Omgangssyke i julen

Pin-up

Forumet er livet
I barnehagen der jeg arbeider har den årlige runden med omgangssyke allerede startet og det er bare til å krysse fingrene for at vi slipper unna i år også!

Har du og din familie pleid å få det i hus i julen?

Det er flere ganger etter jeg fikk jenta mi at vi har hatt farang når det er jul :(

Aldri. Men vi har aldri hatt det skikkelig heller, smitter hverandre veldig sjeldent med noe. BANK i bordet!!!

Vi bruk å ha sånn standard at vi får det i begynnelsen av nyåret.
Guttungen først, så faren også e t slutt. Sist holdt e meg unna det, mens guttan fækk det.
Har funnet ut at vi må ha pepperkaker i hus t godt utpå nyåret. Det er det eneste guttungen faktisk holder i magen ved omgangssjuka. (merkelig, men av erfaring så har vi blitt klokere)

Hele familien hadde det ett år når jeg var lita! Alle fire var helt slått ut, spydde som griser alle sammen!
Det året hadde vi fiskepudding til julemiddag ;) ler av det nå, men det var ikke noe kjekt når det stod på!

Hittil har vi sluppet unna *bank i bordet*

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Jeg er bekymret for akkurat dette hvert eneste år. Jeg jobber selv i barnehage og har tre barnehagebarn. Ganske usannsynlig at vi slipper helt unna ihvertfall :P

Jeg er bekymret for akkurat dette hvert eneste år. Jeg jobber selv i barnehage og har tre barnehagebarn. Ganske usannsynlig at vi slipper helt unna ihvertfall :p

Uff, ja, ikke sant? Utsatt for smitte både på jobb og gjennom sønnen min som går i barnehage. Etter at jeg begynte på jobb igjen i høst etter permisjon har jeg vært mer syk til sammen enn på de elleve årene jeg har arbeidet i barnehage :p Satser hardt på at immunforsvaret gjør jobben sin!

Hele familien hadde det ett år når jeg var lita! Alle fire var helt slått ut, spydde som griser alle sammen!
Det året hadde vi fiskepudding til julemiddag ;) ler av det nå, men det var ikke noe kjekt når det stod på!

Haha, fiskepudding er jo godt det, men kanskje ikke akkurat egnet som julemiddag ;)

Har man lyst på fiskepudding når man har spysyke?

BANK I BORDET, men nei vi har ikke hatt det etter vi fikk barn :)

Men som barn selv var det så og si hver jul en eller flere i familien som kastet opp.

Jeg hadde det hvert år fra jeg var 4 til jeg var 15 og hvert forbanka år var det pinnekjøtt på julaften...er det rart jeg haaaater pinnekjøtt? :p
Håper mini slipper unna lettere enn jeg gjorde ;)

Heldigvis ikke i jula ;) Tror runden i barnehagen er over ;)

Aldri hatt det ikke jula, bank i bordet. Men det går både på min jobb og ikke bhg til minsten, så vi er ikke trygge enda.

Back
Topp