Onsdag 15. januar

Huff, ikke bra at du er forkjøla :( Hvordan er det mht immunforsvaret ditt?

Jeg vet ikke helt. Håper jeg ikke blir innlagt i morgen, men det kan godt hende jeg blir det om blodprøvene viser at immunforsvaret er lavt. Visst jeg får feber skal jeg rett på sykehus for antibiotika, så håper feberen holder seg unna! Best å pakke med seg litt og heller bli positivt overraska om jeg får dra hjem ;)

God morgon, alla i hopa!!
Jeg har sovet veldig godt i natt. Kanskje fordi jeg fikk ha senga og to dyner for meg sjøl?:D Mannen skulle se ferdig noe på tv og sovna dermed på sofaen. Der lå han til Jen våkna 05.30 og siden han allerede var påkledd, så var det han som stod opp med henne. Ahhh..:)

Nå er jeg alene i huset og skal hive meg i takt med pensumlitteraturen, meeen først skal jeg bare en hel masse andre dilleting! :p

Ha en fin dag!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det var jeg som spiste fruktmos i yoghurten da :P men hadde Hermine kunnet spist vanlig yoghurt ville hun fått naturell med fruktmos i, blir ikke så vanvittig mye sukker da ;) og veldig godt! :)
Vil ikke Simone ha smoothies heller? Hermine spiser gjerne en fruktmos selv med skje som mellommål ;)

Smoothies går ned :) fruktmosen er sikkert "feil smak", så skal lure den inn i yoghurten ;) her er hun begynt å vise interesse for å spise selv med skje nå. Før tok hun inn skjea et par ganger og så kasta den. Nå vil hun at vi skal dyppe den for hun etter at hun har putta den inn. Babysteps :)

Hehe..trodde det var Hermine som spiste jeg ;) men det funker nok fint for oss voksne også! Smaker ikke så verst ;)

God morgen.
Mina er fortsatt like urolig og startet kl 22 igår. Nekter å sove i senga si,og får helt panikk å gråter..
Tok hun inn til meg,men nektet å sove før jeg la meg ved siden av hun.... tips?
Urolig natt.. og hun våknet 8.15! Men,W våknet litt før 6... aaahh...

Skal på HS og ta mmr med Mina idag. Farmor skal passe Wael så lenge.
Blir spennende å se lengde og vekt :-)

Hva skal dere idag da? :-)
14- idag brrrr
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Fru H: Så greit at minsten fikk slappa av litt før barnetreffet. Sikkert lurt å lade opp litt.:) God bedring til mannen og kos dere på treff!:)

Bébbe: Usj! Hadde du ikke vært gravid nå, så skulle jeg anbefalt en skarp en.;) Tjukk solbærsaft istedet kanskje? *sender litt bedring over fjord og fjell til deg* (Oh! Det hørtes ut som en sangtekst type Jenny Jensen..? :p)

Anita87: Oi, så spennende med synstest! Lykke til til Emira.:)
Så bra at Liana ikke har hosta noe særlig i natt. Sov sikkert godt da.:)

Marian87: Så bra at natta var god!!:) Godt med litt ekstra tid om morran innimellom. Ha en fin dag på skolen!!

God morgon, alla i hopa!!
Jeg har sovet veldig godt i natt. Kanskje fordi jeg fikk ha senga og to dyner for meg sjøl?:D Mannen skulle se ferdig noe på tv og sovna dermed på sofaen. Der lå han til Jen våkna 05.30 og siden han allerede var påkledd, så var det han som stod opp med henne. Ahhh..:)

Nå er jeg alene i huset og skal hive meg i takt med pensumlitteraturen, meeen først skal jeg bare en hel masse andre dilleting! :p

Ha en fin dag!

Høres ut som ei delig natt ja! :) og så praktisk med en mann som er klar for dagen med en gang gluggene åpnes ;) du må lure han til å se tv flere ganger ;)

Du får kose deg med litt dill og lese effektivt :)

God morgen.
Mina er fortsatt like urolig og startet kl 22 igår. Nekter å sove i senga si,og får helt panikk å gråter..
Tok hun inn til meg,men nektet å sove før jeg la meg ved siden av hun.... tips?
Urolig natt.. og hun våknet 8.15! Men,W våknet litt før 6... aaahh...

