Opp og stå!

Vi er på tredje natten hvor han skal sovne på egenhånd i stedet for på flaske, så her er det mye gråting og baluba i sengen før det blir stille. Første natten brukte jeg tre og en halv time, i går og i dag brukte jeg cirka tre kvarter. Lurer på å slutte med nattasang jeg også, for han blir ikke rolig av det i det heletatt. Det er ikke noe moro å se han gråte, men jeg vil heller ikke la han ligge alene heller... :/
Husker godt når vi kutta kveldsammingen.. Tok vel ca. en uke så sovna han normalt igjen. Hvis du går inn med jevne mellomrom vet han at du er der. Selv om du bare gir smokken og går ut igjen.
 
Husker godt når vi kutta kveldsammingen.. Tok vel ca. en uke så sovna han normalt igjen. Hvis du går inn med jevne mellomrom vet han at du er der. Selv om du bare gir smokken og går ut igjen.
Jeg sitter der inne hele tiden. Har ikke hjerte til å la ham ligge og gråte alene. Ikke bruker han smokk heller, så alt er lissom bare møkk for han nå. Vi brukte 1,5 timer på legging i dag.
 
Vi har også en som liker å reise seg i senga. Bruker nattpose, men han klarer det allikevel. Gjør som flere andre: lar han styre litt før vi legger ham ned igjen. Og vi begynte å lese eventyr i stedet for å synge for flere mnd siden - funker kjempebra!
 
Her går det mye bedre med leggetiden nå. Det er selvfølgelig ikke noe mer ålreit å se på lillebolla gråte seg i søvn, men nå sover han fast fra cirka halv ni til mellom syv og halv ni. Deilig! :heart:
 
sniker litt fra juli :) Her begynte hun å stå for to snart tre mnd siden og jeg merker at de gangene hun ikke er "trøtt nok" er det opp å stå i sengen med en gang jeg har hatt ver henne dynen. De gangene hun er trett og sliten gidder hun ikke og bare ligger der når jeg synger og enten sovner hun før jeg er ferdig eller så sovner hun selv like etterpå.

De dagene hun bare står og tuller legger jeg henne ned og sier natta etter sang og går ut. noen ganger legger hun seg ned selv og sovner ellers må jeg inn etter litt og legge henne ned, si god natt og gå ut. Så ligger hun og klemmer på bamsen sin til hun sovner :)
 
Back
Topp