Offentlig TUL og kjønn?

Cirrus

Andre møte med forumet
Er det noen her som har vært på offentlig TUL og fått vite kjønn?

Jeg har fått time 13+4, og er veldig spent på om de kan se det - og om de ser det, så er det vel ikke sikkert de sier det.. Viktigste er selvfølgelig at mini er frisk, men nysgjerrigheten på hvem det er er jo der forde!
 
Jeg spurte ikke, og hun sa heller ikke noe. Vi vet kjønn fra før, men hadde spurt hvist ikke
 
De så det i 13+2 på forrige min. Det var privat TUL da. Hun spurte om vi ville vite, og vi sa ja. Hun sa jente, og jeg sa det kan du vel ikke være sikker på SÅ tidlig? Og hun bare: Joda, jeg ser kjønnsleppene, så kan nesten garantere dere det. (men man må kanskje være heldig, slik at fosteret ligger optimalt til).
 
Åh, så gøy! Jeg føler kanskje de private er litt mer opptatt av å gjøre det de kan for å se det, for det er det de kan tjene litt ekstra penger på gjerne. Kanskje de har litt bedre utstyr også, og har litt bedre erfsring på å se etter kjønn tidlig for det er ofte det "kundene" vil ha og betaler for. Så er i grunn innstilt på at de offentlige bare sjekker at mini ser frisk og fin ut - men hvem vet :happy::Heartred
De så det i 13+2 på forrige min. Det var privat TUL da. Hun spurte om vi ville vite, og vi sa ja. Hun sa jente, og jeg sa det kan du vel ikke være sikker på SÅ tidlig? Og hun bare: Joda, jeg ser kjønnsleppene, så kan nesten garantere dere det. (men man må kanskje være heldig, slik at fosteret ligger optimalt til).
 
Åh, så gøy! Jeg føler kanskje de private er litt mer opptatt av å gjøre det de kan for å se det, for det er det de kan tjene litt ekstra penger på gjerne. Kanskje de har litt bedre utstyr også, og har litt bedre erfsring på å se etter kjønn tidlig for det er ofte det "kundene" vil ha og betaler for. Så er i grunn innstilt på at de offentlige bare sjekker at mini ser frisk og fin ut - men hvem vet :happy::Heartred
Private er nok litt mer «serviceinnstilte» enn offentlig. Samtidig er rutineultralydene opptatte av hvordan fosteret har det og utvikler seg, så kjønn er ikke viktig å finne ut av sånn sett. På oul (i uke 18-19) med første spurte de likevel om vi visste eller ville vite, så om de ser det deler de det nok likevel.
 
Åh, så gøy! Jeg føler kanskje de private er litt mer opptatt av å gjøre det de kan for å se det, for det er det de kan tjene litt ekstra penger på gjerne. Kanskje de har litt bedre utstyr også, og har litt bedre erfsring på å se etter kjønn tidlig for det er ofte det "kundene" vil ha og betaler for. Så er i grunn innstilt på at de offentlige bare sjekker at mini ser frisk og fin ut - men hvem vet :happy::Heartred
Ja hun vi var hos privat i uke 7 mener jeg sa at hun kan se kjønn midt i uke 13, hvis vi var interessert ;) Men vi var egentlig ikke det :p
Offentlig tror jeg de tenker mer på det som en medisinsk undersøkelse, de brukte masse tid på diverse målinger av kroppsdeler, og kikket på hjerne, hjerte, nyrer, nakkefold, ryggrad, osv.
 
Var på offentlig TUL idag og spurte om dette, hun sa hun ikke hadde lov å opplyse om kjønn da det ikke er noe som har betydning for fostrets helse, men at det uansett ikke ville være sikkert så tidlig. Hun sa at hun heller ikke sjekket etter kjønn. Men som andre sier her var det nøye kontroll av hele kroppen ellers.

En kollega til meg skal bli mormor og fortalte at hennes sønn fikk vite på privat UL i uke 12 at det skulle bli en gutt, men på UL i uke 18 var det en jente ☺️
 
Jeg tenker at man sikkert kan møte på enkelte i det offentlige som har den holdningen at man ikke er der for å se kjønn, men for å sjekke at alt er bra. Og som da ikke «gidder» å sjekke/fokusere noe på kjønn. Privat er det jo lagt veldig opp til at man også skal sjekke kjønn, gjerne så tidlig som mulig. Nå synes jeg alle jeg har møtt på OUL tidligere i alle fall har vært veldig koselige og aldri holdt tilbake på det med kjønn heller, heller virket som at det har vært stas å formidle hvilket kjønn babyen er! Veldig spent på offentlig TUL, jeg vil være 13+6 da, så håper de kan og vil si noe om kjønn. Hvis ikke blir det nok privat ul ganske raskt etter :happy:
 
Spørs hvem du møter på ja, men tror nok ikke de skal oppgi kjønn selv om de kan se det. Fordi som andre sier, så er det ikke helt sikkert.
Da jeg var på OUL i uke 18-19 så ble jordmor sur fordi jeg spurte om kjønn, hun mente jeg skulle gå uviten frem til fødsel. Hun gjorde meg mørbanka i magen og jeg måtte bestille privat UL for å få vite kjønn og komme over «skrekken» av å ta ultralyd da jeg ble livredd og hadde smerter etterpå.
Jeg kommer likevel til å spørre på ultralyden jeg mest sannsynlig får i uke 13, og om de ikke vil fortelle så kommer jeg til å spørre om de kan ta et bilde så jeg får tolke selv.
 
Er det noen her som har vært på offentlig TUL og fått vite kjønn?

Jeg har fått time 13+4, og er veldig spent på om de kan se det - og om de ser det, så er det vel ikke sikkert de sier det.. Viktigste er selvfølgelig at mini er frisk, men nysgjerrigheten på hvem det er er jo der forde!

Sniker
Jeg var offentlig på TUL i uke 13 og hun spurte om vi ville vite hva Hun trodde om kjønn. Hun sa det så mest ut som jente og det stemte.
 
jeg var for rett over en uke si, da var jeg 13+0. Jeg spurte og hun sa hun trodde det var en jente. Det var offentlig ☺️
 
Var på UL i uke 12+3 på sykehuset i Belgia og gynekologen sa hva kjønnet var siden vi spurte og det stemte med nipt.
 
Var på TUL i dag, og fikk vite det samme som jeg har fått vite de andre gangene. Det er ikke så greit å se forskjell på kjønnene så tidlig, fordi "alt ser ut som gutt på dette tidspunktet".
Jeg trenger ikke vite kjønn ennå. Det holder med uke 18! ;)
 
Var på TUL i slutten av uke 12. Spurte ikke om kjønn, men mener det sto en lapp om at de ikke informerte om det på offentlig TUL. :happy:
 
Jeg spurte om hun ville gjette kjønn i dag, siden vi visste det fra før, og hun var under opplæring. Hun sa at de ikke informerer om kjønn så tidlig, men siden vi alt vet det ville hun gjette på gutt. Så de kan altså godt se NOE så tidlig :playful:
 
Vi var på privat TUL idag, 11+5. og vi fikk antydning på kjønn med 90% sikkerhet ❤️
 
Var på TUL på tirsdag 13+2, men legen ville ikke si noe om kjønn når vi spurte for det var ikke mulig å si så tidlig.
 
Back
Topp