Obligatoriske skidager?

• Trådstarter Trådstarter Astrid83
  • Opprettet Opprettet
Altså verden går framover da. Hvert fall her jeg bor. Da jeg gikk på skolen så var skidagene slik at vi ble kjørt med buss til gokk, å gikk laaangt på ski, så ble det bål og grilling og laget oss skihopp å koset oss veldig. Det hadde ikke gått uten ski. Ingen var med uten ski. Å ja, det var de som var hjemme fordi de ikke hadde ski :( Vi hadde alltid noen i klassen som ALLTID var syk da det var skidag.

Å ja, vi viste hvorfor men som 10 åring så ble det ikke gjort annet enn å vite å tie.

Nå får ikke skolen dekt buss til disse skiplassene så her går ungene på ski eller til fots til disse plassene, bakkene. Der se kan ake eller gå på ski.

Her er det ikke tvang med ski. Her er det å få låne (til større barn vet jeg). Men slik er det jaggu ikke over alle landets skoler.

Da vi bodde i nabokommunen så var det SKIdag med SKI.

Noe å ake på

De får ta med ski, men ikke et rumpeakebrett engang? Det er litt spesielt. Det bør man jo ta opp. Var ikke et problem da jeg gikk på skolen. De fleste busser har jo stort bagasjerom der vi hadde både ski og akebrett.

Her er det kun ski som er alternativet , det eneste de får velge er hvor langt de skal gå
Her har vi skøytebane på skolen , akebakke og jorder med ski muligheter osv. Så det er nok derfor de får velge her.

Selv så måtte vi velge også. Men det var fordi at de som akte dro ett sted, de på skøyter en annen plass osv.

Det vil vel variere, akkurat som det på noen skoler er slik at de har ski i gymmen hele vinteren.

Men en skidag i året er innafor hva de må "holde ut" selv om de ikke liker det, rett og slett fordi det står på læreplanen. Det gjør også vev og sying og tresløyd og metallsløyd. og diktanalyse, og gjærbakst og gangetabellen

Enig. Og ingen dør av å gjøre noe de ikke syns er så gøy en gang eller to i året.

Bare sånn for moroskyld så sjekket jeg finn.no. I den kommunen (og de kommunene rundt) der jeg bodde i Norge før jeg flyttet. Så var det ETT par barneski på finn. Og de hadde vært for store til noen på barneskolen. Så da får man håpe det ikke er mange i de kommunene som trenger billige ski i år :)
Jeg har prøvd i to uker å finne skisko i riktig str både i butikk og brukt men uten hell
Det er helt uaktuelt å kjøpe skisko til nesten tusenlappen for min del

Her har det vært 1 par ski på bruktmarkedet å sett. Har holdt øynene oppe de siste ukene for ren nysgjerrighet. 1 par, brukt et par ganger. 3tusen kostet de brukt. Voksenski.

Back
Topp