Onsdag 19.mars ♡

Jeg er ikke noe glad i slike frokostblandinger, de blir fort enten for tørr, for søt eller smakløs :p Og jeg tåler fersk melk også dårlig :p Men er mett kjempelenge av den yoghurt/cottage cheese/havregryn miksen :D blir tamt uten bær eller friskt syltetøy da ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg er veldig glad i cottage chees selv, kan gjerne spise den uten noe også, men nå må jeg holde meg unna. Lillesøster reagerer når jeg spiser melkeprodukter. Men ost går vistnok greit, merkelig det der.

Jeg er veldig glad i cottage chees selv, kan gjerne spise den uten noe også, men nå må jeg holde meg unna. Lillesøster reagerer når jeg spiser melkeprodukter. Men ost går vistnok greit, merkelig det der.
Aaaah, bra du fant ut av det så fort da! Det er jo ikke helt usannsynlig at hun også reagerer på melk ;) Ost er visst såpass behandlet at de fleste tåler faste oster, selv om de tåler melk dårlig :)

Ehm jo, jeg gjorde det ikke med vilje da.
Men glutenfrie knekkebrød er så dyre, og jeg har ikke vært i slaget for å lage egne. Rugsprø er billig og jeg har tålt det før.
Ah, skjønner! Jeg skal bake knekkebrød til dere kommer på besøk! :)

Ah, skjønner! Jeg skal bake knekkebrød til dere kommer på besøk! :)

Så snilt av deg :D
Men nå er det full skjerping her. Har merket gluteneffekten mange nok ganger nå, altså! Men å ikke spise gluten eller melk (og helst ikke mye karbohydrater) er litt utfordrende :p

Så snilt av deg :D
Men nå er det full skjerping her. Har merket gluteneffekten mange nok ganger nå, altså! Men å ikke spise gluten eller melk (og helst ikke mye karbohydrater) er litt utfordrende :p
Haha, ja du det tror jeg på! Og det med melken og ammingen er ganske krevende, for man må kutte alt med selv små mengder melk i, og i flere uker for å eventuelt se noen effekt. Kan tenke meg at det blir mye egg, kjøtt og fisk og grønnsaker på en slik diett ;)

Haha, ja du det tror jeg på! Og det med melken og ammingen er ganske krevende, for man må kutte alt med selv små mengder melk i, og i flere uker for å eventuelt se noen effekt. Kan tenke meg at det blir mye egg, kjøtt og fisk og grønnsaker på en slik diett ;)

Ja, og siden jeg er så usikker på om det har noe for seg er det litt demotiverende :(
Fordelen er at det blir kun "ren" mat på meg da :p

Ja, og siden jeg er så usikker på om det har noe for seg er det litt demotiverende :(
Fordelen er at det blir kun "ren" mat på meg da :p
Haha, huff, en mager trøst når man har lyst på en spesiell ting :p

Haha, huff, en mager trøst når man har lyst på en spesiell ting :p

Haha ja! :p
Jeg har så lyst på melkebaserte drikker. Drikker aldri ren kumelk, men nå har jeg så lyst på det :p
Derfor lager jeg mandelmelk :p

Haha ja! :p
Jeg har så lyst på melkebaserte drikker. Drikker aldri ren kumelk, men nå har jeg så lyst på det :p
Derfor lager jeg mandelmelk :p
Haha, jeg drikker heller aldri melk...men bruker det jo MYE i kaffe og te da!!!

Lager du selv??? Spennende!!! Hvordan?

Haha, jeg drikker heller aldri melk...men bruker det jo MYE i kaffe og te da!!!

Lager du selv??? Spennende!!! Hvordan?

Jaaa, jeg prøver hvertfall. Man bløtlegger først mandlene over natten (8-12 timer tror jeg det var). Så heller man av vannet og har mandlene i en blender og tilsetter nytt vann. Så er det visst vanlig å ha i litt salt og eventuelt litt vanilje og søtning (dadler, honning, sukrin...), men det er ikke mye. Så kjører man alt i blenderen. Etter det må man sile det i et kjøkkenhåndkle eller en "nut milk bag" (sistnevnte har jeg aldri hørt om før!) og vips er melken ferdig. Ikke mye jobb, men det tar litt tid med bløtlegging...

