Nysgjerrig, hvor mye har dere ordnet klart allerede?

Sniker... Jeg anbefaler på det sterkeste å ha ting klart en stund før termin! Fødte selv uke 27 (lagt inn ganske akutt 26+4) og var veldig glad jeg hadde alt på stell da. Til og med vasket minste størrelsene og lignende. Vi hadde det ikke stående i leiligheten, men i tørr bod, og flyttet samtidig oppi kaoset med sykehus til ny leilighet.
 
Har en del etter kommende storebror, men er noe vi trenger uansett. Ikke sikker på om det er jente eller ikke, da mini gjemte seg sånn.
Hentet nyfødtsete til tripp trapp stolen på finn i dag. Har lyst på ny vogn også, men den jeg har lyst på virker som er veldig populær å kjøpe på finn. Forsvinner med en gang.
 
Jeg har bedsidecrib, vogn, bilstol, ammepute, dyne, sengetøy, tisselaken, stellematte, voksipose, noe klær, babynest, stelleveske, laken, reisevogn og hm ja tror det var det :)
 
Vi har fått vogn og bilstol av svigers, har arva litt klær etter ei venninne. Har ammepute og kjøpt litt tøy selv også. Ellers ingenting. Tenker vi handler om en mnds tid. Begynner å klø i fingrene etter å kjøpe stellebord og legge på plass ting :woot::Heartpink
 
Kun kjøpt vogn (ny) og sprinkelseng (brukt). Er 18+2 idag. Vet jeg kan arve litt annet babyutstyr (vippestol, tripp trapp m/newborn-seat, bæresele) og klær, så vi avventer til sommerferien til å gjøre resten av innkjøp, lage til barnerom osv. :)
 
Fikk barn for litt over ett år siden så har meste etter han. Eneste vi må kjøpe nå er bedside crib og bilstol :)
 
Vi fikk en datter i mars 2019, så vi har det aller meste fra før. Arvet ekstremt mye klær fra både gutter og jenter så er egentlig godt dekket uansett kjønn (får vite på tirsdag). Eneste vi må kjøpe egentlig er gardiner og pynt til nytt barnerom, søskenvogn og en ny sportsvogn til eldste så babyen kan arve hennes vogn med bagdel. :) Nesten litt synd å ha alt klart, men veldig greit også spesielt for lommeboken.
 
Vi har det meste klart fra storesøster som ble født oktober 2018, så det eneste jeg føler vi mangler en er større bleiebøtte (regner med å ha to bleiebarn i minst ett år til), en slags hengende vugge til å ha i stua og en ekstra babycall. Kjøper det sikkert inn i løpet av sommeren :)
 
Har kjøpt inn noen få plagg, fått ammepute, vugga som skal bli brukt skal restaureres snart, også skal vi kjøpe madrass til vugga og litt sengetøy denne uka.

Vi er også på utkikk etter en god stellekommode, så om noen har noe tips så er det bare å skrike ut:)
 
Har kjøpt inn noen få plagg, fått ammepute, vugga som skal bli brukt skal restaureres snart, også skal vi kjøpe madrass til vugga og litt sengetøy denne uka.

Vi er også på utkikk etter en god stellekommode, så om noen har noe tips så er det bare å skrike ut:)
Jeg kjøpte denne: https://www.pinkorblue.no/polini-kids-stelleplate-til-ikea-malm-hemnes-og-nordli-a262112.html til å ha på en malm kommode som vi allerede hadde som ikke er i bruk. Mest fordi jeg er så liten og føler at alle type stellebord blir for høye :p Synes den var genial til en billig penge (siden vi hadde kommode fra før). Blir litt mindre åpning på den øverste skuffen til kommoden, men kan fint ha bleier, stelleprodukter og "små" ting i skuffen uten at det blir problemer å nå tak i det :)
 
Etter at vi fant ut i dag at vi venter jente vil jeg si vi har nesten alt klart:happy: har en datter fra før og blir bare 1,5 år i mellom.
 
Jeg er så begeistret for bilstolen vi kjøpte i går, i den kuleste fargen. Først synes vi den var rar, men så forelska vi oss i den og fant ut at nei - DEN skulle det være :D :p

cybex-platinum-babyschale-cloud-z-i-size-plus-mustard-yellow-a280712.jpg
 
Nå begynner det å komme litt her også.
Har vogn, bilstol og sprinkelseng.
Bestilt babycall og bæresjal idag.
Funnet stellebord og lekegrind brukt jeg henter i helgen. Samme med uro. Vippestol og babygym og endel klær arver vi. Søstra mi lager babynest, svigermor strikker litt tøy. Så stas å begynne å ha oversikt over utstyr <3
 
Har stående klart i boden fra sist: Bæresjal, ammepute, babynest, vogn, bilstol, bilstolpose, lekematte, babyleker og badebalje. Fiksa stellekommode i går å har vasket litt tøy å lagt noen småting inn i skuffene. Får vognpose og seng i gave av svigers..:)
 
Ikke ordna noen ting men har vogn og stellebord stående og fikk tilsendt klær fra en venninne i babystr i dag. Jeg og mannen er så lite sikre på kjønnet til tross for UL, så blir neppe kjøpt inn så mye mer før etter UL i uke 28.
 
Jeg har bestilt bilstol og base nå, måtte bytte ut den jeg kjøpte av kusinen min da den fikk feil helling i den nye bilen. Så da ble det splitter ny Britax med flex-base. Gleder meg til den kommer og håper den kommer i tide! Det var bestillingsvare:angelic:
 
Nå er egentlig alt klart her!:oops:
Gjenstår litt småting: solskjerming og speil til bilen, stellematte og hygieneprodukter. Ellers tror jeg jaggu vi har resten.. :woot:
 
Vi fikk en datter i mars 2019, så vi har det aller meste fra før. Arvet ekstremt mye klær fra både gutter og jenter så er egentlig godt dekket uansett kjønn (får vite på tirsdag). Eneste vi må kjøpe egentlig er gardiner og pynt til nytt barnerom, søskenvogn og en ny sportsvogn til eldste så babyen kan arve hennes vogn med bagdel. :) Nesten litt synd å ha alt klart, men veldig greit også spesielt for lommeboken.
Nesten i samme situasjon som oss, bare at vi solgte bilsetet siden vi ikke skulle ha flere barn xD
Så må vi ha ny vogn til eldste mann.

ellers får de nok dele rom til vi flytter og de blir eldre. Har gutt og venter jente så litt klær etterhvert må sikkert også skaffes til vegne.
 
Nesten i samme situasjon som oss, bare at vi solgte bilsetet siden vi ikke skulle ha flere barn xD
Så må vi ha ny vogn til eldste mann.

ellers får de nok dele rom til vi flytter og de blir eldre. Har gutt og venter jente så litt klær etterhvert må sikkert også skaffes til vegne.
Her blir det enda en jente, så da blir det enda mindre å kjøpe inn:happy: babyen skal sove i vugge de første seks månedene så når hun skal over i sprinkelseng så kan storesøster få småbarnseng:happy:
 
Back
Topp