Oktober 2021

Oh.. jeg er satt opp til innsett på fredagen. Dag 2 etter uttak. Er ikke det egentlig kort tid for å se hvilke embryo som er best? Haha alt man skal begynne å uroe seg for. Jeg logget tilfeldig inn på portalen og fikk se det nå. Det betyr mye reising den kommende uken. Får bare inderlig håpe at det blir noe å sette inn så jeg slipper å reise for ingenting. Det er langt hjemmefra og ikke bare billig å reise sånn. Nervene er i helspenn og jeg sover dårlig og våkner mye.
 
Oh.. jeg er satt opp til innsett på fredagen. Dag 2 etter uttak. Er ikke det egentlig kort tid for å se hvilke embryo som er best? Haha alt man skal begynne å uroe seg for. Jeg logget tilfeldig inn på portalen og fikk se det nå. Det betyr mye reising den kommende uken. Får bare inderlig håpe at det blir noe å sette inn så jeg slipper å reise for ingenting. Det er langt hjemmefra og ikke bare billig å reise sånn. Nervene er i helspenn og jeg sover dårlig og våkner mye.
Jeg hadde uttak 25/11-2019 og innsett 27/11-2019, frøkna er 14 måneder i dag, så det er fullt mulig☺️ Krysser fingrene for deg!
 
Innsett blir på tirsdag :happy:
IMG_20211017_084858.jpg
 
Mener el testen helst ikke skal tas på morgenurin? Mer konsentrert LH utpå dagen. Har alltid testet ettermiddag/kveld og fått fine sterke streker ved el.
Gjerne korriger meg dersom dette er feil :wacky:

Masse lykke til!!
Generelt stemmer det ja fordi lh toppen oftest kommer på tidlig morgen og det tar litt tid innen den vises i urin. Men noen tester måler också andre hormoner i tillegg och de skal tas på morgonurin. Og en del klinikker vil at man tester på morgenen, så det er litt rart:rulez
Jeg har lest at dagens andre urin anbefales -(kl 10-12ish), eller senere på dagen slik du gjør det. For min del passer det bedre på morgenen fordi jeg syns det er vanskelig å holde meg lenge mitt på dagen.

Nå ringte jeg inn resultat fra morgenurin, men skal ta en til på andre urin for å dobbeltsjekke ;)
 
Oh.. jeg er satt opp til innsett på fredagen. Dag 2 etter uttak. Er ikke det egentlig kort tid for å se hvilke embryo som er best? Haha alt man skal begynne å uroe seg for. Jeg logget tilfeldig inn på portalen og fikk se det nå. Det betyr mye reising den kommende uken. Får bare inderlig håpe at det blir noe å sette inn så jeg slipper å reise for ingenting. Det er langt hjemmefra og ikke bare billig å reise sånn. Nervene er i helspenn og jeg sover dårlig og våkner mye.
Skal også ha innsett på dag 2, hvis det blir innsett da:happy: Kjenner to stk. som ble gravid med 2-dagers nå i august, så det når nok absolutt an. Lykke til!:Heartpink
 
Oh.. jeg er satt opp til innsett på fredagen. Dag 2 etter uttak. Er ikke det egentlig kort tid for å se hvilke embryo som er best? Haha alt man skal begynne å uroe seg for. Jeg logget tilfeldig inn på portalen og fikk se det nå. Det betyr mye reising den kommende uken. Får bare inderlig håpe at det blir noe å sette inn så jeg slipper å reise for ingenting. Det er langt hjemmefra og ikke bare billig å reise sånn. Nervene er i helspenn og jeg sover dårlig og våkner mye.
Jeg skal også ha innsett av 2-dagers, hvis de overlever opptining (og hadde det samme på ferskforsøket). Det er vanlig på Rikshospitalet der jeg går, i hvert fall om man ikke får ut mange egg. Tror tanken er at embryo har større sjanse for å utvikle seg i livmor enn utenfor, men om man har mange embryo har man "råd" med litt frafall for å se an hvilken som ser best ut. Det virker som at private klinikker ofte går for blastocyst, også med få egg ut, så er nok en del uenighet om hva som er best. Har inntrykket av at Riksen tenker på hele pakken med 3 ivf som en behandling som skal resultere i barn (og da sier forskning at det er liten eller ingen forskjell mellom 2-3 og 5-dagers embryo), mens det nok er mer fokus på successrate per innsett i det private (høyere sjanse med 5-dagers).

