Nysgjerrig, hvor mye har dere ordnet klart allerede?

Silkehår

Blir kjent med forumet
Kjenner jeg er nysgjerrig på hvor mye dere har kjøpt inn og ordnet klart til magespiren?
Har dere kjøpt inn mye? Ordnet klart i huset?


Det er første barnet så kjenner det kribler for å begynne å kjøpe inn og ordne hjemme. Men sambo mener vi er alt for tidlig ute med å begynne å tenke på rom osv. Men jeg elsker å male å styre så jeg blåser i det, så rommet ble malt grønt i helgen :happy:
 
Ingenting :hilarious:

Neida, vi har gjort litt. Strikket noen plagg, skaffet vognpose, bestilt vogn, og tenkt ut hvilken kommode vi skal ha på badet med stellepute oppå.
Ellers har vi jo to fra før, og har lånt vekk litt utstyr etter de som vi får igjen iløpet av sommeren. Det er dyner, babygym, vippestol, bæretøy, og sengetøy.
Så har jeg avtalt å kjøpe bilstol+base og Stokke tripp trapp av ei kusine, også arver jeg litt klær av henne og av to venninner.

Så jeg ser jo nå at vi egentlig har det meste, vi lå bare få det i hus. Men ingenting er gjort klart her hjemme enda altså. Klærne jeg har fått ligger i poser, og stellekommode må på plass før jeg gidder å vaske de:) regner med vi gjør kler iløpet av sommeren ❤️
 
Vi har gjort ingenting....
 
Ikke så ekstremt unna klart til baby kommer :hilarious:
Vogn på plass. Bilstoladapter til vogna, bilstol med base. Har vinterpose og vår/høstpose til vogna. Venter på myggnetting i posten. Tre helsetepper på plass, et par andre tepper. En del klær i 50-68. Stellebord med matte, ekstra stellematte. Vugge, uro. Har bestilt vognpynt og smokkesnor med navn.

Må kjøpe dyner, sengetøy, laken. Stellebag, regntrekk.
Stelleprodukter, badebalje. Og sikkert en del mer:hilarious:
 
Vi gjør/kjøper litt og litt, er 21+3 idag, første baby her også :) Har laget meg liste over det vi vil/skal ha, og følger ukentlig med på eventuelle tilbud. Så langt har jeg kjøpt en del klær, vogn, sprinkelseng, seng til å ha på stua, sengekant, ammepute, 2 dyner, laken, tisselaken, kluter, håndkle og helseteppe. Skal kjøpe bilstolpose og babynest brukt av ei venninne - samt få litt stæsj til meg selv :p Vognpose skal jeg få av min bror.

Kommer jo også til å få en del i gave, så prøver å ikke kjøpe "alt" heller :hilarious:


Vi (samboer) skal begynne å pusse opp snart også :p Skal bruke avretningsmasse på gulv, male og skifte lister og gulv på barnerommet. Så skal vi skifte gulv og lister, samt male yttergang nr. 2 i kjelleren hvor vi blir å oppbevare/ta inn og ut vogna, så har en del jobb... Jeg er plaget med bekkenet allerede, så det blir mye jobb på samboer´n alene :facepalm:
 
Ikke så fryktelig mye enda. Vi totalrenoverer huset og bor i kaos, så frem til vi har fått ting mer i orden orker jeg ikke ordne så mye. Har kjøpt vogn, seng og bilstol da, men blir nok å vente med resten til sommeren :happy: Er første her også.
 
Oi har kjøpt inn nesten alt. Måtte stoppe å handle slik at besteforeldre og tanter får noe å kjøpe inn :hilarious:

Har kjøpt sprinkelseng, stellebord, vugge, bilstol, babystol til tripp trapp stol, vognpose, bilstolpose, helseteppe, klær, dyner.. ja :hilarious:
:angelic:
 
Har kjøpt inn litt men ikke mye klær enda da jeg håper på å få vite kjønnet på onsdag. Vogna har kommet men ikke åpnet den enda.

