Oktober 2018

Hei dere Jeg har fulgt med dere, har bare ikke turt å skrive noe selv i en sårbar situasjon. Men ville bare sende en hilsen og (kanskje?) litt gladmelding, jeg syns ihvertfall det alltid er godt å se når andre lykkes, får en positiv følelse av det. Etter å ha prøvd siden september ifjor fant vi i sommer ut at mannen har dårlig kvalitet (icsi) og jeg har lav amh. Hadde vårt første ivf forsøk (icsi) nå, hvor egguttak var 10 oktober og innsett av et blastocyst mandag 15 okt. På søndag skulle jeg i bursdag til min mor, og ville teste bare I TILFELLE det skulle gi noe. Forventet det aldri, men jeg fikk positiv! Både cb early, cb plus OG digital! Hånden min DIRRA der jeg stod og dyppet digital i koppen. Det var jo tidlig siden testdato er imorgen egentlig. Jeg gikk mandag og overbeviste meg selv at det var kjemisk, sikkert en feil. Men så testet jeg Igår og der ble krysset enda sterkere enn den på søndag. Så jeg håper det er positivt❤️ klarer ikke helt slappe av enda, men det må jo være bra at det blir sterkere. Imorgen skal jeg teste på nytt og ringe klinikken. Legger ved bilde fra søndag (alle 3 testene) og det ene fra igår (cb pluss). Krysser fingre for dere alle sammen! Heier på oss ❤️

Så koselig at du gir lyd fra deg - og særlig med en sånn gladmelding! :HeartredGratulerer så mye! Det gir alltid håp å se at det går for andre slitere. Måtte testene bli sterkere dag for dag :)

Da har jeg vært på kontroll i dag etter 7 dager på sprøyter. Alt så visst bra ut. Legen målte 4 eggposer på den ene siden og 2 på den andre, tror de var 11-12 mm. Så jeg er litt nervøs for få egg, i hvertfall om det skulle vise seg at kvaliteten er dårlig og befruktningen blir dårlig. Aner jo ikke hvordan det vil gå ettersom dette er første forsøk (primært få svømmere som er faktor her, men jeg har også litt lav AMH). Legen økte dosen fra 200 ie (Gonal F) til 225 frem til fredag, så blir det ny kontroll da. Veldig spent på hvordan det ser ut da, og på å få vite dag for uttak. Tror også det var noen mindre eggposer, men dem er det kanskje ikke noen vits i å tenke på?

Da har jeg vært på kontroll i dag etter 7 dager på sprøyter. Alt så visst bra ut. Legen målte 4 eggposer på den ene siden og 2 på den andre, tror de var 11-12 mm. Så jeg er litt nervøs for få egg, i hvertfall om det skulle vise seg at kvaliteten er dårlig og befruktningen blir dårlig. Aner jo ikke hvordan det vil gå ettersom dette er første forsøk (primært få svømmere som er faktor her, men jeg har også litt lav AMH). Legen økte dosen fra 200 ie (Gonal F) til 225 frem til fredag, så blir det ny kontroll da. Veldig spent på hvordan det ser ut da, og på å få vite dag for uttak. Tror også det var noen mindre eggposer, men dem er det kanskje ikke noen vits i å tenke på?
Husk kvalitet som betyr noe ikke kvantitet!!!
Da blir det vel uttak på deg neste uke da, spennende!!!!

Hei. Jeg er i gang med #2 ivf. Hadde kontroll i går etter 5dager på Gonal F. Ny kontroll i morgen. Spennende detteNoen som vet hvordan en gjør med å søke støtte for medisiner? Helfo..har hatt 4 insimineringer og dette er andre ivf..hvilke papirer sender jeg inn..? Insiminering teller ikke som ett av tre forsøk..men regnes disse utgiftene med?

Hei, forsøker å finne et forum for å ha noen å diskutere med i den lange ventetiden. Synes det er vanskelig å diskutere med venninner, da de er av de som bestemmer seg for å bli gravid og er det måneden etter.

Jeg er på 3. runde med ICSI og har akkurat hatt uttak denne uken. Satser på innsetting førstkommende søndag Hvordan takler dere ventetiden?!? Jeg blir helt emosjonell og gråter for ingen ting...

Tidligere runder:
1. ICSI - MA (11+6) - 1 Frys - negativt
2. ICSI - avbrutt ingen modne egg

Hei, forsøker å finne et forum for å ha noen å diskutere med i den lange ventetiden. Synes det er vanskelig å diskutere med venninner, da de er av de som bestemmer seg for å bli gravid og er det måneden etter.

Jeg er på 3. runde med ICSI og har akkurat hatt uttak denne uken. Satser på innsetting førstkommende søndag Hvordan takler dere ventetiden?!? Jeg blir helt emosjonell og gråter for ingen ting...

Tidligere runder:
1. ICSI - MA (11+6) - 1 Frys - negativt
2. ICSI - avbrutt ingen modne egg
Velkommen inn hit :)
Vel takler og takler...smule Koko av det. Så handler vel mer om avsporing her. Finne på ting så du ikke tenker på det 100% av tiden. Kom deg ut å gå en tur, se en serie du liker eller les en bok...osv.
Så tenker jeg er du emosjonell så er du det, går helt fint om du er det, få følelsene dine ut..
Håper du finner gullegget denne gang og lykke til :)

Det kan se ut til at det går veien denne gangen ❤️ Ringer klinikken idag. Heier så på alle dere her, og håper på mange positive nyheter ❤️

Vedlegg

• 9C1B120E-F023-4FF3-B718-172DB94E5B21.jpeg
    9C1B120E-F023-4FF3-B718-172DB94E5B21.jpeg
    133,9 KB · Visninger: 92
Gratulera så masse :D så herlig d må vera! Tenk no har du ein liten bebis i magen :dummy:
Det er veldig rart! Kjenner jo overhodet ingenting:wacky: Blir bare godt å få tatt ultralyd om 3-4 uker og se at det faktisk er noe inni der. Føler meg utrolig heldig som faktisk fikk til dette på første forsøket. Det hadde jeg aldri i verden trodd :rolleyes:

8 dpo idag...så mange som tester og får positive svar!!! Skummelt å tenke på om jeg tør å starte å teste snart.

Det blir innsett i dag likevel!!! Selvom egget bare var 2 celler i går da det burde vært 4. Håper det holder seg. Men jeg følte meg litt dårlig i natt. Fikk vondt i øvre del av magen, men det ga seg etter 1,5 time etter jeg var på do. Tempen er 37,7 nå men føler meg likevel litt varm. Sendte melding på Crypho og spurte om det var greit med innsett da.

Velkommen inn hit :)
Vel takler og takler...smule Koko av det. Så handler vel mer om avsporing her. Finne på ting så du ikke tenker på det 100% av tiden. Kom deg ut å gå en tur, se en serie du liker eller les en bok...osv.
Så tenker jeg er du emosjonell så er du det, går helt fint om du er det, få følelsene dine ut..
Håper du finner gullegget denne gang og lykke til :)
Takk for det Ikke så lett å styre følelser alltid nei. Satser på at det holder helt ut denne gangen ja.

Back
Topp