Håper det løser seg med reising! Du har ikke mulighet å bli der de to dagene?
 
Håper det løser seg med reising! Du har ikke mulighet å bli der de to dagene?

Jeg må nesten hjem til ungene mine. Har bestilt billetter til og fra nå. Mora til samboeren passer ungene sånn at samboeren får kjørt meg til flyplassen. Nå mangler jeg bare barnepass på uttaksdagen. Det løser seg litt etter litt. Bit for bit. Vi skal få det til. Jeg bare håper så inderlig at det er noe å sette inn sånn at jeg ikke bare får ny bomtur dit. Både jeg og samboeren har snakket mye i dag om dette og vi har grått litt og trøsta hverandre og vi har tydelig mye følelser rundt det som skjedde sist.
 
Jeg må nesten hjem til ungene mine. Har bestilt billetter til og fra nå. Mora til samboeren passer ungene sånn at samboeren får kjørt meg til flyplassen. Nå mangler jeg bare barnepass på uttaksdagen. Det løser seg litt etter litt. Bit for bit. Vi skal få det til. Jeg bare håper så inderlig at det er noe å sette inn sånn at jeg ikke bare får ny bomtur dit. Både jeg og samboeren har snakket mye i dag om dette og vi har grått litt og trøsta hverandre og vi har tydelig mye følelser rundt det som skjedde sist.
Ønsker dere masse lykke til! ❤️
 
Tuller du?!:eek::D Det er jo heeelt villt!:love7

Dette her må jo gå veien, kan ikke skjønne annet! Kos deg i helga, så godt du kan, har virkelig trua for deg og alle de flotte eggene:Heartred
Hurra! Nå ble jeg hoppende glad på deres vegne! Jeg syns det er så fascinerende at man kan få så ulike resultat av stimulering på samme person :smiley-angelic003 Dette høres ut som gullsyklusen, nå må det gå ❤
Woooow! Så fantastisk! Krysser fingrene for at de utvikler seg godt :happy:
Wow det er jo helt fantastisk!!! :talk017
Wow!!! For et fantastisk resultat!!! :D:D
Heier på de små cellene og håper alle utvikler seg normalt :happy093.
Gratulerer med strålende resultat :Heartred:Heartred:Heartred
Så fantastisk!! Her er det masse babystøv tror jeg:love7
Fy fasan så bra :smiley-bounce016
Helt fantastisk! :eek: Håper det blir innsett av et gullegg på onsdag :smiley-angelic001 og hvis ikke - at det blir flere på frys! Krysser fingerene for dere!

Hvordan er formen din?
Takk fine dere:Heartred Er så godt med en sånn fiiin heiagjeng som er her inne:love7 Er skikkelig letta, men tviler på det blir innsett denne syklusen, formen har vært heller dårlig men føler jeg er litt på bedringens vei nå så har et liiiiite håp. :smiley-angelic001 Hvis ikke så håper jeg bare så inderlig at vi får litt på frys, da går det helt greit uten ferskinnsett :smiley-angelic001
 
WAOOOO nesten 100% befruktning!!!!!!!!! :smiley-bounce012 Helt utrolig forbedring frem til nå altså!!!!! For en GOD beskjed å starte helgen med ❤️❤️❤️ Krysser ALT for at suksessen fortsetter :smiley-angelic001
Takk skjønne deg:love7
Du hoppa visst ut av innlegget jeg prøvde å tagge alle i her:D Men ja, er sååå glad :happy::happy: Hååååper på innsett men har mine tvil mtp hvor klein jeg har vært i formen. Men bare vi får noe på frys så går det også helt greit:love2
Og MASSE lykke til med innsett i dag:love7
 
