Nyfødt bleier

TezK

Betatt av forumet
Er det noen som vet hva forskjellen på libero touch 1 og libero newborn bleiene er?

Er Pampers like gode som libero sine?
Føler alle bruker libero

Touch-serien er mykere. Og dyrere.

Pampers er tilsatt lotion, noen unger reagerer på den (og personlig. De bleiene stiiiinker når det er tisset i dem)

Vårt barn (som har atopisk eksem) reagerte aldri dårlig på Pampersbleier. Aldri rød/sår :) så vi var kjempefornøyd.

De koster 16 kr for en pakke med 23 nyfødtbleier, mot over 50 kr for libero touch.

Rema sine egne bleier er også veldig gode.

Libero fikk vi bare lekkasjer med, hver gang vi prøvde (prøvde vanlig libero flere ganger og touch en gang)

Libero touch er i allefall VELDIG overprisede.

Vi brukte bare Pampers helt til vi oppdaget Rema-bleiene (er det Lev Vel de heter?). Etter det brukte vi bare dem :) buksebleier hjemme og «vanlige» i barnehagen. Kjempefornøyd.

Kommer nok til å bruke rema-bleier fra starten med neste

Bruker Libero (de me sånn gul stripe som blir blått ned det er tiss i) :smug:

Vårt barn (som har atopisk eksem) reagerte aldri dårlig på Pampersbleier. Aldri rød/sår :) så vi var kjempefornøyd.

De koster 16 kr for en pakke med 23 nyfødtbleier, mot over 50 kr for libero touch.

Rema sine egne bleier er også veldig gode.

Libero fikk vi bare lekkasjer med, hver gang vi prøvde (prøvde vanlig libero flere ganger og touch en gang)

Libero touch er i allefall VELDIG overprisede.

Vi brukte bare Pampers helt til vi oppdaget Rema-bleiene (er det Lev Vel de heter?). Etter det brukte vi bare dem :) buksebleier hjemme og «vanlige» i barnehagen. Kjempefornøyd.

Kommer nok til å bruke rema-bleier fra starten med neste

Mens vårt barn altså fikk utslett av pampers, i tillegg til at passformen var helt ubrukelg på henne. Og de stinket. (men jeg var vant til tøy, og da lukter papir. Men pampers lukter ti ganger mer, her i huset i alle fall)

Så, derfor, det er ikke en fasit på hva som er best. Lev vel prøvde jeg en pakke av, men kke handler jeg på rema og slett ikke likte jeg bleiene. Vi har brukt en de av kiwi sine, lillego. Tl jeg kjøpte en sånn stor boks med 100 libero på tilbud, og liker de bedre igjen.

Vi brukte touch da vi først begynte med papir fordi det var det mykeste og papir generelt er så mye hardere og eklere. Vi brukte nemlig egentlig tøy, desverre reagerte hun på det også (de to andre sartingene mine har dermot tålt tøy så de har ikke brukt papir) men gikk etterhvet over på vanlig libero pga pris og videre på lillego som jeg synts var kurante men nå synes særlig trusebleiene er vesentig mye mindre myk og behangelig enn libero da.

Og stadig savner jeg tøy altså, noe så mykt og deilig og uten alle de rare greiene med papir. Menmen.

Men altså, det er ikke en fasit på hvilke bleier som passer alle unger, så en må bare prøve seg frem.

Mens vårt barn altså fikk utslett av pampers, i tillegg til at passformen var helt ubrukelg på henne. Og de stinket. (men jeg var vant til tøy, og da lukter papir. Men pampers lukter ti ganger mer, her i huset i alle fall)

Så, derfor, det er ikke en fasit på hva som er best. Lev vel prøvde jeg en pakke av, men kke handler jeg på rema og slett ikke likte jeg bleiene. Vi har brukt en de av kiwi sine, lillego. Tl jeg kjøpte en sånn stor boks med 100 libero på tilbud, og liker de bedre igjen.

