Altså verden går framover da. Hvert fall her jeg bor. Da jeg gikk på skolen så var skidagene slik at vi ble kjørt med buss til gokk, å gikk laaangt på ski, så ble det bål og grilling og laget oss skihopp å koset oss veldig. Det hadde ikke gått uten ski. Ingen var med uten ski. Å ja, det var de som var hjemme fordi de ikke hadde ski
Vi hadde alltid noen i klassen som ALLTID var syk da det var skidag.
Å ja, vi viste hvorfor men som 10 åring så ble det ikke gjort annet enn å vite å tie.
Nå får ikke skolen dekt buss til disse skiplassene så her går ungene på ski eller til fots til disse plassene, bakkene. Der se kan ake eller gå på ski.
Her er det ikke tvang med ski. Her er det å få låne (til større barn vet jeg). Men slik er det jaggu ikke over alle landets skoler.
Da vi bodde i nabokommunen så var det SKIdag med SKI.
Å ja, vi viste hvorfor men som 10 åring så ble det ikke gjort annet enn å vite å tie.
Nå får ikke skolen dekt buss til disse skiplassene så her går ungene på ski eller til fots til disse plassene, bakkene. Der se kan ake eller gå på ski.
Her er det ikke tvang med ski. Her er det å få låne (til større barn vet jeg). Men slik er det jaggu ikke over alle landets skoler.
Da vi bodde i nabokommunen så var det SKIdag med SKI.