Oktober 2025

Her er det også venting, så føler med dere! Håper dere får komme i gang snart :Heartred Men jeg er i den berømte «two week wait» uten mulighet for å teste tidlig hjemme… En uke til første blodprøve nå da, og dagene går saaaaakte :bag:

Her er det også venting, så føler med dere! Håper dere får komme i gang snart :Heartred Men jeg er i den berømte «two week wait» uten mulighet for å teste tidlig hjemme… En uke til første blodprøve nå da, og dagene går saaaaakte :bag:
Jaaaa det går saaakte, er i samme båt som deg. Når får du muligheten til å teste? Er bare på 7 dpo :laughing002

Etter min mening dette er den tyngste i hele prosessen. Akkurat nå er jeg i fase 1 (nedregulering) og det skal mye til for å komme seg til two week wait, men jeg så nylig noen yoga videoer på YouTube for akkurat denne ventetiden og tenkte at det var noe jeg eventuelt kunne gjøre (i tillegg til filmer, strikking og turer). Lager en liste mentalt av hva som kan fylle dagene.

Jaaaa det går saaakte, er i samme båt som deg. Når får du muligheten til å teste? Er bare på 7 dpo :laughing002
Jeg er på 13 do, 7 dager siden innsett av 6 dagers. Vanligvis tester jeg hjemme fra dag 4 etter innsett, men nå tar jeg Ovitrelle hver tredje dag, så er liksom ikke noe vits å teste. Så skal måle hcg neste uke, tirsdag og torsdag :angelic: Når tenker du å teste?

Etter min mening dette er den tyngste i hele prosessen. Akkurat nå er jeg i fase 1 (nedregulering) og det skal mye til for å komme seg til two week wait, men jeg så nylig noen yoga videoer på YouTube for akkurat denne ventetiden og tenkte at det var noe jeg eventuelt kunne gjøre (i tillegg til filmer, strikking og turer). Lager en liste mentalt av hva som kan fylle dagene.
Er så mye venting i alle faser :bag: Takk for tips om yoga, det skal jeg sjekke ut! På hjemmebane går det raskt da har en aktiv 3-åring og hund, så lite tid å kjede seg da, men sliter med å konsentrere meg på jobb (skulle ønske jeg hadde en mer rutinepreget jobb akkurat nå). Lykke til med nedreguleringen :Heartred

Er så mye venting i alle faser :bag: Takk for tips om yoga, det skal jeg sjekke ut! På hjemmebane går det raskt da har en aktiv 3-åring og hund, så lite tid å kjede seg da, men sliter med å konsentrere meg på jobb (skulle ønske jeg hadde en mer rutinepreget jobb akkurat nå). Lykke til med nedreguleringen :Heartred
Tusen takk for gode ønsker.
Jeg har egentlig avtalt med min fastlege om at jeg skal be om sykemelding hvis det kommer til å bli veldig tungt. Er usikker om jeg skal gjøre det og det passer heller ikke med alt som skjer på jobb, men fint å ha den mulighet just in case.
Krysser fingrene for deg og fine tester neste uke :Heartred

Kanskje jeg kan få være med å henge med dere her? :happy: Jeg skal i gang med stimulering forhåpentligvis i løpet av oktober. Skal begynne ved første dag i neste syklus, jeg bare aner ikke hvor lang tid det vil ta. Er på CD24 i dag, men mine sykluser kan bli veldig lange...