Vi brukte touch da vi først begynte med papir fordi det var det mykeste og papir generelt er så mye hardere og eklere. Vi brukte nemlig egentlig tøy, desverre reagerte hun på det også (de to andre sartingene mine har dermot tålt tøy så de har ikke brukt papir) men gikk etterhvet over på vanlig libero pga pris og videre på lillego som jeg synts var kurante men nå synes særlig trusebleiene er vesentig mye mindre myk og behangelig enn libero da.

Og stadig savner jeg tøy altså, noe så mykt og deilig og uten alle de rare greiene med papir. Menmen.

Men altså, det er ikke en fasit på hvilke bleier som passer alle unger, så en må bare prøve seg frem.
Ja. Poenget mitt var vel egentlig at billige bleier kan være veldig bra for nyfødte, og der er prisforskjellen også størst.

Og vi har ei med veldig sensitiv hud og det gikk veldig fint for oss med Pampers og Rema sine bleier, så da er det verdt de 17 kronene å forsøke. Så får man i verste fall kaste bleiene om det blir skivebom ;)

Jeg ville egentlig bruke libero, det var de første bleiene vi kjøpte, men ble bare lekkasje. Prøvde vel igjen ved hver størrelse omtrent. Fordi nærbutikken hadde rabatt på dem. Hehe. Men ble alltid lekkasje.. Tror det er fordi hun hadde tynne bein.

Men vi har ikke kjøpt en pamperspakke siden vi fant Rema sine. Skal sies at vi omtrent aldri handler på rema vi heller, men kolonial har de bleiene (de har mye rema-produkter), så da får vi dem levert på døra med alle andre varer. Deilig.

Enig i at tøy er bra, vi brukte tøybleier i et par måneder (alt-i-ett) men det ble så mye ekstra styr og vaskemaskiner osv. så vi ga opp, hadde så mye annet å bruke tida på da.. så solgte dem igjen... :-/

Sjekka kolonial-appen nå: 19 kr for 28 Lev Vel -bleier i str 3-6 kg. Da er det godt mulig enda litt billigere på rema (kolonial tar bittelitt mer for rema sine produkter enn rema gjør)

Jeg tenker jeg skal kjøpe en pakke av hver [emoji13] så får jeg se hvordan de fungerer på han [emoji4]

Forskjellen mellom dem er vel mykheten, størrelsen tror jeg er ganske lik. Ville kjøpt noen pakker med litt forskjellig i str 1 og 2. Så får du testa hva du liker best og hva som passer ditt barn.

Vi brukte vanlig libero. Syntes pampers luktet vondt og var stive.

Jeg tenker jeg skal kjøpe en pakke av hver [emoji13] så får jeg se hvordan de fungerer på han [emoji4]

God plan.

Men du, hent ut alle disse babypakkene, så FÅR du prøver på flere av merkene, så får du prøvd litt :)

Vi kjøpte vanlig libero newborn siden den er mye billigere og bleiekort på kiwi hjelper på. Men touch er mykere, vi bruker den om natten på frøkna. Men da har vi handlet på meny 2 for 79 koster vanligvis 50 for en pakke touch

Det er en smakssak. :)

Libero touch er veldig myk.

Libero newborn er ganske standard.

Pampers syns jeg stinker hu og h...

Vi brukte libero. Nå bruker vi sånne billigmerker.

Mest fornøyd med libero touch..
Meny 2 for 79 er jo greit.

Vi har brukt libero sine vanlige bleier hele veien, touch inni mellom, men de er veldig dyre. Har brukt mer touch når barnet er blitt eldre for komforten sin del. Da bruker de jo ikke like mange bleier som feks en nyfødt [emoji5]
Har prøvd kiwi, Coop og Rema sine billigbleier, liker de ikke veldig godt. Om jeg måtte valgt en av de ville det blitt rema sine.
Pampers har jeg aldri likt. De har elendig passform (hvertfall til vårt barn).

Back
Topp