Oktober 2021

Nei, heldigvis ikke ❤ Vi blir jo gravid på ca halvparten av alle forsøkene, jeg kan ikke forstå at alle kan ha SÅ dårlig kvalitet. Da ville vi vel hatt mange flere forsøk hvor vi ikke ble gravide? Jeg vet ikke, men håper jeg slipper å dra tilbake dit.

Jo, vi har absolutt tenkt tanken. Vil bare prøve ferdig på å få helsøsken før vi evt gjør det. Hvis vi visste at det var eggkvalitet, så hadde vi lett forsøkt det, men vi vet jo ikke om det er kvaliteten eller andre årsaker til at vi har mistet. Vi prøver hvertfall et forsøk nå med støttemedisiner (klexane og prednisolon), så får vi ta en vurdering på hva vi gjør videre ❤

Ja det er litt merkelig, også mtp at dere har egentlig hatt ganske god uttelling på embryo utifra relativt få egg, hvis jeg husker riktig? Og det kjente problemet med lav progesteron… altså det er ikke umulig legen har rett, bare at det virker ikke som om hun har kommet til denne konklusjonen på en systematisk måte

Skjønner godt du vil prøve ferdig det som kan prøves ❤️ Er ikke bare bare å «flytte målstolpene»

Jeg reagerer veldig på at legen var så usympatisk med å foreslå å heller gjøre samboeren din gravid. Var dette også St Olavs? Har bare opplevd at leger er sensitive under samtale om donor - de skal ikke være mindre sensitive når de gir beskjed om å bytte både kropp og egg (!) Er både trist og sint på dine vegne… sånn skal det ikke være ❤️❤️❤️

16 egg ut:eek: Uttaket gikk kjempefint, og har foreløbig ikke smerter etterpå heller (over 1 time siden). Fikk IV smertelindring. De har forberedt meg på at sjansen for totalfrys er veldig stor, spesielt med tanke på historikken min. Men om alt ser fint ut torsdag, da blir det. Så vi får bare se! Vikrigste er uansett noen fine embryo:Heartpink
Oi! For en fangst :D:D:D:D Bra uttaket gikk fint og håper du fortsatt er uten for mye smerter:love7krysser fingrene for innsett og om ikke så håper jeg du får mange fine embryo på frys:love7

I dag hadde jeg time for utredning habituell abort. Kan egentlig konkludere med at det var rimelig bortkastet. Hun 'konkluderte' med at det var eggkvalitet og alder som gjorde at jeg mistet, og mente min samboer heller burde prøve å bli gravid :sorry: (siden jeg har historikk med alvorlig preeklampsi). Fikk til slutt henvisning til blodprøver for kromosomer, men de kunne jeg uansett ikke ta nå (pga forsøk). Prøvde å si at alle prøver er normale, men hun hørte ikke etter. Det er jo enkelt å si når man ikke finner noe annet.

Stresser også litt, fordi det ser ut som de har leveringsproblemer med Gonapeptyl. Jeg vet ikke før fredag om jeg må nedregulere lengre, og må uansett da ha liggende en pakke ekstra.

I tillegg har vi mest sannsynlig RS-virus i hus, og jeg begynner å bli litt forkjøla. Åh, det er så typisk meg at det blir så styrete rundt forsøk :eek:
Åååh, kjære deg:Heartred Så utrolig nedtur å bli møtt av så lite forståelse! Håper håper håper at dette forsøket går veien for dere :smiley-angelic001

Ny kontroll i dag, og har heldigvis skjedd litt.
Slimhinne på 7,5 mm (var 3,5 på fredag), og to ledende follikler på hhv 18 og 16 mm :D
Så så lenge opptining og videreutvikling går smooth (har tredagers, som de vil utvikle videre), så blir det innsett neste torsdag :Heartred:Heartred
Åååh! Såå bra at ting så ut til å være tipp topp i dag! Godt å høre :love2

