Nytt år, nye muligheter :)

Sterkere strek i dag. Håper jeg kommer gjennom morgendagen uten positiv EL-test eller forhøyet temp!!! :smiley-angelic001
image.jpg

En liten anelse høyere temp, men ingen EL-slim (ikke slik andre beskriver at det skal vere i alle fall), og imorgen får jeg besøk!! :D (Ikke av TR, men av min kjære) :rolleyes:

I dagtidlig reiste han fra meg igjen. Det sto ikke på sengeaktiviteten i går, så jeg håper EL kommer imorgen for idag var der verken stigning i temp eller positiv test (skal ta en senere i dag og). Er på CD17 og har stabil syklus på +-30 dager og kjenner at jeg begynner å bekymre meg for om jeg er av de med kort lutealfase. Satser på den kommer i helgen, men den skulle jo ha kommet i dag (mtp hva jeg brukte hele dagen og kvelden på i går)!!! :p Håper de er levedyktige og holder koken til fru.egg slipper taket.

Fortsatt negativ EL-test og ingen tempstigning. Føler løpet er kjørt for denne gang..

Fortsatt ikke fått frem det røde krysset i FFgrafen min, og er nå på CD21. Hadde tempfall i dag, så muligens har jeg EL idag. Sexen på torsdag har nok ikke lagd noen baby denne gangen, forbanna offshorejobb! Vet at sjansene var SMÅ, men var sikker på jeg skulle få EL tidligere, og hadde en slik god magefølelse fordi hjemturen hans "klaffet så bra".

Håper temper SKYTER til værs imorgen, så har jeg i det minste hatt EL i det store og hele. Bedre enn at den uteblir, eller hur?

Dersom IKM kommer 6.feb slik jeg tror, så er lutealfasen min på 8 dager. Liker IKKE!

Uff, hørtes stress ut med babyprøving og offshorejobb :( Satser på at svømmerne holder koken! De kan jo leve opptil 5 døgn :)

Ringte fastlegen i dag, hun henviste leg umiddelbart til gyn.avd på sykehuset. Det var ingen tvil om at jeg hadder rett på det siden vi har prøvd aktivt i et år :) Har bestemt meg for å kjøpe monitor, tenker at jeg kanskje jinxer meg selv ved å legge ut en hel masse penger, og da blir jeg sikkert gravid med EN gang. Haha :D Fastlegen min mente at det det var svært lite sannsynlig at vi ikke kunne få barn sammen siden han har et barn fra før, og jeg har hatt stabil syklus i et år. Hun kunne aldri tenke seg at jeg var uten EL, men nå får jeg jo sjekket det. Viss ikke jeg blir gravid først, da! ;) Oooooooptimist!:smiley-bounce013

Kanskje eggløsning i dag ja siden tempfallet. Når kommer din kjære hjem igjen da? Håper spermen lever lenge lenge inni deg, og at du blir gravid denne pp dersom eggløsning var i dag ;) Mulighetene er der jo ;)

Kanskje eggløsning i dag ja siden tempfallet. Når kommer din kjære hjem igjen da? Håper spermen lever lenge lenge inni deg, og at du blir gravid denne pp dersom eggløsning var i dag ;) Mulighetene er der jo ;)
Han kommer hjem om ca to uker. Tok nettopp TO ELtester, det begynner jo å ligne på noe! Sterkere enn de har vært tidligere vertfall :) At det klaffer denne PP tviler jeg på. Uansett så er det ikke mange dagene til IKM :(

image.jpg

Han kommer hjem om ca to uker. Tok nettopp TO ELtester, det begynner jo å ligne på noe! Sterkere enn de har vært tidligere vertfall :) At det klaffer denne PP tviler jeg på. Uansett så er det ikke mange dagene til IKM :(

Vis vedlegget 48550
Men dersom eggløsning skjer ila noen dager nå, så kommer nokk ikm til å bli forskyvet også. Hvis du ikke har sånn mongo lutealfase som jeg har/hadde :-P

Men dersom eggløsning skjer ila noen dager nå, så kommer nokk ikm til å bli forskyvet også. Hvis du ikke har sånn mongo lutealfase som jeg har/hadde :p
Jeg vet ikke hva jeg har, håper jeg finner ut av den denne mnd siden jeg temper :) det begynner vel å nærme seg slutten for de svømmerne som evt er i meg uansett, de ble plantet torsdag :p

