Onsdag 26.02 :)

Ja, vettu, tror faktisk jeg ringer legen i morgen, for liker ikke at han blir blå, er så ekkelt, og han er ikke helt i slaget, veldig sliten, redd han får altfor lite oksygen:( Sliter faktisk veldig med astmaen selv om dagen, holdt på og "daue" da vi malte. Blei forferdelig tett.

Du har virkelig vært heldig med dine små sovetroll:D<3 Nydelige alle 3:) Synes Liana og Leoh er så like:)

Ja du burde det ;) greit å forhøre seg med lege før man evt gir mer medisin ;):) håper det ordner seg snart! Han blir nok sliten fysisk av pusten ja, siden han faktisk blir blå også! :(

Tusen takk snupp <3 hehe vettu, det er mange som sier han og Liana er like, men jeg ser ikke såå mye likhet :P haha.. men selvfølgelig, jeg ser tydelig at dem er søsken og dem har jo noen trekk ;):) men han er så lik pappan sin! Skulle bare ønske det fantes babybilder av sambo:rolleyes:

Eg ska ha et par rose å nå linje og sånt rundt, litt vanskele å forklar :-P den ska start på sia å puppen på ribbeinan å gå nedover sia, og ned på rompa :-) den bi laaaaang, men bi fint :-) gled meg, og gru meg åg :-S ska ta bilde tell dåkk ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ja! Du må ta bilde :D blir nok kjempe fint! Men dyrt kansje?? :eek:

Ja det er jo ikke rart han pekte og sa "EH, EH, EH!??" hele tiden :p
I dag sa han forresten "hadet" da vi skulle dra derfra! Ikke ordrett, men det var definitivt det han prøvde å si!
OG TAKK ved matbordet hjemme!!!!!!!!!

Oj så flink :D kan jo hende språket begynner å løsne litt og litt nå ;) husker sønnen til søskenbarnet mitt, han sa nesten ingen ord før han nærmet seg 2 år, og da kom språket i full fart... haha han tok jo igjen Emira bare på noen få måneder;)

Ha regna med at det bi rundt 7000-8000 :-P

Tenkte meg det ;) hehe skal du ta alt på en dag, eller deler du opp tatoveringen på flere dager?

Oj så flink :D kan jo hende språket begynner å løsne litt og litt nå ;) husker sønnen til søskenbarnet mitt, han sa nesten ingen ord før han nærmet seg 2 år, og da kom språket i full fart... haha han tok jo igjen Emira bare på noen få måneder;)
Ja, det kommer tidsnok det språket, plutselig prater han masse.
Men jeg merker at han blir litt frustrert nå, for han har så mye han skulle ha sagt og ikke får til å si.
Han så et tog her en dag og prøvde febrilsk å fortelle meg det på et vis. Det endte med at han gjorde bevegelsen vi gjør på "nede på stasjonen". sangen, mens han sa "tch, tch" (tøff, tøff) :)

Tenkte meg det ;) hehe skal du ta alt på en dag, eller deler du opp tatoveringen på flere dager?

Eg håp at han bi ferdig i mårra, men eg får bære sjå ke det bi, det tar vell den tia det tar :-P men eg håp han bi ferdig ;-)

Men jeg merker at han blir litt frustrert nå, for han har så mye han skulle ha sagt og ikke får til å si.
Han så et tog her en dag og prøvde febrilsk å fortelle meg det på et vis. Det endte med at han gjorde bevegelsen vi gjør på "nede på stasjonen". sangen, mens han sa "tch, tch" (tøff, tøff) :)
Så skjønn han er! :)

Arian har begynt å herme mer og mer etter det vi sier. Jeg sier "grøt" og han sier "døt", jeg sier "lys" og han sier "dys". Moro å se at de prøver, selv om de ikke får det helt til enda! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe ja men da skal du se at språket også blir bedre ;) merket det for bare 1 mnd siden så var Liana veldig frustrert over at vi ikke forsto hun helt.. og nå har hun blitt flinkere til å prøve seg på ord og vise hva hun mener :) men Eskil er jo veldig flink til å "fortelle" med å vise da :D gøy at dem klarer å komme på sånt:)

Eg håp at han bi ferdig i mårra, men eg får bære sjå ke det bi, det tar vell den tia det tar :-P men eg håp han bi ferdig ;-)

Hehe skjønner det ;) når man først skal gjøre noe som kan gjøre vondt, så er det like greit å bli ferdig på én dag :) missunner deg! Jeg har ikke råd nå..hehe..

Hehe ja men da skal du se at språket også blir bedre ;) merket det for bare 1 mnd siden så var Liana veldig frustrert over at vi ikke forsto hun helt.. og nå har hun blitt flinkere til å prøve seg på ord og vise hva hun mener :) men Eskil er jo veldig flink til å "fortelle" med å vise da :D gøy at dem klarer å komme på sånt:)
Han er ekstremt flink med kroppspråket og hendene sine!
Peker og gestikulerer. Så han gjør seg forstått helt greit, noen ganger tar det bare litt lengre tid enn om han hadde hatt ett og annet ord på de vanligste tingene.
Jeg bekymrer meg absolutt ikke for spåket, det er bare litt kjedelig å se at han begynner å "slite" litt fordi han gjerne skulle pratet masse.