Oi! For en fangst :D:D:D:D Bra uttaket gikk fint og håper du fortsatt er uten for mye smerter:love7krysser fingrene for innsett og om ikke så håper jeg du får mange fine embryo på frys:love7
Tusen takk:Heartred Formen er faktisk fortsatt fin! Tok to Paralgin Forte i 18-tida fordi jeg kjente det var litt ømt, og nå kan jeg helt fint sovne med de små smertene jeg har. Så foreløbig er det i alle fall ingen tegn til overstimulering. Sist kom de rett etter uttak. Hørt noe mer om eggene dine?:)

Ja det er litt merkelig, også mtp at dere har egentlig hatt ganske god uttelling på embryo utifra relativt få egg, hvis jeg husker riktig? Og det kjente problemet med lav progesteron… altså det er ikke umulig legen har rett, bare at det virker ikke som om hun har kommet til denne konklusjonen på en systematisk måte

Skjønner godt du vil prøve ferdig det som kan prøves ❤️ Er ikke bare bare å «flytte målstolpene»

Jeg reagerer veldig på at legen var så usympatisk med å foreslå å heller gjøre samboeren din gravid. Var dette også St Olavs? Har bare opplevd at leger er sensitive under samtale om donor - de skal ikke være mindre sensitive når de gir beskjed om å bytte både kropp og egg (!) Er både trist og sint på dine vegne… sånn skal det ikke være ❤️❤️❤️
Ja, vi har jo bare hatt et IVF-førsøk med 4 egg ut (håper det hjelper med lang protokoll for å få ut flere egg denne gangen). 3 befruktet, to ble blasto og en graviditet (mistet). Ellers har jeg kun forsøkt å bli gravid 8 ganger i hele mitt liv (6 IUI, et fersk og et frys) og blitt gravid på 4 av disse totalt. Det gir jo en 50 % graviditetsrate, men bare et barn. Håper vi kan snu tallet litt ❤ Enig, det kan jo absolutt være tilfelle, eller en blanding av egg og forhold kanskje?. Vi har jo funnet litt diverse når vi har sjekket selv, infeksjon og polypp. Begge deler kan forårsake SA. Hun tok ikke en gang opp problemstillingen med støttemedisiner. Det var privat gynekolog med henvisning jeg var hos. Kommer ikke til å be om å gå dit noe mer. Jeg hadde også oppfølging på sykehuset etter preklampsien og spurte spesifikt om de frarådet ny graviditet - noe de ikke gjorde. Jeg vet det er alvorlig og en risiko å ta, men jeg syns det er rart at hun gir et annet råd enn det de gjør hos spesialistene på sykehuset.

Men, nok klaging fra min side. Vi er fortsatt optimistiske ifht nytt forsøk, og tenker at vi ikke en gang har hatt 3 ivf-forsøk som veldig mange trenger for å komme i mål ❤ Det er håp, og vi skal i allfall flytte alle steiner vi kan ❤

16 egg ut:eek: Uttaket gikk kjempefint, og har foreløbig ikke smerter etterpå heller (over 1 time siden). Fikk IV smertelindring. De har forberedt meg på at sjansen for totalfrys er veldig stor, spesielt med tanke på historikken min. Men om alt ser fint ut torsdag, da blir det. Så vi får bare se! Vikrigste er uansett noen fine embryo:Heartpink
Gratulerer med veldig fin fangst ❤

Tusen takk:Heartred Formen er faktisk fortsatt fin! Tok to Paralgin Forte i 18-tida fordi jeg kjente det var litt ømt, og nå kan jeg helt fint sovne med de små smertene jeg har. Så foreløbig er det i alle fall ingen tegn til overstimulering. Sist kom de rett etter uttak. Hørt noe mer om eggene dine?:)
Så bra. Får håpe du slipper overstimulering! Må du også gå på blodfortynnende?
Nei vi får ikke noe info om eggene underveis dessverre, så det blir nervepirrende i morgen :nailbiting:

Nei vi får ikke noe info om eggene underveis dessverre, så det blir nervepirrende i morgen :nailbiting:

Krysser fingrene!!!!! Masse lykke til du :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Krysser fingrene!!!!! Masse lykke til du :Heartpink:Heartpink:Heartpink
Takk! Her er nervene i høyspenn så fikk ikke sove lengre enn til 0430:nailbiting: Først for om det har blitt noen blasto og så for om vi får innsett :dead: Har drukket som en helt siden fredag + gått og gått og gått :D

Nei, ingen blodfortynnende. Fikk ikke det da jeg faktisk fikk OHSS i juni heller, men de tok blodprøver da. Vil tro de hadde satt meg på det hvis de hadde funn på de prøvene.

