Opp i vekt...?

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Hvor mye har dere gått opp til nå?

Jeg har bare godt ned.. litt bekymret i forhold til barnet men.. jeg spiser jo mat, 4 ganger om dagen. Kansje ikke like mye som før pga kvalme men..
De to forrige svangerskapene la jeg jevnt på meg mye...
 
Jeg er 13+2 i dag og har gått opp 2 kg.

Veldig fornøyd med det da jeg sist svangerskap gikk opp 3,5 kg da jeg bare var i uke 10 og jeg gikk opp totalt 24 kg. Ønsker ikke det igjen for det var rett og slett for tungt for kroppen min å bære med all den vekten.

Hvor langt på vei er du? Har du snakket med legen om vekten din?
 
Jeg hadde gått opp 2 kg, men har nå tatt av 2,5 kg. Så er vell mer eller mindre egentlig på stedet hvil. Er 10+6 I dag.
 
Jeg er 13+2 i dag og har gått opp 2 kg.

Veldig fornøyd med det da jeg sist svangerskap gikk opp 3,5 kg da jeg bare var i uke 10 og jeg gikk opp totalt 24 kg. Ønsker ikke det igjen for det var rett og slett for tungt for kroppen min å bære med all den vekten.

Hvor langt på vei er du? Har du snakket med legen om vekten din?
12+1 idag
Legen er feriestengt så ikke tilbake før 19 juli. Samme med JM.
 
Jeg er 14+0 i dag, slitt med kvalme og lite matlyst. Har gått opp kun 300 gram, men spiser frokost, lunsj og middag så er heldigvis ikke bekymret enda :rolleyes:
 
Jeg er 11 + 6 i dag og har gått opp 4 kg. På samme tid med førstemann hadde jeg gått opp under en kilo. :(
 
12+1 idag
Legen er feriestengt så ikke tilbake før 19 juli. Samme med JM.
Du kan ta en tur til legevakten eventuelt og høre med de?

Et tips er næringsdrikker fra apoteket. Jeg har ekstrem svangerskapskvalme og hadde det ikke vært for de drikkene, hadde jeg garantert gått ned i vekt.
 
14+1 i dag og har gått ned 1,5 kg.
Tok av meg disse fram til uke 10 pga kvalmen, men har enda ikke lagt på meg noe etter det.
Jeg har normal bmi, men har 5 kilo ekstra. Tipper det er derfor, pga kvalme, at jeg ikke orker like store porsjoner som jeg pleier og at jeg ikke drikker vin eller øl lenger.
Tok det opp med både lege og jordmor for noen uker siden og de brydde seg ikke noe om det, så jeg prøver å ikke bekymre meg. Prøver heller å tenke at dette kanskje holder vektøkninga nede i hele løpet.
Spire og fostervann veier jo enda mindre enn 200 gram, så er jo ikke mye vekt man skulle økt der da...
 
Er 13+6 og har ikke gått opp noe fra da jeg begynte. Men gikk ned 2kg i starten, så kan vel kanskje si at jeg har gått opp igjen dette. Jeg var på ultralyd i går, og alt var i skjønneste orden:) så tror ikke du skal bekrymre deg:)
 
Er 13+6 i dag, og har gått opp 3 kg. Gikk opp 2 kg før uke 8, så heldigvis virker det som om kiloene ikke raser på med en gang :)
 
11+1 i dag, og har gått ned 2 kg. Tvinger i meg mat tross kvalme og brekninger. Som nevnt over her er næringsdrikke fra apoteket gull verdt. Liker selv best næringsjuice da de ikke føles like kvalmene. Har også supplert med 2-3 fresubinshot på de aller verste dagene.
 
12+1 hadde jeg gått opp ca 2-3 kg. Litt usikker på vekt før svangerskapet, men sånn ca :p
 
Har gått opp 1,3 kg kanskje. Er 13+2. Har vært kvalm og passet meg for å spise usunne unødvendige mellommåltider. Det har kanskje hjulpet på. Håper jeg slipper å gå opp så mye. Blir bare 20 mnd mellom sist fødsel og følte akkurat jeg hadde kommet tilbake i form
 
Ned 3 kilo - er 13+4 i dag. Kvalmen gir seg ikke så ikke så mye jeg klarer å holde på.
 
2 kg og er en plass mellom uke 11-13 :)
 
12+4 og vekten står faktisk stille, selv med alt godteriet jeg spiser:hilarious:
Stod stille forrige gang også, til uke 17:joyful: da kom det litt og litt, opp 10 kg totalt.
 
12+5 og har gått opp 2-3 kg. Tenker meg skrekk og gru på forrige gang da jeg gikk opp 21 kg totalt. 10 av de den siste mnd, kun vann :wtf:
 
Back
Topp