Oktober

Her har mannen dratt på jobb for en time siden, eldste er dratt på skolen. Jeg har ringt barneskolen og varslet at jentene har korona og feber så de er hjemme, og varlet min leder i går. Jeg har varslet noen kollegaer som må gjøre noen oppgaver jeg hadde tenkt å hjelpe dem med i dag.

Vi har spist frokost og tar livet med ro. Jeg startet dagen med paracet så hodepinen er under kontroll og jeg kjenner feberen er på vei ut av kroppen. Målsetningen for dagen er ikke så høy, igrunnen bare å være en relativt tilstedeværende mor for disse to jentene og komme oss gjennom dagen. Mest lyst å bare gå og legge meg, men vi har en time igjen med strøm, og derved nett, så jeg burde kanskje prøve å få unna det jeg kan på jobb
 
Det var rektor som tok telefonen når jeg ringte kontoret på skolen og hun tar det jo greit da, vi får håpe vi ikke gir hele skolen korona, sa jeg. "vi tåler vel en runde til" sier hun, (Men selvsagt, god bedring til de febersyke jentene mine) Null stress å sende dem på skolen i morgen dersom de er i grei form, mao. For, reglene tilsier jo det, og skolen er innstil på det
 
Yngste våkna 5 i dag. Bedre enn 3.45 da, men likevel…
JEG våkna derimot rundt 3.45

Jeg sov jo en del på dagen i går. Og natta med feber gjør meg varm og kald om enannen så jeg sov ikke så godt. Men kjenner nå at jeg er trøtt...
 
Har smådubba litt, svart på noe jobbtelefoner og hvilt litt.

Kjent litt på at på på en måte er det greit å ikke ha strøm = ikke nett når jeg er syk, for elles føler jeg på samvittigheten om å jobbe hjemmekontor.

Nå har jeg fått hvile og vi er over halvveis i den strømløse tiden. Med sykt barn eller syk meg går jeg ofte for varm lunsj, men det utgår da. Vi får lage oss vanlig lunsj og så heller god middag (hva enn mannen handler med hjem til oss, han som ikke er smittsom)


Jentene virker å være langt bedre enn i går, så jeg satser på skole i morgen.
 
Her våkna 6 åringen kl 6:45. Han eldste var jammen lett at få opp imorges. Rakk og si god morgen så hoppet han opp av sengen.
 
Da har vi fått igjen strømmen, sola skinner, formen er på stigende kurs, jeg tror ingen har feber, eldstemann som var usikker på formen i morges har ikke kommet hjem enda og nå er det bare en halvtime igjen av dagen så han holder nok ut.

Alt i alt en bra dag.
 
Her har mannen dratt på jobb for en time siden, eldste er dratt på skolen. Jeg har ringt barneskolen og varslet at jentene har korona og feber så de er hjemme, og varlet min leder i går. Jeg har varslet noen kollegaer som må gjøre noen oppgaver jeg hadde tenkt å hjelpe dem med i dag.

Vi har spist frokost og tar livet med ro. Jeg startet dagen med paracet så hodepinen er under kontroll og jeg kjenner feberen er på vei ut av kroppen. Målsetningen for dagen er ikke så høy, igrunnen bare å være en relativt tilstedeværende mor for disse to jentene og komme oss gjennom dagen. Mest lyst å bare gå og legge meg, men vi har en time igjen med strøm, og derved nett, så jeg burde kanskje prøve å få unna det jeg kan på jobb
god bedring til dere :Heartbigred
 
Etter alle år har hudlegen sakt bruk fungoral sjampo til eksem i hodebunn. Det har vart mye kløe og frustrasjon pga jeg såg ikke ut på hodebunnen. En dag så tenkte jeg hvorfor ikke bare prøve Selsun 1 gang eller 2 og teste. Det kan ju ikke bli værre en hva det er. Jeg hadde lest at den lukter vondt. Og tenkte det er verd at prøve det ut. D i lukten visst jeg får god resultat av det. Og jammen jeg har vaske håret med Selsun 3 ganger og ingen tegn til eksem eller flass. Ingenting kløe eller hvit på hodebunn. Jippi Selsun blev min redning og jeg føler jeg er ren i hodebunn og hår etter flere år:)
 
Da er alle 3 barna ute på knas eller knep.
Min oppgave er at vær hjemme og vente på de som banker på døra. Pleier ikke vær så mange her. Hitlis 2 st.
 
Da er alle 3 barna ute på knas eller knep.
Min oppgave er at vær hjemme og vente på de som banker på døra. Pleier ikke vær så mange her. Hitlis 2 st.
Hatt 1 på døra. Eneste ungen( bortsett fra mine) som bor her, så kanskje ikke så rart:p Mine har ikke gått.
 
Vi har hatt veldig få i år, kanskje 40-50 stk.
mini var superflink til å dele ut❤️
Hæ 40-50 på døra og det er få?
Morsomt da :D
Det er ingen her, skulle gjerne hatt litt på døra for ungene sin del. Men tipper det blir mer når vi får flytta i leilighet.
 
Dette året blev det minimalt . 6 plus mine 3. merker på at de som går i 5 og 6 klasen begynte gå på skole siden denne gang. Tom min egen gutt var med de der og ikke i nabolaget . Men han kom hjem fornøyd med en stappfull bøtte og sa mamma jeg tror ikke jeg klarer spise kveldmat:p.
 
Back
Topp