Åååå, så nervepirrende!:wideyed: Spent på oppdatering fra deg i dag, blir en fryktelig spennende dag!

Endelig er testdatoen her, selv om jeg har testet lenge og tatt maange :D er 4+5 idag og fikk 3+ idag på den siste digitale testen jeg hadde spart på til idag. Bare å vente på at st.olavs ringer tilbake nå da :)

Vedlegg

• 20211020_074250.jpg
    20211020_074250.jpg
    1,6 MB · Visninger: 70
Endelig er testdatoen her, selv om jeg har testet lenge og tatt maange :D er 4+5 idag og fikk 3+ idag på den siste digitale testen jeg hadde spart på til idag. Bare å vente på at st.olavs ringer tilbake nå da :)
Wow 3+ så tidlig er jo uvanlig og veldig lovende!! Gratulerer! :D

Fikk ut 16 egg i går, bare 9 ble befrukta fikk jeg beskjed om nå.

Litt skuffa, og litt redd for at det er noe "galt" med meg og eggene mine, men tydelig at mengden egg ikke alltid har sammenheng med andelen befruktninga og antall gode embryo. Sist fikk jeg ut 10 egg, av de ble 8 befrukta.

Jaja, får ha tro på de 9! De tømte jo ALT de såg, så har nok blitt med en del umodne egg også. Da jeg så over arket fra kontrollen, så det ut som det skulle bli 9-10 egg ut i går, så jeg fikk jo litt sjokk når det ble 16 :p

Håper formen fortsatt er god i morgen, så jeg får innsett i alle fall:Heartred Og håper inderlig jeg kan få noen små på frys også, blir jo litt nervøs med den litt lave befruktningsraten..

Da var uttaksdagen her. Er så spent. Akkurat fått piller og venter på samboeren min. Håper det her går bedre enn forrige gang. Men nå har jeg i det minste samboeren min med meg. Det er godt å vite. Han passer godt på meg.

Fikk ut 16 egg i går, bare 9 ble befrukta fikk jeg beskjed om nå.

Litt skuffa, og litt redd for at det er noe "galt" med meg og eggene mine, men tydelig at mengden egg ikke alltid har sammenheng med andelen befruktninga og antall gode embryo. Sist fikk jeg ut 10 egg, av de ble 8 befrukta.

Jaja, får ha tro på de 9! De tømte jo ALT de såg, så har nok blitt med en del umodne egg også. Da jeg så over arket fra kontrollen, så det ut som det skulle bli 9-10 egg ut i går, så jeg fikk jo litt sjokk når det ble 16 :p

Håper formen fortsatt er god i morgen, så jeg får innsett i alle fall:Heartred Og håper inderlig jeg kan få noen små på frys også, blir jo litt nervøs med den litt lave befruktningsraten..
Men er det så dårlig da egentlig? :love2 På mine 15 var 3 umodne, det kan vel være tilfelle med flere umodne hos deg og? :)
9 er jo absolutt et veldig godt utgangspunkt:) Krysser fingrene for at de deler seg fint og at gullegget er blant dem:dummy:

Da var uttaksdagen her. Er så spent. Akkurat fått piller og venter på samboeren min. Håper det her går bedre enn forrige gang. Men nå har jeg i det minste samboeren min med meg. Det er godt å vite. Han passer godt på meg.
Masse lykke til:Heartred Krysser fingrene for mange bra egg :love7

Åååh, for en glede :love7

Back
Topp