Han er ekstremt flink med kroppspråket og hendene sine!
Peker og gestikulerer. Så han gjør seg forstått helt greit, noen ganger tar det bare litt lengre tid enn om han hadde hatt ett og annet ord på de vanligste tingene.
Jeg bekymrer meg absolutt ikke for spåket, det er bare litt kjedelig å se at han begynner å "slite" litt fordi han gjerne skulle pratet masse.

Ja skjønner det ;) men virker litt som om når dem selv irriterer seg over at dem ikke blir forstått med engang, så prøver dem hardere for å lære seg ord eller lyder for å hvertfall sette navn på ting :) blir spennede å se hvordan språket hans utvikler seg :) om det kommer litt og litt, eller som en rakett :P hehe

mente selvsagt ventoline;) Var altfor varmt oppe på rommet hans i stad, så åpna vinduet og fikk en litt frisk luft, så sovna han nesten umiddelbart:) Er veldig mildt her i sør nå. 0 grader, ikke verst;) Begynner og bli skikkelig vårstemning:)

Så deilig at hu endelig sover godt igjen, bortsett fra at hu snakker litt i søvne, lille skravlebøtta<3<3<3
Gjør seg sånn med gode netter:) jeg har ikke sovet på 2 døgn, da Emmeth har sovet veldig dårlig og Nelly har vært litt våken også. Får ikke til og sove da!!
ja, frisk luft er godt for tette lunger ;) Hermine hoster fælt om hun blir for varm, så om kvelden legger jeg bare et teppe på henne, og så legger jeg dundyna på før jeg selv legger meg;)

usj, så kjedelig med lite søvn da :( Han må sikkert ha justering av medisinene sine når dere skal på kontroll ;)
Du kan spørre barnelegen om man får Seretide til barn. Om man trenger Ventoline mer enn 4 ganger i uken selv på stor dose Flutide så kan man få Seretide i stedet (den er lilla), den er en blanding av Flutide og Ventoline ;)

Flutide fungerer også greit der og da om ungen er veldig tett, men da i kombinasjon med ventoline. Ventoline først, for å åpne systemet, Flutide ti minutter etterpå når alt er åpent og mottakelig!
Her funker ikke flutide umiddelbart...men det er nok fordi vi ikke hadde ventoline da! Men når hun får 2x2 per dag så skal jeg ikke gi henne mer uansett, ifølge resepten iallfall ;)

Her funker ikke flutide umiddelbart...men det er nok fordi vi ikke hadde ventoline da! Men når hun får 2x2 per dag så skal jeg ikke gi henne mer uansett, ifølge resepten iallfall ;)
Nei alene fungerer ikke flutide med en gang, det gjør den ikke her heller. Men for at den skal virke fortere skal den gis etter ventoline for å få full effekt.

Nei alene fungerer ikke flutide med en gang, det gjør den ikke her heller. Men for at den skal virke fortere skal den gis etter ventoline for å få full effekt.
det skal vi huske på neste gang hun blir tett, for vi har gjort omvendt. Gitt flutide først, ved stelling, og så ventoline rett før sengetid! Men da skal vi bytte om på det ved neste forkjølelse ;)

det skal vi huske på neste gang hun blir tett, for vi har gjort omvendt. Gitt flutide først, ved stelling, og så ventoline rett før sengetid! Men da skal vi bytte om på det ved neste forkjølelse ;)
Så rart at dere ikke har fått beskjed om det... Det er helt feil bruk av medisinene :(

Så rart at dere ikke har fått beskjed om det... Det er helt feil bruk av medisinene :(
nei, vi fikk bare beskjed at vi kunne gi ventoline ved tetthet/hoste inntil Flutiden begynte å virker, det var da vi startet opp med medisinene. Jeg har jo selv brukt astmamedisin i mange år, og heller ikke fått den beskjeden...nå skal vi på oppfølging mht til astmaen hennes i neste uke, så da får jeg spørre!

nei, vi fikk bare beskjed at vi kunne gi ventoline ved tetthet/hoste inntil Flutiden begynte å virker, det var da vi startet opp med medisinene. Jeg har jo selv brukt astmamedisin i mange år, og heller ikke fått den beskjeden...nå skal vi på oppfølging mht til astmaen hennes i neste uke, så da får jeg spørre!
Ja, så rart...
Helt fra første gang T var hos fastlege har vi fått den beskjeden, og etterfulgt da av to forskjellige barneleger som har sett på hver av guttene og snakket med oss om astmaen.
Men samme det, det gjør nok ikke noen skade uansett. Men vi merker kjempeforskjell nå som vi er flinkere på å gi ventoline ti minutter før Flutide.

Back
Topp