Oktober

Oktober. Siste kvartal. Tre mnd igjen av året.

Julen tikker nærmere. Ja, denne mnd starter jeg for alvor å tenke på jul

Oktober. Siste kvartal. Tre mnd igjen av året.

Julen tikker nærmere. Ja, denne mnd starter jeg for alvor å tenke på jul
Jeg lurer veldig på hva slags adventskalender vi skal fikse til jentungen.. Noen tips? Ikke noe som krever så mye, men samtidig noe som kan fikses før jeg skal opereres i november.. :)

Jeg lurer veldig på hva slags adventskalender vi skal fikse til jentungen.. Noen tips? Ikke noe som krever så mye, men samtidig noe som kan fikses før jeg skal opereres i november.. :)
Jeg ville sakt det beste jenta har likt er en kalender der hun har hatt behov for ting. Ikke dill og dall som bli liggendes overalt etterpå. Vi hadde tex sokker. Lipgloss hansker,hals/buff og sånne praktiske ting som hun har behov for.

Er hun for stor for Duplo? De var vel noe yngre mine da de fikk det... og litt for ung for Lego ?(altså, jeg kjøpte en pakke og delte over mange av dagene)

Jeg her kjøpt et puslespill og delt opp i mange av pakkene. Et år fikk de to eldste Playmobil julekrybbe, siden det ikke er lov å leke med min (har er esel uten øre etc...)
Den kommer frem hvert år fortsatt. Den er stor stas. Men jeg ser ikke at den er i salg noe sted nå. (jeg kjøpte den på nett i sin tid. Og en pakke med de tre vise menn )

Hva er hun interresert i da ?

Jeg ville sakt det beste jenta har likt er en kalender der hun har hatt behov for ting. Ikke dill og dall som bli liggendes overalt etterpå. Vi hadde tex sokker. Lipgloss hansker,hals/buff og sånne praktiske ting som hun har behov for.
Ja, det er ikke dumt i det hele tatt.

Hu liker stort sett oransje og prinsesse og superhelt greier.. :P

Er hun for stor for Duplo? De var vel noe yngre mine da de fikk det... og litt for ung for Lego ?(altså, jeg kjøpte en pakke og delte over mange av dagene)

Jeg her kjøpt et puslespill og delt opp i mange av pakkene. Et år fikk de to eldste Playmobil julekrybbe, siden det ikke er lov å leke med min (har er esel uten øre etc...)
Den kommer frem hvert år fortsatt. Den er stor stas. Men jeg ser ikke at den er i salg noe sted nå. (jeg kjøpte den på nett i sin tid. Og en pakke med de tre vise menn )

Hva er hun interresert i da ?
Hu er jo 4, 4,5 ved juletider. Liker stort sett oransje, prinsesse og superhelt greier. Veldig glad i bamser.

Mandag og barna har begynt og telle ned dager til høst ferie. Vil skal ikke vekk men de gleder seg til fri og de venter spent på Meta quest 3 er bestilt og kommer ut den 10 oktober. Ellers så har tydeligvis tannlegekontor veldig lyst at ha barna der mitt i høstferie:p passet godt får oss da vi er hjemme og like greit bli kvitt det

Kjøpte fjorårets barbie-kalender her :hilarious:
Snart hallaviiin

Akkurat nå må jeg puste.

Jeg må legge yngste som er godt over leggetid.
Jeg må hjelpe eldste son skal skrive inntil 500 ord på et ark til en prøve i morgen.
Jeg må, evt mannen men han er i et møte i inntil 2 timer frem til tid, hente sykkelen til yngste hos veninna hun sykla til etter skolen (og ble kjørt derfra til kor og hjem )
Og jeg har kjørt til å lage lammerull i kjøleskapet som bør gjøres en jobb med i kveld.

Og jeg føler meg egentlig matt og klar for senga.

Akkurat nå må jeg puste.

Jeg må legge yngste som er godt over leggetid.
Jeg må hjelpe eldste son skal skrive inntil 500 ord på et ark til en prøve i morgen.
Jeg må, evt mannen men han er i et møte i inntil 2 timer frem til tid, hente sykkelen til yngste hos veninna hun sykla til etter skolen (og ble kjørt derfra til kor og hjem )
Og jeg har kjørt til å lage lammerull i kjøleskapet som bør gjøres en jobb med i kveld.

Og jeg føler meg egentlig matt og klar for senga.
Det hørtes slitsomt ut.

Det hørtes slitsomt ut.
Jeg droppa det med kjøttet, jeg var klar til å begynne på det klokka ti når jeg hadde fått eldstemann motivert til å skrive og orden det han måtte, spent på hvordan det går i dag på testen.