Endelig! På CD2. Av normalt 30 o_O Tenk om det har vært slik i et år uten at jeg har visst om det, og gjort noe med det?!! For man kan vel gjøre noe med det?

image.jpg

Ops, skulle vere CD22!!! Det er den 22 dagen i syklusen min, der dagen man får mens er dag 1 (CD1). Dette er en eggløsningstest og når teststreken (til venstre) er like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken (til høyre), da skal man ha sex etter 24 timer, men før 48 timer. Så da har jeg EL imorgen etter testen og bedømme, men jeg temper i tillegg (måler tempen hver morgen), og om den fortsette å stige imorgen så viser den at jeg hadde EL i går :) @bonusmams

Ahh! Da ble jeg klokere! :-) Også med tallet 22 og ikke 2 :-D Har prøvd en el-test en gang for et par år siden, og da det kom frem et smilefjes fikk mannen presentasjonsangst så det hjalp ikke :p :-p
Får ta de i "hemmelighet" en annen gang og bare forføre når tiden er inne :-D

Ahh! Da ble jeg klokere! :) Også med tallet 22 og ikke 2 :-D Har prøvd en el-test en gang for et par år siden, og da det kom frem et smilefjes fikk mannen presentasjonsangst så det hjalp ikke :p :p
Får ta de i "hemmelighet" en annen gang og bare forføre når tiden er inne :-D
Hehe, sånn er min og!! Hver gang jeg forteller at "idag er dagen" da går det ikke. Har bestilt meg Clearblue monitor nå, den forteller nøyaktig hvilke dager man kan bli gravid på, og hvilken dag det er størst sjanse. Jeg vet ikke om jeg skal fortelle han at jeg har kjøpt den en gang :p:p

Etter enda en kveld med lesing, lesing, lesing, har jeg bestemt meg for å handle litt imorgen.

Bidronninggele: Brukes fra tr til el for å gjøre egget sterkere, og for å styrke slimhinnene i livmora (fra forum babyverden.no)
Wild yam: Brukes ETTER el, det er viktig å vite at el er overstått før du begynne på Wy, siden den er progesteronøkende og kan hindre at egget slipper hvis den tas før el. Wy er som skrevet, progesteronøkende, og gjør det lettere for et egg å feste seg. Viktig å trappe ned før ikm, da det ikke er bra med et brått fall i progesteron hvis man er gravid. Man kan ta 2 kapsler 1 gang om dagen i første uke etter el, deretter 1 kapsel 1 gang om dagen frem til ikm (fra forum babyverden.no)
Pyridoksin (B12): Noen kvinner opplever også at lutealfasen blir litt lenger når de tar store doser vitamin B6 (100-150 mg per dag). Dersom du vil forsøke dette må du kjøpe Pyridoksin på apoteket, ettersom vanlige vitamintabletter ikke inneholder tilstrekkelig store doser. Som alltid bør du konsultere lege før du begynner med egenbehandling for problemer med å bli gravid (hentet fra hvordanbligravid.com)

Det kan jo ikke skade? :)

Spennende! Har lyst til å prøve wild yam jeg og, men er redd for å tulle til syklusen. Tror jeg hadde EL i går, men har ikke testet så er ikke 100% sikker o_O Har drukket grapefruktjuice da, får se om det gjør susen :P

Du må oppdatere på hva du handler i hvert fall, og blir du gravid fort skal jeg handle det samme :D

Jeg skal nok holde dagboken oppdatert!! Tipper jeg har kort lutealfase så da prøver jeg meg frem! Så lenge man er forsiktig og er helt sikker på når EL er så virker det ikke som noe av det kan skade vertfall :) har søkt på forumet og leser om MANGE som har blitt gravide etter 1 og 2 års prøving da de startet med dette. Kan jo vere tilfeldig, men så lenge det blir baby i magen så spiller det ingen rolle hvilken metode man bruker eller ikke bruker :D

Åh, godt EL endelig kom da! Da har du noe å gå ut ifra :) Håper dere får god hjelp og at spiren sitter fort :) (...eller at han har supersvømmere og du allerede er gravid og IKM bare forskjøvet? Hehe :) )

Back
Topp