Eplejuice - 35 - B2 - Porsgrunn - IVF1 - Meriofert, Letrozol, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - Oppstart uke 41, 42 eller 43

Last edited:
Jeg er på 13 do, 7 dager siden innsett av 6 dagers. Vanligvis tester jeg hjemme fra dag 4 etter innsett, men nå tar jeg Ovitrelle hver tredje dag, så er liksom ikke noe vits å teste. Så skal måle hcg neste uke, tirsdag og torsdag :angelic: Når tenker du å teste?
Ahh ja da skjønner jeg. Nei jeg tenker å teste på fredag eller lørdag. Er da 10dpo og 11. Fikk positivt test sist på 10dpo, men det var fersk

Det er frustrerende ja! Og du må faktisk vente på to blodprøver før du får svar og. Det eneste som kan få meg over på andre tanker er litt hard trening, men det er vel kanskje heller ikke optimalt. :smiley-ashamed004

Da er vi i samme båt! Jeg starter opp ved mens som er det par uker forsinket. Tror den er like rundt hjørnet :)
Så kjedelig å vente så lenge men viktigst at man har en plan når den dukker opp. Min syklus er etter klokke så heldigvis jeg vet akkurat når jeg får den. Imorgen er den garantert på besøk.

Oi ja det er lang reisevei :wideyed: Har du UL sjekk på onsdag? Jeg og har UL sjekk på onsdag, men jeg stimulerer ikke, skal ha FET :love017 Håper du slipper å reise til Porsgrunn kun for UL, at den kan tas i stavanger så du slipper altfor mye reise :Heartred

Ja det er langt,men jeg har svigerinne som bor i nærheten Tønsberg, og vi har familie hytte på Bamble:) Så da har vi plass å bo heldigvis:)
Jeg får ta ultralyd i Stavanger, så veldig spent på ultralyd i morgen:D
Ventetiden i Haugesund er jo nesten 1 år, derfor det ble Porsgrunn på oss :)

Du skal på ultralyd i morgen du og:)?

Kan jeg spørre hvorfor man tar ovitirelle etter innsett? Sett flere har skrevet det. Masse lykke til med ventingen og testingen, kanskje en liten trøst at du uansett ikke har mulighet til å teste nå :Heartred

Kan jeg spørre hvorfor man tar ovitirelle etter innsett? Sett flere har skrevet det. Masse lykke til med ventingen og testingen, kanskje en liten trøst at du uansett ikke har mulighet til å teste nå :Heartred
Takk for lykkeønskinger :Heartred De mistenker at jeg har en svikt i funksjonen til det gule legemet, siden jeg begynner å spotte i lutealfasen selv med høye nivåer av progesteron (får to typer progesteron også). Så da skal hcg støtte denne funksjonen da. Litt skeptisk selv til dette, men legene har jo god peiling, så får stole på dem. Får prednisolon fordi de også mistenker overaktivt immunforsvar, så er skikkelig cocktail her nå :smiley-ashamed004

Det er frustrerende ja! Og du må faktisk vente på to blodprøver før du får svar og. Det eneste som kan få meg over på andre tanker er litt hard trening, men det er vel kanskje heller ikke optimalt. :smiley-ashamed004
Hehe, hard trening hadde jeg sikkert hatt godt av, men det lille overskuddet jeg har akkurat nå går til å løpe etter en 3-åring og lufte hund :bag: Håper jeg klarer å prioritere litt mer trening etter hvert, vet jeg har godt av det både fysisk og psykisk :Heartred

Takk for lykkeønskinger :Heartred De mistenker at jeg har en svikt i funksjonen til det gule legemet, siden jeg begynner å spotte i lutealfasen selv med høye nivåer av progesteron (får to typer progesteron også). Så da skal hcg støtte denne funksjonen da. Litt skeptisk selv til dette, men legene har jo god peiling, så får stole på dem. Får prednisolon fordi de også mistenker overaktivt immunforsvar, så er skikkelig cocktail her nå :smiley-ashamed004
Oioi, ja skjønner at du blir skeptisk. Men man vil gjerne prøve alt man kan også. Jeg håper ikke den cocktailen gir deg for mye bivirkninger og at resultatet blir gull :Heartred

Peachtree - 36 - B2 - OUS - IVF1 - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - satt inn 3 dagers embryo 4.10.

Jeg får melde meg her jeg også, 1 uke til blodprøve og tiden går saaakte. Jeg har ikke testet ut Ovitrelle, men tenkte å sjekke om testen var negativ i dag, så en super svak strek som jeg antar er Ovitrelle.

Back
Topp