Og det bare orket jeg ikke. Det blir ikke dårlig av å ligge til i dag, det går bra, det ligger i kjøleskapet i en lukket pose. Jeg må ta det når jeg er kommet hjem fra fotballkamp med yngste og har lagt henne, og evt hentet speiderbroren dersom ikke fetteren skal på speider, for da tenker jeg høre om bror min kan hente mot t jeg leverer (for jeg kjører forbi der de skal leveres i den tiden uansett pga den fotballkampen. )

Yngste har nemlig hjemmekamp, 10 min med bil hjemmefra med oppmøte 18. Speideren skal leveres et par min unna fotballbana, også kl 18. Og mellomste har bortekamp sånn 40 min hjemmefra OGSÅ med oppmøte rundt 18 (eller var det 1745? Faren snakket om avreise rundt 17)

Sånn går nå dagene...

Jeg droppa det med kjøttet, jeg var klar til å begynne på det klokka ti når jeg hadde fått eldstemann motivert til å skrive og orden det han måtte, spent på hvordan det går i dag på testen.

Og det bare orket jeg ikke. Det blir ikke dårlig av å ligge til i dag, det går bra, det ligger i kjøleskapet i en lukket pose. Jeg må ta det når jeg er kommet hjem fra fotballkamp med yngste og har lagt henne, og evt hentet speiderbroren dersom ikke fetteren skal på speider, for da tenker jeg høre om bror min kan hente mot t jeg leverer (for jeg kjører forbi der de skal leveres i den tiden uansett pga den fotballkampen. )

Yngste har nemlig hjemmekamp, 10 min med bil hjemmefra med oppmøte 18. Speideren skal leveres et par min unna fotballbana, også kl 18. Og mellomste har bortekamp sånn 40 min hjemmefra OGSÅ med oppmøte rundt 18 (eller var det 1745? Faren snakket om avreise rundt 17)

Sånn går nå dagene...
Wow.

det bli etter henting av speider ja, for min nevø skal ikke på speider, men likevel jeg bør kunne ta fatt på det rundt 2030 i stedet for 22, og det tar bare en liten time eller noe tror jeg, så det går nok fint.

Men dagene er hektiske for tiden ja, ingen tvil om det. Det er nesten så jeg heier på at yngste slutter på fotball som hun tidvis sier hun vil. altså, det er ikke ønskelig at hun slutter, men det er to treninger i uka, eller en trening og en kamp hver uke, faren er trener og det er cuper i tillegg så det er helt klart at det tar tid
Egentlig går hun på håndball også men den har ikke startet opp igjen i år grunnet mangle på noen som vil være trener, men hun går på speider annenhver uke, kor annenhver uke og kulturskolen hver uke. Og for tiden også svømmekurs hver lørdag, men det håper jeg ikke varer evig før hun er god nok.

Fredag og nesten helg.

Jobbe til sånn ca 1345
Kjøre til ungdomsskolen og hente eldtemann i et han er ferdig på skolen 1410
Kjøre til legen med ham. Ikke noe alvorlig, men den årlige spirometritesten (pustekapasitet, astmaoppfølging) samt en prat med legen om at gutten drikker 4-5 lier vann for dagen. Uten at vi finner noe egentlig galt med ham. Men så tørst skal man jo ikke være?
Hente minstemor på sfo med et lite lass siden det er tømming av garderoben for det man trener hjemme i høstferien.

Helst fortsette litt på hjemmekontor for timekontoen min suger litt av å slutte dagen kvart på to. Basert på når jeg kom burde jeg heller jobbet til kvart på fem, det utgår jo.
Men koke den lammerullen jeg lagde i går og få lagt den på press etterhvert, fordrer også at jeg koker saltlake og setter ut for avkjøling, så mao må jeg skaffe laurbærblad i løpet av denne tiden. OG handle mat for så vidt, vi må jo spise noe middag.
Før vi kl 18 skal være på plass i bursdag til min niese. Mannen kommer sikkert direkte dit, for sent, eller direkte hjem etterpå, ahn har en case på jobb som tar tid, ukjent hvor mye tid, men bare må løses.

Rullen skal koke en times tid, avkjøles litt og legges på press med økende press utover kvelden, ligge i press i natt og i saltlake i kjøleskapet fra i morgen. Så det holder at jeg kokersaltlaken i kveld etter selskapet, men gjerne koke rullen når jeg kommer hjem så den får gradvis press nå i ettermiddag. (Jeg har presse, vi bare vrir om litt og litt så det blir stammere)

Og så er det helg!

Lørdag morgen. Mens jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen tenkte jeg på det jrt hadde sagt til mannen , at om vi mangler noe til forkost kan jeg stikke på kiwi. For det har vært ei heftig uke og jeg ante ikke helt hva vi hadde. Vet jeg kjøpte brød og melk når jeg kjøpte laurbærblad i går kveld til den saltlaka, men bortsett fra det? Ingen anelse.

Men det kom en haglbyge så kraftig at det var med lettelse jeg fastslo at det fortsatt er 11 egg og en pakke bacon i kjøleskapet. Vi klarer å fore gjengen helt uten å gå ut.

Må ut etterhvert. Mellomste skal spille fotballturnering om hun er i form, var dårlig i natt, jeg mistenker hun strakk strikken med hvetemel for langt i går i forhold til ibs.
Yngste skal på svømmekurs men det foregår jo i det minste innendørs da.

En handletur må også til antar jeg, men frokost har vi i hus.

Back
Topp