om bygda...

ORIGINAL: slisabeth

ORIGINAL: Bare Kari

Jeg kommer fra bygd selv, og hater det. Inntrykket jeg har fått er at de som gjerne ALDRI flytter derfra er gjerne også lite orientert om "verden utenfor". De "henger etter" og det samme skjer gjerne hver eneste helg. Interessene er som regel mekking/styling av bil, råning og festing. Trance og techno er det store![8|] Kult å få dårlige karakterer, helst på grensen til stryk, og dersom du ikke ligger rundt, røyker og drikker når du begynner på ungdomsskolen er du en taper.

Jeg flytter ALDRI tilbake.

Kanskje du er fra ei litt pussig bygd? Jeg kjenner til noen av de typene du beskiver, men det er jo fåtallet? Alle mine venner som ikke har bodd andre steder enn i bygda er like kultiverte og opplyste som de jeg kjenner fra byen. Såvidt jeg vet hadde vi ingen konkurranse om å drikke mest og tidligst heller, og ikke var det stas med dårlige karakterer.

Er ikke bare min bygd jeg har erfaring med når det kommer til "opplysthet", men her handler det nok mye om at jeg har mistrivdes veldig i bygdemiljøet. Alle er nok ikke sånt, men dette var det som fikk meg til virkelig å hate det stedet, da blir det nok litt ekstra åpenbart for meg.

ORIGINAL: Wayne`s Wife

Sier seg selv bygda er litt treigere når så og si alle homofile flytter til byene for å bli godtatt..

*liker*

Sier seg selv bygda er litt treigere når så og si alle homofile flytter til byene for å bli godtatt..

Etter mine erfaringer, fra mi bygd, så har det ingenting med å bli godtatt eller ei!! Dei blir like masse godtatt i bygda,
men det er vel fleire likesinna i byen... Sjangsen for å møte nåken er større..

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Jaja... Konklusjonen med denne tråden må vel bli at folk som bor i byen er generelt ganske trangsynte...

HAHA, ja hadde tenkt å skrive det samme sjøl!

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Jaja... Konklusjonen med denne tråden må vel bli at folk som bor i byen er generelt ganske trangsynte...

Synes bygdefolket har vært hardest mot bygdelivet i denne tråden, jeg! [&:]

Eller var det noe annet du mente?

I alle dager og jøjjemegsann. Noen liker bygd, noen liker by. Noen liker biff og andre liker kylling.

Vi er ulike som mennesker, og vi foretrekker ulike ting. Finnes garantert bygdefolk som henger litt etter, men jeg så da ofte folk som ikke var så himla trendy at det gjorde noe da jeg bodde i Oslo. Men, der er det såpass mye folk at man ikke har så god tid til å studere hver enkelt. Små steder må ikke ligne på hverandre kun i egenskap av å være omtrent like store, og en by må ikke være lik den neste. Det finnes inkompetente brødhuer både i bygda og i byen, og om man er hyggelig og hjelpsom er ikke geografisk bestemt, etter hva jeg vet.

ORIGINAL: slisabeth

Tror du det har med trangsynthet,eller det at det er flere mennesker i byene. Jeg kjenner flere homofile,som bor her i bygda, uten at de blir utstøtt. Vi har lesbisk ordfører, og hadde i ti år en lesbisk prest.

Det har MYE med trangynsthet å gjøre.

Og ja, jeg er grunnlag til å påstå begge deler siden jeg har en del homofile venner, jeg bor i en av norges største byer og oppvokst på bygda.

Det er jo noe du har opplevd! Jeg har også mange homofile venner, både par og single. Mange av de single flytter til byene for det enkelt og greit er flere homofile der! Men mange av paren flytter til bygda for å bosette seg! Jeg har aldri opplevd trangsynhet i bygda...

Det har vell ganske mye å si hvilken aldersgruppe du er i når du svarer på dette her vell[&:]

Jeg for min del har opplevd veldig mye mekking av bil, råning med traktor/bil, teckno på fullt, annderledes fester osv på bygda
men jeg var 16 år sist jeg var på BYGDA!!
Kan ikke tenke meg at jeg ville hatt det inntrykket av en bygd hadde jeg reist nå eller om noen år til.

ORIGINAL: *Aulile*

herregud så mange TEITE svar det var her!!!

jeg er oppvokst midt i tjukkeste oslo og flyttet til ei knøttlita bygd i nord-norge med under 3000 innbygger da jeg ble mamma... å jeg må bare le.....  de på bygda tar helligdagene mer seriøst enn de i byen??? adidasdress?? vi på bygda liker bare vassendgutan, dde osv OMG sier jeg bare... ler så jeg dør her!! tror en del folk burde komme seg litt rundt i Norge å se hva som foregår.

Jeg er enig i denne jeg altså! [:D] Latterlig mange byfiser som tror at de på bygda går i felleskjøpet dress og hører på vassendgutane! Da har man jammen ikke vært langt utom bygrensa altså [:D][:D]

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

Det er vel hevet over enhver tvil at homofile ofte flytter bort fra (det lille) hjemstedet fordi de ikke får aksept for sin legning.

Jeg har ikke tall på hvor mange historier jeg har hørt om folk fra småsteder som mister nettverket sitt fordi de kommer ut av skapet. Er det noen som har sett selvmordsstatistikk blant unge homofile? Den er skremmende høy.

I et bysamfunn er det lettere å finne likesinnede, ja, og det er lettere å skape et nytt nettverk hvis det er behov. Og det er det jo hvis nesten alle man kjenner plutselig tar avstand fordi man tilfeldigvis liker feil kjønn.

Det er lett å tro at homofili er helt akseptert i dagens samfunn, men hvis man har sett det hele fra innsiden så vet man at kampen ennå ikke er over.

Egentlig en digresjon til temaet i tråden, men litt relevant likevel.

For mange er nok dette tilfelle. Samtidig har forskning vist at det å være født og bo i by gir økt risiko for å utvikle blant annet psykoser. (http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=700&iInfoId=9323&iDisplayType=2) Dette var heller ikke trådens tema, så kun en digresjon til din digresjon, sånn for å belyse at det finnes fordeler og ulemper med det meste.

Forøvrig sier jeg meg enig i at bygdejenter lett kan stemple byjenter som fisefine, men det er mange fra byen som tror at alle fra bygda går i felleskjøpetdress på julebord også.

Hahaha erre mulig, for en diskusjon[8D]
Jeg er fra en bygd og ja vi hang etter på endel områder da. Men nå når jeg er på besøk og ser på søsteren min som har internett, leser blogger osv ser jeg at forskjellene har blitt mindre.[:)]

ORIGINAL: *Aulile*

herregud så mange TEITE svar det var her!!!

jeg er oppvokst midt i tjukkeste oslo og flyttet til ei knøttlita bygd i nord-norge med under 3000 innbygger da jeg ble mamma... å jeg må bare le.....  de på bygda tar helligdagene mer seriøst enn de i byen??? adidasdress?? vi på bygda liker bare vassendgutan, dde osv OMG sier jeg bare... ler så jeg dør her!! tror en del folk burde komme seg litt rundt i Norge å se hva som foregår.

hehe påståelighet uten peiling er et kjent fenomen på BV [:D]

Back
Topp