Rom vet jeg ikke helt hvordan jeg skal løse. Må ha hjelp av mannen til å pusse opp og få opp nye klesskap osv på "gamingrommet" tenker jeg. Også gi mini soverommet jeg har nå. Det er "voksent" malt men mangler bare gulv. Mørkegrått så kan være fint og lunt for baby en stund. Kan jo alltids henge opp farvede bilder osv om det blir litt dystert. Jeg liker å sove pitch black :wtf:

Vi får se. Har en følelse at jeg kommer til å bli en klengemamma denne gangen :shy:
 
Jeg fant en brukt gammel Stokke sleepi seng på finn.no som jeg nå driver å pusser ned og skal male etter hvert. Ellers har vi gjenbruk av alt som storebror har brukt. Men siden dette blir en liten jente, lurer jeg på om jeg ender opp med å likevel kjøpe mer jentete klær osv. Men vil gjerne tenke økonomisk så langt det lar seg gjøre. Det er kostbart å ha barn, og de vokser fort og trenger ikke så mye de første månedene.
 
Her har vi mye utstyr klart, da vi har det meste etter storebror. Har kjøpt et brukt stellebord for å ha på badet nede, siden vi har soverommene der nå å tenker det er snedig å slippe å gå opp opp om det skjer uhell på natt eller tidligmorgen. Har også kjøpt en brukt vinterpose til lille.
Når jeg prøvde å lage liste med utstyr vi trengte fant jeg ut at det trengtes mest til kommende storebror, så får baby arve det han har. :happy:
Når det kommer til huset må vi ferdigstille rommet storebror flytter til før baby blir født, må ordnes noe lister osv. Så ble baby sitt framtidige rom (storebror sitt nå) pusset opp med tanke på han, så er "gutterom", så blir det jente må vi se om vi må gjøre noe der også. :rolleyes:
 
Jeg har funnet frem litt klær, vasket det og lagt det på plass i skuffen. På onsdag får vi forhåpentligvis vite kjønn, så jeg venter med de typiske jentetingene til da. Dersom det er gutt får jeg kjøpe et typisk guttesett med klær.
 
Har ikke ordnet noe.. men i boden står det en bilstol etter forrige og vogn, seng, stellebag, babygym, stellekommode har vi også. Den nye skal som de andre sove på vårt rom i ca 1 år. Så noe barnerom blir ikke laget til før det. Så får vi se om vi får vite kjønn på fredag, da kan vi begynne å se etter navn og klær. :happy:
 
Tjaaa.. Har bestilt vogn da,det er en milepæl i seg selv! Gleder meg til den kommer :D Ellers har vi så mye etter storebror,så selv om dette blir ei lita jente,så kan hun bruke samme bilstol,babygym,mye klær.. Flasker og pumpe har jeg,stellebord har vi,seng gidder jeg ikke tenke på engang for av erfaring blir det samsoving i hvert fall en god stund fremover. Så ja,vi kommer til å ta i bruk mye fra forrige også overlater jeg til gærne tanter/besteforeldre å kjøpe sånne nusselige jenteting :p
 
Vi Har det meste klart,har kjøpt mye brukt og på salg,derfor har vi kastet oss over det når vi har funnet noe bra og billig :) mangler litt småting, og bilstol :)
 
Har handlet en body og strikket noen plagg. Det er det eneste :) Føles mest naturlig for meg å kjøpe store ting senere, så har jeg noe å glede meg til.
 
Har det aller meste fra storesøster, vi. Så har jeg bestilt det første strikkesettet fra mamma og kjøpt amme/gravidpute/babynest. Bestilt noen nøytrale klær siden mye var utvaska. Koronatider betyr netthandeltider :hilarious:
 
Vi har det meste fra de to vi har, men måtte ha ny babybilstol og en tripp trapp til. Kjøpte de på litt salg nå, brukte av skattepengene så er det gjort liksom :) Kjøpte i tillegg en søskenvogn brukt, har fulgt med på Finn en stund og så at den var ok i pris, så da slo jeg bare til. Litt skummelt iom vi ikke har vært på ultralyd enda, men i verste fall får vi solgt det.
 
Vi har mye fra storesøster som vi skal bruke igjen. Gikk gjennom klær her om dagen og tror ikke vi skal kjøpe så mye klær. Regner med vi får litt og det viste seg at vi hadde mye som kunne brukes til gutt - heldigvis! Det vi planlegger å kjøpe er bilstolbase, tripptrapp og vogn. I tillegg må storesøster få ny seng, men der arver vi heldigvis.
 
Har ikke kjøpt inn noe enda, har klær fra søsken som kan brukes om det blir gutt :happy: Venter til etter UL.
 
Back
Topp