Oktober 2023

Å, så bra! Det har jeg ikke fått med meg. Tror innerst inne at jeg kanskje trodde dette ikke kom til å gå, så jeg har liksom ikke sjekket hva som skjer etterpå :shy: Krysser alt jeg har for at blodprøven imorgen viser god stigning. Kjente for første gang på kvalme i kveld. Skikkelige bølger med uvelhet, men forsvant etter at jeg hadde ligget litt på sofaen og drukket litt vann. Håper at det er et godt tegn:smiley-angelic001 (selvom jeg hater å være kvalm!)
Medicus har tidlig ul inkludert i pakkepris. Det er for å bekrefte eller avkrefte en klinisk graviditet.
Går offentlig i Haugesund nå, og der skal en også ta ul rundt uke 6 og melde inn resultatet til klinikken. Ved positiv test såklart. Tror igrunn det er praksis overalt.
Tror det føres en form for statistikk i nasjonalt register over hvor mange graviditeter/barn som er til ved prøverør.

Medicus har tidlig ul inkludert i pakkepris. Det er for å bekrefte eller avkrefte en klinisk graviditet.
Går offentlig i Haugesund nå, og der skal en også ta ul rundt uke 6 og melde inn resultatet til klinikken. Ved positiv test såklart. Tror igrunn det er praksis overalt.
Tror det føres en form for statistikk i nasjonalt register over hvor mange graviditeter/barn som er til ved prøverør.
Det er for å avdekke om det er utenfor livmor da det er noe forhøyet risiko ved ivf :)

Jeg har tatt blodprøve idag, og er selvfølgelig veldig spent. Jeg hadde planlagt å ta den på Furst i Oslo, men idag var visst ikke dagen å gjøre det. Siden jeg bor litt utenfor Oslo ville jeg dra litt etter morgen-rushet, men det må ha vært noe sykdom der for det var flust av folk. Venterommet var stappfullt, og folk satt på gulvet i gangen utenfor. Aldri opplevd før!

Endte med at jeg ringte Medicus og tok blodprøven der, men da får jeg ikke svar før imorgen:nailbiting: Litt skuffende, for jeg hadde jo håpet å få litt mer klarhet idag. Men sånn er det bare! Venting er endel av dette, hele veien…:dead: Det er fortsatt strek på testen, men synes jo ikke at den blir veldig mye sterkere. Fortsatt litt i tvil om det er noe som klamrer seg fast der inne. Heldigvis er det ingenting i trusa. Hverken rødt eller brunt, så jeg er fornøyd med det:joyful:
Så kjedelig at du ikke fikk tatt på Fürst. Jeg har jo vært på Majorstua en del ganger de siste ukene for å måle hcg og det har hver eneste gang vært dritmye folk :arghh: enda jeg har kommet 7:30 så har det stått 15-20 pers utenfor! På tirsdag var jeg der 7:45 og da var jeg nr. 36! Altså helt sjukt:dead: Håper sånn for deg nå!!:Heartred

Det er for å avdekke om det er utenfor livmor da det er noe forhøyet risiko ved ivf :)
Ja det er vel en av grunnene, når du skriver det.
Mye mulig jeg klarte blande med fødselsregisteret her.

Vet Medicus fører egen statistikk i tillegg, for de viser oversikt på klinisk graviditet ved ulike aldre på nettsiden sin.

Ja det er vel en av grunnene, når du skriver det.
Mye mulig jeg klarte blande med fødselsregisteret her.

Vet Medicus fører egen statistikk i tillegg, for de viser oversikt på klinisk graviditet ved ulike aldre på nettsiden sin.
Når du skrev under avtalen med medicus ga du de tillatelse til å hente ut informasjon om deg fra fødselsregisteret :-)

Jeg har tatt blodprøve idag, og er selvfølgelig veldig spent. Jeg hadde planlagt å ta den på Furst i Oslo, men idag var visst ikke dagen å gjøre det. Siden jeg bor litt utenfor Oslo ville jeg dra litt etter morgen-rushet, men det må ha vært noe sykdom der for det var flust av folk. Venterommet var stappfullt, og folk satt på gulvet i gangen utenfor. Aldri opplevd før!

Endte med at jeg ringte Medicus og tok blodprøven der, men da får jeg ikke svar før imorgen:nailbiting: Litt skuffende, for jeg hadde jo håpet å få litt mer klarhet idag. Men sånn er det bare! Venting er endel av dette, hele veien…:dead: Det er fortsatt strek på testen, men synes jo ikke at den blir veldig mye sterkere. Fortsatt litt i tvil om det er noe som klamrer seg fast der inne. Heldigvis er det ingenting i trusa. Hverken rødt eller brunt, så jeg er fornøyd med
Håper å tror dette går godt for deg :)