Skal på HS og ta mmr med Mina idag. Farmor skal passe Wael så lenge.
Blir spennende å se lengde og vekt :-)

Hva skal dere idag da? :-)
14- idag brrrr
Kålormen Wael 14.10.11♡

Ikke noe gøy når hun får helt panikk da ;( har ikke erfaring med det, men kan det være verdt et forsøk å ligge sammen og gradvis venne hun til å sove alene igjen? Da får hun kos og trøst og skkønner at det er greit og ufarlig å sove..? jeg aner virkelig ikke jeg.

Lykke til på hs i dag! :) må skrive hvor stor hun er blitt :) er spennende!

Fru H: Så greit at minsten fikk slappa av litt før barnetreffet. Sikkert lurt å lade opp litt.:) God bedring til mannen og kos dere på treff!:)

Bébbe: Usj! Hadde du ikke vært gravid nå, så skulle jeg anbefalt en skarp en.;) Tjukk solbærsaft istedet kanskje? *sender litt bedring over fjord og fjell til deg* (Oh! Det hørtes ut som en sangtekst type Jenny Jensen..? :p)

Marian87: Så bra at natta var god!!:) Godt med litt ekstra tid om morran innimellom. Ha en fin dag på skolen!!

Lennypenny: Hm..Ikke noe kjekt med slike netter. :( Har hatt perioder med hylskrik og panikkoppvåkning her også, men det har gått seg til med masse kos, synging og tilstedeværelse. Jeg har iallfall tenkt at Jenny har hatt mareritt eller tror at vi ikke et der. I disse periodene har hun blitt henta inn i senga vår ofte også har vi anvendt henne å ligge i storsenga i etterkant.
Håper det går seg til snart hos dere også. Hør på hs om de har noen gode tips.:)
Lykke til med vaksina!!!

Høres ut som ei delig natt ja! :) og så praktisk med en mann som er klar for dagen med en gang gluggene åpnes ;) du må lure han til å se tv flere ganger ;)

Du får kose deg med litt dill og lese effektivt :)
Hahaha! Ja, kanskje jeg skal det?;) Han hadde babycallen nede med seg, så han kom tassende opp trappa når Jenny våkna og ropte. Jeg hadde allerede gått inn til henne, men så strekte hun seg etter papsen, han tok i mot, jeg snudde og gikk tilbake til senga. Hahaha! :D

Haha! Jenny Jensen var mitt store idol da jeg var liten, for jeg traff hun og fikk en signert caps (lett å lede jeg nei..?) ;) koselig dame tror jeg :)

Hehe..jeg har vurderet en skarp en selv, men slo det fra meg selv om det umulig kan være verre enn cellegift ;-p neida..holder meg unna slikt og spekekjøtt osv selv om jeg må innrømme at jeg ikke er det fnugg redd for slike "vanlige holde seg unna når man er gravid ting lenger" når babyen er "ferdig" lenger.

Før kjørte jeg på med varm drikke for halsen, men da jeg var innlagt, så anbefalte de masse kald drikke istedenfor pga halsen hovner opp når man er syk og kaldt kjøler den ned...tror jeg går for litt te og masse vann så får jeg begge deler ;-)

Ikke noe gøy når hun får helt panikk da ;( har ikke erfaring med det, men kan det være verdt et forsøk å ligge sammen og gradvis venne hun til å sove alene igjen? Da får hun kos og trøst og skkønner at det er greit og ufarlig å sove..? jeg aner virkelig ikke jeg.

Lykke til på hs i dag! :) må skrive hvor stor hun er blitt :) er spennende!
Nei,ikke noe hyggelig altså...
Tenker kanskje hun har seperasjonsangst,fordi det startet da pappa'en dro...
Kanskje hun er redd for at jeg skal dra også...
Skal høre med hs idag... men,er nok lurt å avvenne henne gradvis ja :-)
Tenkte kanskje å prøve å sette meg på en stol der,og roe henne ned og holde hånden hennes :-) hvor stor er Simone nå da? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Lennypenny: Hm..Ikke noe kjekt med slike netter. :( Har hatt perioder med hylskrik og panikkoppvåkning her også, men det har gått seg til med masse kos, synging og tilstedeværelse. Jeg har iallfall tenkt at Jenny har hatt mareritt eller tror at vi ikke et der. I disse periodene har hun blitt henta inn i senga vår ofte også har vi anvendt henne å ligge i storsenga i etterkant.
Håper det går seg til snart hos dere også. Hør på hs om de har noen gode tips.:)
Lykke til med vaksina!!!
Ikke kjekt i det hele tatt... ok,så Jenny har også vært slik? "Godt" å høre at jeg ikke er alene om det..
Det ordner seg nok,men slitsomt når det pågår.. og kvelden blir så kort med alene-tid,som jeg virkelig trenger hehe...