Last edited:
Har testet de 3 siste dagene selv om jeg sa jeg ikke skulle begynne før fredag :D
7dpo blendahvitt
8dpo usikker skyggestrek
9dpo i dag og strek! :woot::hello2
Hvordan går det med deg? Har du testet noe mer? :love7 Håper så lille spire klorer seg fast der inne:love2
 
Hvordan går det med dere, @Dagni og @Forhåpningsfull ? Er dere i gang med stimulering? :love7
 
Det er 4 dager siden innsett og merker godt at det murrer nedi der når jeg ligger. Det kan jo sikkert være noe av de medisinene jeg går på også, men de begynte jeg jo på FØR innsett og merket ikke noe da. Samtidig kan det jo være ren innbilning:p Ikke godt å si, men tar det som et positivt tegn!
 
Det er 4 dager siden innsett og merker godt at det murrer nedi der når jeg ligger. Det kan jo sikkert være noe av de medisinene jeg går på også, men de begynte jeg jo på FØR innsett og merket ikke noe da. Samtidig kan det jo være ren innbilning:p Ikke godt å si, men tar det som et positivt tegn!

Så spennende! Håper for deg:joyful:
 
Gurimalla, her forsøket gikk virkelig ikke udramatisk for seg;
Begynte med at jeg var nærkontakt til en med Covid sist uke, dag før siste kontroll. Jeg er fullvaksinert, men tørr likevel ikke ta noen sjanser; taxitur for å hente hurtigtest hos ei venninne, ta skikkelig (PCR)-test dagen etter, kontroll med munnbind og hele pakka, OOOOG i dag klarte jammen flyet mitt og bli kansellert:eek: (egguttak i annen by enn jeg bor i, i morgen). Samtidig snør det noe j*vlig, så alle avganger er forsinka. Blir booka om, får det ekstremt travelt med å komme meg ut døra for å rekke det nye flyet. Kom meg med fly til en annen random by, og venter nå på fly til "endestasjonen".

Om stress påvirker eggkvalitet kan jeg love at alle sammen nedi der har kasta inn håndkleet for lenge siden:hungover: Føler universet ikke ønsker meg noe barn den her gangen:sorry:


Dagens sutring herved over.
 
Gurimalla, her forsøket gikk virkelig ikke udramatisk for seg;
Begynte med at jeg var nærkontakt til en med Covid sist uke, dag før siste kontroll. Jeg er fullvaksinert, men tørr likevel ikke ta noen sjanser; taxitur for å hente hurtigtest hos ei venninne, ta skikkelig (PCR)-test dagen etter, kontroll med munnbind og hele pakka, OOOOG i dag klarte jammen flyet mitt og bli kansellert:eek: (egguttak i annen by enn jeg bor i, i morgen). Samtidig snør det noe j*vlig, så alle avganger er forsinka. Blir booka om, får det ekstremt travelt med å komme meg ut døra for å rekke det nye flyet. Kom meg med fly til en annen random by, og venter nå på fly til "endestasjonen".

Om stress påvirker eggkvalitet kan jeg love at alle sammen nedi der har kasta inn håndkleet for lenge siden:hungover: Føler universet ikke ønsker meg noe barn den her gangen:sorry:


Dagens sutring herved over.

Huff, masse sympati til deg! Som om det ikke er nok stress forbundet med et forsøk i utgangspunktet… :nailbiting:Håper turen videre går bedre! Og ikke minst, masse lykke til i morgen:Heartred
 
Takk skjønne deg:love7
Du hoppa visst ut av innlegget jeg prøvde å tagge alle i her:D Men ja, er sååå glad :happy::happy: Hååååper på innsett men har mine tvil mtp hvor klein jeg har vært i formen. Men bare vi får noe på frys så går det også helt greit:love2
Og MASSE lykke til med innsett i dag:love7

Tusen, tusen takk ❤️❤️❤️ Innsett overstått, så du kan oppdatere meg til ruger :)
 
Back
Topp