Nå er jeg så spent @Daisybloom :nailbiting: :Heartred KRYSSER ALT!!
Jeg også!:smiley-angelic001 Men det er så utrolig hyggelig å vite at andre også heier! :Heartred Tusen takk:shy: Jeg synes ikke testen i går var noe særlig sterkere, og idag har jeg ikke turt å teste meg. Så magefølelsen går veldig opp og ned. Jeg aner jo ikke hvordan dette skal kjennes ut, jeg har jo aldri vært gravid. Men det er definitivt noe som er annerledes. Men er det spire i magen eller hormoner fra medisinene? :confused005 Venter bare på telefonen nå, og håper det blir en god helg:joyful:

Altså, plutselig innså jeg at telefonen min er utladet, helt død.:dead: Den må ha ladet ut i løpet av natta. Og den er så gammel og synger på siste batteri-vers, så med min flaks tar det fort 40 minutter før den er i gang igjen. Er det mulig?

Helt typisk meg:banghead:

Da kan nok jeg også flyttes til ikke-gravid, dessverre…:Heartred Fikk prøvesvar nå og hcg var på kun 23. Så her er det nok ingenting denne gangen. Men det var nok nesten for godt til å være sant at det skulle gå på første forsøk. Siden jeg ikke fikk noen på frys er det i gang igjen med fullt uttak. Vi får se om det blir november allerede eller desember.

Da kan nok jeg også flyttes til ikke-gravid, dessverre…:Heartred Fikk prøvesvar nå og hcg var på kun 23. Så her er det nok ingenting denne gangen. Men det var nok nesten for godt til å være sant at det skulle gå på første forsøk. Siden jeg ikke fikk noen på frys er det i gang igjen med fullt uttak. Vi får se om det blir november allerede eller desember.
Hmm hva sa klinikken da? Jeg hadde ikke gitt opp helt enda, du må jo i hvert fall ta en ny prøve om 48 timer for å se etter stigning. Kan være en slow starter :Heartpink

Hmm hva sa klinikken da? Jeg hadde ikke gitt opp helt enda, du må jo i hvert fall ta en ny prøve om 48 timer for å se etter stigning. Kan være en slow starter :Heartpink
Snakket med de nå, og de er enige i at det er lavt. Jeg skal ta ny blodprøve på mandag for å sjekke om det stiger, synker eller stabiliserer seg. Hun var nok heller ikke overbevist om at dette gikk veien, selvom hun sa at det kan selvfølgelig fortsatt stige. Hun ba meg også være obs på smerter (pga mulighet for graviditet utenfor livmor) som selvfølgelig økte stress-nivået mitt til maks fordi jeg var jo litt stressa for det allerede :nailbiting: Så nå er jeg bare nervevrak. Selvom hun forsikret meg flere ganger at hun ikke trodde det var det, og at det ikke var vanlig. Men jeg har en tendens til å bekymre meg for det jeg kan bekymre meg for. Så da bekymres det, da.

Jeg tenkte også kanskje det kunne være en slow starter, og prøvene har vært svake hele veien, synes jeg. Men dette er vel i så fall VELDIG slow starter? De jeg har lest om som har hatt økning har vært mer på 40-50-60 ved første blodprøve. Men jeg vet jo såå lite om dette.

Åååh, så leit! Jeg hadde virkelig håpet på at det skulle gå. Ønsker deg masse lykke til videre og ta godt vare på deg❤️

Nå har jeg begynt å spotte litt brunt igjen:wtf: Tok en ny test og synes den er svakere enn de forrige. Nå håper jeg at det betyr at mens er på vei og ikke noe annet skummelt.

Fikk ikke snakket med noen idag. Kan jeg slutte med cyclogest nå siden tr har startet? Trenger jo ikke å bruke det vis den ikke er nødvendig lengere

Fikk ikke snakket med noen idag. Kan jeg slutte med cyclogest nå siden tr har startet? Trenger jo ikke å bruke det vis den ikke er nødvendig lengere
Jeg hadde bare slutta, gjorde det sist

Åå, sender deg verdens største trøsteklem :Heartred Så utrolig nærme :arghh: veldig lei meg på dine og deres vegne. Hvis du orker så hold oss gjerne oppdatert på mandag når du har tatt ny blodprøve:Heartred

Åå, sender deg verdens største trøsteklem :Heartred Så utrolig nærme :arghh: veldig lei meg på dine og deres vegne. Hvis du orker så hold oss gjerne oppdatert på mandag når du har tatt ny blodprøve:Heartred
Tusen takk! :Heartred Det går bra med meg, selvom det er er leit og jeg skulle SÅ gjerne vært gravid nå- så hadde jeg ikke forventet at det skulle gå på første forsøk. Så jeg er liksom ikke veldig overrasket heller. Også er jeg glad for at jeg ikke gikk i flere uker, men at det ble kjemisk. Nå venter jeg på mensen. Føler virkelig at den er rundt hjørnet og har begynt med litt småblødning som ikke kommer helt i gang. Så håper virkelig den kommer i morgen. Jeg er klar til å begynne å tenke på neste prøveperiode:)

Back
Topp