Kålormen Wael 14.10.11♡

Tenkte kanskje å prøve å sette meg på en stol der,og roe henne ned og holde hånden hennes :-) hvor stor er Simone nå da? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Det høres lurt ut å prøve :) sikkert greit å spør hs også, i tilfelle hun har tips :) ikke utenkelig at det er separasjonsangst nei. De merker det meste i den alderen. Vi håper å unngå det her, men det kan fort skje at vi også får en reaksjon når jeg blir mye vekke.

Vi har ikke vært på hs på evigheter. Skulle 13.12, men måtte avlyse. Fått time neste onsdag, så er litt spent :) hun er iallefall veldig lang blitt! Vekta er rundt 13 kg tror jeg, for hun var 12,9 i jula hos farmora, men vektene kan vise litt forskjellig, så liker å forholde meg til hs sin :)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Her fungerer det fint å sitte på stol ved senga hans og la han holde i hånda til han sovner :)

Haha! Jenny Jensen var mitt store idol da jeg var liten, for jeg traff hun og fikk en signert caps (lett å lede jeg nei..?) ;) koselig dame tror jeg :)

Hehe..jeg har vurderet en skarp en selv, men slo det fra meg selv om det umulig kan være verre enn cellegift ;-p neida..holder meg unna slikt og spekekjøtt osv selv om jeg må innrømme at jeg ikke er det fnugg redd for slike "vanlige holde seg unna når man er gravid ting lenger" når babyen er "ferdig" lenger.

Før kjørte jeg på med varm drikke for halsen, men da jeg var innlagt, så anbefalte de masse kald drikke istedenfor pga halsen hovner opp når man er syk og kaldt kjøler den ned...tror jeg går for litt te og masse vann så får jeg begge deler ;-)
Haha, ja du det er nok noe i det at litt alkohol umulig kan være verre for babyen enn cellegift! :P

Hermine liker forresten å drikke fruktmos med sugerør! Stikker bare hull i folielokket og stikker sugerøret oppi, lite gris og det er billigere enn smoothies ;) :)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Det er nok ikke umulig at hun reagerer på at pappaen dro. Småbarn kan være ganske sensitiv på sånt. Det viktigste er at du er der for henne og gir henne trøst og kos og hjelp til å sovne igjen ;) det kan jo også være en form for nattskrekk, at hun drømmer mye og så tørr hun ikke å sovne igjen. Det skjer jo så mye rart i de små hodene nå ;)

Ikke kjekt i det hele tatt... ok,så Jenny har også vært slik? "Godt" å høre at jeg ikke er alene om det..
Det ordner seg nok,men slitsomt når det pågår.. og kvelden blir så kort med alene-tid,som jeg virkelig trenger hehe...

Kålormen Wael 14.10.11♡
Ja, vi har hatt noen runder med det der..Nå har vi funnet en ting som hjelper da; jeg roer henne ned (enten på fanget eller i senga - alt etter hvor opprørt hun er) og synger nattasangen hennes "So, ro lille mann" en gang også nynner jeg den to ganger. (Stryker henne over håret og koser henne mens jeg synger, står ved sengekanten under første nynning og går rolig ut under andre nynning.:p) Virker som at hun vet gangen i det, og jeg tror hun er trygg når det er så forutsigbart. :)

Håper hs har noen KNAKENDE gode råd å gi deg.:)

Å få i seg væske er iallfall viktig! Også kommer det an på hvordan halsen er, ja. Er den tørr og sår, så liker jeg best varm drikke, sikkert fordi det føles mer behagelig. ;)

Holdt på å bli syk en gang (verk i hele kroppen, spesielt i brystkassa) og da tok jeg hodet over en bolle med kokende vann med noen dråper eucalyptusolje i (pusta inn dampen) i tillegg til å smøre inn olja på bringa mi. Stinka grusomt sterkt, men det funka som bare det, og dagen etter var jeg i mine fulle fem. ;)

Haha, ja du det er nok noe i det at litt alkohol umulig kan være verre for babyen enn cellegift! :P

Hermine liker forresten å drikke fruktmos med sugerør! Stikker bare hull i folielokket og stikker sugerøret oppi, lite gris og det er billigere enn smoothies ;) :)

Sugerør er populært, så det skal vi teste! Det var jo genialt! :)

Back
Topp