Jaaa, jeg prøver hvertfall. Man bløtlegger først mandlene over natten (8-12 timer tror jeg det var). Så heller man av vannet og har mandlene i en blender og tilsetter nytt vann. Så er det visst vanlig å ha i litt salt og eventuelt litt vanilje og søtning (dadler, honning, sukrin...), men det er ikke mye. Så kjører man alt i blenderen. Etter det må man sile det i et kjøkkenhåndkle eller en "nut milk bag" (sistnevnte har jeg aldri hørt om før!) og vips er melken ferdig. Ikke mye jobb, men det tar litt tid med bløtlegging...
Høres jo enkelt nok ut. Prøv du det først og si hvordan det blir da :p
Et kaffefilter gjør sikkert samme nytten som en sånn nøttemelkpose ;)

Høres jo enkelt nok ut. Prøv du det først og si hvordan det blir da :p
Et kaffefilter gjør sikkert samme nytten som en sånn nøttemelkpose ;)

JA men vi har ikke kaffetrakter - ingen filter :p Får bruke et kjøkkenhåndkle. Ellers kostet det ganske lite på ebay, hvis det blir gjentakelse :D
Tipper den er god i kaffe!!

JA men vi har ikke kaffetrakter - ingen filter :p Får bruke et kjøkkenhåndkle. Ellers kostet det ganske lite på ebay, hvis det blir gjentakelse :D
Tipper den er god i kaffe!!
Soya-, havre- eller rismelk egner seg hvertfall dårlig i kaffe synes jeg! Men chai latte på mandelmelk ble kjempegodt :D

Hei :)
Dere har skravlet mye i det siste. Jeg har lest men ikke hatt tid til å være aktiv.
Jeg reiste til Trondheim igjen i dag og skal starte ny runde med høydose cellegift i morgen tidlig. Det var tungt å reise fra alle sammen men det er nå for en god sak ;-p
Simone kom hjem fra bhg uten stemme i går, og hosta masse i natt og i dag tidlig. Formen hennes var på topp og ingen feber og hun hosta ikke etter at hun hadde fått melka si i dag tidlig og stemma var tilbake, så vi sendte hun i bhg og sa at de bare måtte ringe om de syns hun ble verre.
Pappan skulle hente Nathaniel hjem fra sykehuset i dag, men siden Simone er så forkjøla så vil de at han skal være der iallefall til i morgen. De er veldig redde for at han skal få Rs-virus, for det er det veldig mange som har nå. Så da skal de se an formen til simone i morgen. Foreldrene mine kommer dit i morgen og kan passe Simone så sambo får bo på sykehuset evt hjelpe til hjemme om Nathaniel får komme hjem :-) gleder meg skikkelig til å komme hjem etter denne runda altså! :)

Det er så deilig med babyer at jeg kunne fått 10 stykker om jeg slapp å gå gravid, hadde stort nok hus, nok energi og tid til å følge opp alle sammen og bra nok økonomi :-D ....er ikke sikkert jeg er av samme oppfatning dersom det blir mange våkenetter da men ;-p

Kjøpte fingermaling-sett til Simone her om dagen. Noen som har prøvd det? Er litt usikker på om det blir suksess eller katastrofe ;-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei på deg :D
Må vre herlig å få hele familien samlet i hjemmet :) skjønner at du gleder deg;) og det er jo som du sier, du drar jo for å bli frisk! Syns dere er så sterke jeg <3 og N er jo så søt! Jeg kunne se på det bilde av dere sammen på fb, at han har vokst:D masse lykke til med behandling! Og håper at du ikke blir i like ille form som sist;)

Ang. fingermaling så syns Liana det er kjempegøy å klasse dette utover arket :D Emira ville helst bruke pensel husker jeg :P

Jeg må bare ærlig innrømme at jeg ikke klarer å svare alle sammen alltid. Men jeg leser, altså :D
Nå har vi fått hentet T i bhg og begge gutta har prøvd og godkjent de nye skoenen sine!
Fantasifull som jeg er har jeg kjøpt pølser vi skal steke i dag :p Vet ikke egentlig om vi har noe tilbehør..
HVa skal dere i ettermiddag?

Hehe pølser er vel kreativt :P hehe.. og bra skoene ble godkjent :D kjøpte du av samme typen til begge guttene?

vi hadde jippi kjøttboller med kokte poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål og brun saus! Endelig fikk jeg laget "ordentlig" middag:D og Liana spiste masse:D

Aaaah, bra du fant ut av det så fort da! Det er jo ikke helt usannsynlig at hun også reagerer på melk ;) Ost er visst såpass behandlet at de fleste tåler faste oster, selv om de tåler melk dårlig :)

Det skulle ikke forundre meg nei, jeg skal teste ut melk igjen når hun er seks uker tenkte jeg:-)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Hehe pølser er vel kreativt :p hehe.. og bra skoene ble godkjent :D kjøpte du av samme typen til begge guttene?

vi hadde jippi kjøttboller med kokte poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål og brun saus! Endelig fikk jeg laget "ordentlig" middag:D og Liana spiste masse:D
Ja, samme type til begge to :D
1278AAFF-32DD-4E14-BA30-D2EC64F1404B_zps9b3hxwen.jpg

Back
Topp