han reise seg, gå litt og turne litt, så går jeg inn og legger han ned, sier natta, ut igjen. Går noen ganger.
Tror jeg skal begynne og gå ut, jeg også. Jeg pleier å sitte der og legge han ned hver gang han reiser seg. Tester i kveld. :)

Her har vi også begynt å reise oss! :) Men vi bruker pose, så vi har faktisk ikke skrudd ned senga en gang. Det hender han setter seg opp, men ikke noe mer :) Ellers er leggingen litt opp og ned, men det går stort sett greit. Sitter ikke inne hos ham, bare hvis han har vondt i magen. Sier heller ikke noe. Stryker på håret, gir smokk og bamse. Vann hvis han er tørst.

Tror jeg skal begynne og gå ut, jeg også. Jeg pleier å sitte der og legge han ned hver gang han reiser seg. Tester i kveld. :)
Her bare shower han om vi er der inne, hopper og ler og det er jo umulig å ikke le med :p

Mini her begynte også med dette da han knakk reise seg koden rundt 8-9 måneder. "Sovnet" og vi gikk ut, 10 min etterpå sto han i senga og fryda seg. Vi lot han holde på litt til han ble sliten og begynte å sutre, før vi gikk inn og tok leggerutinen på nytt (bare uten å skru på lyset). Noen dager holdt han på 30 min andre dager 2 timer. Heldigvis gav han seg etter ett par uker.

Han har flere ganger reist seg opp i sittende stilling og halveist oppreist etter dette, men da i søvne. Da har det bare vært å legge han ned igjen.

Her ammes det fortsatt i søvn i storsenga, før vi flytter henne over i egen seng :P Hun nekter plent å legge seg ned i senga si, har vært slik siden hun lærte å sette seg opp selv, og ble helt katastrofe når hun lærte seg å stå...

Her går leggingen helt fint. Får flaske på sofaen før vi pusser tenner og legger han i sengen, sier natta og går ut. Legger seg da til å sove ganske fort og sovnet innen 10-15 minutt.. De dagene han er mer våken, så gjør eg det samme, men lar han styre på en stund før eg går inn, legger han ned og går ut.. Sovner som oftest etter en gang. Noen ganger går eg ikkje inn igjen, kommer an på lyd- og aktivitetsnivået. Ligger som oftest på tvers i senga feil vei når han er sovnet da :P

Har kutta ut nattasang ved sengen, tar det når han får flasken. Blir bare mer våken og gira opp når eg synger. :p

Her går leggingen helt fint. Får flaske på sofaen før vi pusser tenner og legger han i sengen, sier natta og går ut. Legger seg da til å sove ganske fort og sovnet innen 10-15 minutt.. De dagene han er mer våken, så gjør eg det samme, men lar han styre på en stund før eg går inn, legger han ned og går ut.. Sovner som oftest etter en gang. Noen ganger går eg ikkje inn igjen, kommer an på lyd- og aktivitetsnivået. Ligger som oftest på tvers i senga feil vei når han er sovnet da :P

Har kutta ut nattasang ved sengen, tar det når han får flasken. Blir bare mer våken og gira opp når eg synger. :p
Det er sant det med syngingen :P Dessverre, er jo så kos å synge nattasang

Vi er på tredje natten hvor han skal sovne på egenhånd i stedet for på flaske, så her er det mye gråting og baluba i sengen før det blir stille. Første natten brukte jeg tre og en halv time, i går og i dag brukte jeg cirka tre kvarter. Lurer på å slutte med nattasang jeg også, for han blir ikke rolig av det i det heletatt. Det er ikke noe moro å se han gråte, men jeg vil heller ikke la han ligge alene heller... :/

Back
Topp