OKTOBER

Jeg måtte selvfølgelig ryke på en test i dag, 14 DPO. Det er jo definitivt strek, men føler bare den burde være sterkere?
Det er jo selvfølgelig egentlig umulig å mene noe om. Man kan jo si at strek er strek, men føler meg ikke så beroliget. Tenker den burde være sterkere hvis dette skal gå veien. Har jo også spottet bittelitt siden lørdag...at dette skal være så vanskelig! :(

Strek er bedre enn ingen strek ihvertfall! Krysser fingrene for at den blir sterkere for hver dag! :)

De skal jo utrede etter ett år da, så jeg synes det er rart dere ikke har fått henvisning..

Ja, det trodde jeg også. Fikk 3 mnd med Clomid. Da vi kom tilbake etter det fikk vi beskjed om at det var bare å være tålmodige og slappe av(som om det er mulig:wtf:) og så skulle vi ta kontakt igjen etter 6mnd-1 år hvis det ikke hadde skjedd noe.

Strek er bedre enn ingen strek ihvertfall! Krysser fingrene for at den blir sterkere for hver dag! :)
Merkelig å si kanskje, men synes det er vanskelig å forholde seg til den streken. Hadde den vært sterk og fin hadde jeg kanskje blitt mere trygg og håpefull, men har ikke helt tro på dette, samtidig som det jo gjør at jeg håper litt, og da blir fallhøyden desto lengre. Så jeg vet faktisk ikke om jeg synes svak strek er bedre enn ikke strek akkurat nå.

Merkelig å si kanskje, men synes det er vanskelig å forholde seg til den streken. Hadde den vært sterk og fin hadde jeg kanskje blitt mere trygg og håpefull, men har ikke helt tro på dette, samtidig som det jo gjør at jeg håper litt, og da blir fallhøyden desto lengre. Så jeg vet faktisk ikke om jeg synes svak strek er bedre enn ikke strek akkurat nå.

Skjønner, ikke lett å være optimistisk når man har prøvd så lenge. Lykke til uansett :Heartred

Jeg måtte selvfølgelig ryke på en test i dag, 14 DPO. Det er jo definitivt strek, men føler bare den burde være sterkere?
Det er jo selvfølgelig egentlig umulig å mene noe om. Man kan jo si at strek er strek, men føler meg ikke så beroliget. Tenker den burde være sterkere hvis dette skal gå veien. Har jo også spottet bittelitt siden lørdag...at dette skal være så vanskelig! :(
Jeg synes det var en forholdsvis sterk strek jeg, men jeg forstår deg. Etter at jeg endelig fikk positiv test etter MA’en, følte jeg meg holdt for narr av høyere makter når det hele endte rett vest i en kjemisk. For min del er det ikke lenger glede med positiv test, ikke med første tul heller, da det også bare ble usikkert og vondt. Allikevel prøver jeg å tenke at jeg må ha en strek for å komme et steg videre, og vi vil jo alle sammen innerst inne ha den der forbaska streken, uansett hvor usikker og uforutsigbar den føles. Jeg håper virkelig at dette her er en ekte og god babystrek, som bare blir sterkere og sterkere!

Noen andre som har "hjemmelagde" barn fra før som strever med søskenforsøk? Lurer på om hva dere har fått vite om årsak evt. Vi har prøvd på nummer 2 i 2 år uten hell og uten at de finner ut hva som er galt. :(
Vi har en hjemmelaget 6åring og en hjemmelaget spontanabort i 2017.
Vi har prøvd på nr 2 siden årsskiftet 2014/2015, og dro for utredning etter spontanaborten.
Mannen har veldig nedsatt kvalitet, det vi har klart selv er flaks. Så vi er akkurat ferdig med icsi nr 2, ivf er ikke vits i for oss.
Men har to venninner med samme problemstilling som deg, prøvd i flere år, ingen barn, og ingen grunn til det.
Men de har begge flotte ivf-barn nå :Heartred
Så stå på og lykke til, dette ordner seg nok :Heartred

Synes ikke den er svak jeg☺️Går du på noe medisin nå i forbindelse med innsett?

Syns definitivt at den er sterk nok! Å, så inderlig jeg håper at du blir værende gravid nå❤️ Det fortjener du!

Vi har en hjemmelaget 6åring og en hjemmelaget spontanabort i 2017.
Vi har prøvd på nr 2 siden årsskiftet 2014/2015, og dro for utredning etter spontanaborten.
Mannen har veldig nedsatt kvalitet, det vi har klart selv er flaks. Så vi er akkurat ferdig med icsi nr 2, ivf er ikke vits i for oss.
Men har to venninner med samme problemstilling som deg, prøvd i flere år, ingen barn, og ingen grunn til det.
Men de har begge flotte ivf-barn nå :Heartred
Så stå på og lykke til, dette ordner seg nok :Heartred

Ok, jeg kjenner ingen som har prøvd icsi, er det noe større/mindre sjans for at det går bra?
Godt å høre at det er andre som har fått det til da :)
Takk for svar!

