Om du titter innom

Nei, tok ikke bilde av flisene..;) Aner ikke hva slags merke det var heller så finner ikke på nett...
men lover å skryte masse når badet er ferdig!!:P
Da gleder jeg meg til det!:D

Jeg må skryte litt av meg selv i dag.. jeg har laga PAI! Første gang ever in my life!
Middelhavspai, med fetaost bl.a. Det verste var at det blei godt å vettu :)

Hei jenter! Da har sambo og jeg vært flinke, vi har vasket første etasje her og laget oss middag :) Nå har jeg en pupp som er veldig full og vond, så tror jeg må finne frem pumpa snart! Lillegutt har spist litt mindre mm nå om dagen!

Jeg må skryte litt av meg selv i dag.. jeg har laga PAI! Første gang ever in my life!
Middelhavspai, med fetaost bl.a. Det verste var at det blei godt å vettu :)
Så flink du er! Hørtes godt ut :D

Sendt fra min Samsung

Oi, så flink! Ble det bra? Prøvde en gang selv, men synes paibunn var veldig vanskelig:/

Ja.. ble egentlig det! Bunnen var veldig porøs.. gubben prøvde seg på pai igår, og den var med sammalt hvete og gjær.. den ble veldig bra - men da er ikke bunnen like pai-aktig da :)

Dette var bunnen min i dag :)

• Paibunn
  • 1,5 dl Hvetemel
  • 1,5 dl Sammalt hvete
  • 100 gram Myk plantemargarin
  • 3 ss Vann

Ja.. ble egentlig det! Bunnen var veldig porøs.. gubben prøvde seg på pai igår, og den var med sammalt hvete og gjær.. den ble veldig bra - men da er ikke bunnen like pai-aktig da :)

Dette var bunnen min i dag :)

• Paibunn
  • 1,5 dl Hvetemel
  • 1,5 dl Sammalt hvete
  • 100 gram Myk plantemargarin
  • 3 ss Vann
Aah, jeg har bare prøvd og lage en gang, da var det dessertpai. Kanskje jeg skal prøve igjen siden, pai er jo innmari godt:D

Trøtt etter lang tur på Gardermoen. Om dere noen gang skal la barna deres reise alene så ikke bruk Norwegian. Vi måtte betale 300 hver vei på flyplassen når vi sjekka inn frøkna. Så istedenfor 300 kr i voksenbillett så ble det 600 kr en vei, dobbel pris! !! Ble rasende da de sa på telefon at det var 150 kr en vei. Og skal ungen til utlandet var det nesten 600 kr i tillegg en vei. Nei, neste gang blir det sas!

Aah, jeg har bare prøvd og lage en gang, da var det dessertpai. Kanskje jeg skal prøve igjen siden, pai er jo innmari godt:D

Deigen var veldig vanskelig å kjevle ut da... det står dette i oppskriften min:

Har du ikke food-processor tilsetter du melet i en bolle og gnir inn margarinen med fingertuppene til det blir en smulet masse. Lag en grop i midten og hell i vannet. Bland med en kniv til deigen kan samles.
Legg deigen i en plastpose og sett den kaldt i minimum 15 minutter.
Legg bakepapir med litt mel på, både over og under deigen, og kjevle den ut til den kan dekke både bunn og kanter på en 23 eller 26 cm paiform. Fjern det øverste laget med bakepapir og vend deigen forsiktig over i formen og trykk deigen forsiktig inn mot formens kanter. Sett deigen kaldt i 15 minutter.
Forvarm ovnen til 220 ºC. Renskjær kantene med en skarp kniv og prikk den med en gaffel. Stek paibunen i 10 minutter til den er gjennomstekt.

Back
Topp