Jeg synes det var en forholdsvis sterk strek jeg, men jeg forstår deg. Etter at jeg endelig fikk positiv test etter MA’en, følte jeg meg holdt for narr av høyere makter når det hele endte rett vest i en kjemisk. For min del er det ikke lenger glede med positiv test, ikke med første tul heller, da det også bare ble usikkert og vondt. Allikevel prøver jeg å tenke at jeg må ha en strek for å komme et steg videre, og vi vil jo alle sammen innerst inne ha den der forbaska streken, uansett hvor usikker og uforutsigbar den føles. Jeg håper virkelig at dette her er en ekte og god babystrek, som bare blir sterkere og sterkere!
Ja, det er absolutt sant. Ingen baby uten positiv test først. Tror bare alle forsvarsmekanismene slår inn for fullt her nå. Jeg vil jo helst holde det på avstand og ikke håpe, samtidig er det umulig å la være. Men tenker samtidig; er man usikker er det vel ofte dårlig nytt? Er det liv laga burde vel testen være mer entydig positiv nå? Jeg har bare opplevd SA, og heldigvis ikke MA. Det må være helt forferdelig! Og også når ikke en gang en TUL kan gjør at skuldrene senkes litt. Blir så lenge å gå med usikkerhet og bekymring. Ikke så lett det her.

Ok, jeg kjenner ingen som har prøvd icsi, er det noe større/mindre sjans for at det går bra?
Godt å høre at det er andre som har fått det til da :)
Takk for svar!
De regner samme sjanse som på ett vanlig ivf forsøk for å bli gravid, om egg befruktes :happy:
Men for vår del føler jeg mange faller fra på denne måten!
Fikk ut 20 og 14 egg, satt igjen med 1 og 2 på forsøkene...
For vår del har de ikke vurdert ivf, kun icsi. Svømmerne hans klarer ikke å bryte igjennom ett egg....
Med dine forutsetninger har alle jeg kjenner med samme problem klart det veldig fint med ivf :happy:

Synes ikke den er svak jeg☺️Går du på noe medisin nå i forbindelse med innsett?
Ja, går på lutinus. Men progesteronstøtte har ikke stoppet kroppen min før, for å si det sånn. Har alltid fått mensen til forventet dato selv på progesteron-støtte på negative forsøk. Forventet mensen lørdag/søndag men fortsatt ikke noe. Har testdato torsdag, men vurderer evt å ta en blodprøve for å får litt mer oversikt.

Ja, går på lutinus. Men progesteronstøtte har ikke stoppet kroppen min før, for å si det sånn. Har alltid fått mensen til forventet dato selv på progesteron-støtte på negative forsøk. Forventet mensen lørdag/søndag men fortsatt ikke noe. Har testdato torsdag, men vurderer evt å ta en blodprøve for å får litt mer oversikt.
Okei, men den skal vel ikke gjøre det heller. Jeg håper for deg❤️

Negativ test i dag, 12dpo, så nå har jeg ingen tro på at dette går..:rolleyes: Ivfserum neste!

:sorry::Heartred

Det er tøffe tak! Legen sa til meg noen sånt som dette i dag "hvis alt ser perfekt ut før innsett, hva gjelder både forhold i livmor og kvalitet på det de setter inn, hvorfor har de da ikke alltid 100 % suksess på 1. forsøk?" Det er et sjansespill hele greia, og jeg tror mer og mer at dette spillet beror på en stor dose flaks/uflaks. Klem til deg.

De regner samme sjanse som på ett vanlig ivf forsøk for å bli gravid, om egg befruktes :happy:
Men for vår del føler jeg mange faller fra på denne måten!
Fikk ut 20 og 14 egg, satt igjen med 1 og 2 på forsøkene...
For vår del har de ikke vurdert ivf, kun icsi. Svømmerne hans klarer ikke å bryte igjennom ett egg....
Med dine forutsetninger har alle jeg kjenner med samme problem klart det veldig fint med ivf :happy:

Vet ikke hvor mange det er vanlig å sitte igjen med. Vi fik 4 blasto, 3 gode, fra uttak. Veldig glad for at jeg slipper uttak hvis jeg må ha nytt innsett. Har ikke noen god følelse. Tok test for å forsikre meg om at ovitrelle var ute og følelsen av blendahvitt var veldig kjent... Selv om det var forventa og 10dpo.
Det er veldig godt å høre at det kan gå bra da :)

Den streken er mye sterkere enn dem jeg fikk nå med kjemisk i allefall. Den der har jeg tro på altså!

Back
Topp