Nyeste innkjøp

0-13kg på norsk standard ja. Var iallefall det i 2011 når jeg var på kurs med trygg trafikk for å kunne selge stoler. I tillegg er det nå blitt ulovlig å snu barna forovervendt før 14kg (?) også, så veldig mange bryter loven der også.. Vi har enda ikke snudd 3åringen på 18kg :p så pass på, er ikke sikkert den bilstoler på 0-10kg er godkjent norsk standard
Gubben sier at det ikke står noe på nettet om dette...

Gubben sier at det ikke står noe på nettet om dette...

Jeg ser jeg hadde en skrivefeil! Mente 15 mnd og ikke kg

http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/pabudt-sikring-av-barn-i-bil/

Etter hva jeg fikk beskjed om på kurs i 2011 (aldri påstått at ting ikke forandrer seg) så får du ikke godkjent ECE merking på stolen om det ikke er 0-13! Men har du godkjent ECE-merking som beskrevet i linken over kan den jo fint brukes! Jeg vet at sist jeg skulle ha barn var det ikke godkjent hvertfall :-)

Jeg ser jeg hadde en skrivefeil! Mente 15 mnd og ikke kg

http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/pabudt-sikring-av-barn-i-bil/

Etter hva jeg fikk beskjed om på kurs i 2011 (aldri påstått at ting ikke forandrer seg) så får du ikke godkjent ECE merking på stolen om det ikke er 0-13! Men har du godkjent ECE-merking som beskrevet i linken over kan den jo fint brukes! Jeg vet at sist jeg skulle ha barn var det ikke godkjent hvertfall :-)
Men har de lov å selge bilstoler i Norge som ikke er godkjent?

Men har de lov å selge bilstoler i Norge som ikke er godkjent?

De har vel ikke det i butikk, men har sett ikke godkjente på nett, men har ikke sett så mye rundt nå, for vi skal bruke stol etter storesøster

De har vel ikke det i butikk, men har sett ikke godkjente på nett, men har ikke sett så mye rundt nå, for vi skal bruke stol etter storesøster
Vi kjøpte i en butikk...
Litt merkelig syntes jeg. Skal sjekke når jeg kommer hjem om barnesetet er godkjent med det nummeret.

Har ikke kjøpt noe enda... Men har alt fra før siden dette er gutt nr 3, så er bare vogn, flasker, vinterklær og bleier som må kjøpes inn...
Skal ut å se på vogn i morgen da :D Gleder meg....

Har ikke shoppa i dag, men arva så masse :o to fulle sekker av klær opp til to år, en god sprinkelsengmadrass og masse annet utstyr. Blir helt rørt :') så mye fint, og syns det er så koselig at min snart ti år gamle niese har brukt det!

Har ikke shoppa i dag, men arva så masse :o to fulle sekker av klær opp til to år, en god sprinkelsengmadrass og masse annet utstyr. Blir helt rørt :') så mye fint, og syns det er så koselig at min snart ti år gamle niese har brukt det!

Er vel ikke anbefalt å bruke en brukt madrass? Burde vell bære ny selv om man kjenner de som har hatt den :-)
Og "bare" to sekker ? Jeg tror jeg har kanskje 3-4 med alt fra 50/56 til 92 isj :-P Mamma sier jeg har nokk klær til å ha fem barn samtidi xP

Er vel ikke anbefalt å bruke en brukt madrass? Burde vell bære ny selv om man kjenner de som har hatt den :-)
Og "bare" to sekker ? Jeg tror jeg har kanskje 3-4 med alt fra 50/56 til 92 isj :-P Mamma sier jeg har nokk klær til å ha fem barn samtidi xP

Jeg bryr meg ikke om det er brukt når den er mindre enn 5 år gammel, i ull og godt behandlet. :) vi hadde egentlig tenkt å kjøpe den billigste på IKEA, så er veldig fornøyd med å få en "skikkelig"! jeg syns vi nærmer oss mer enn nok klær nå, vil ikke ta av heller akkurat. Kommer nok til å sende litt til de som trenger det, bedre det enn å ha ubrukte klær liggende, syns nå jeg :)

Jeg bryr meg ikke om det er brukt når den er mindre enn 5 år gammel, i ull og godt behandlet. :) vi hadde egentlig tenkt å kjøpe den billigste på IKEA, så er veldig fornøyd med å få en "skikkelig"! jeg syns vi nærmer oss mer enn nok klær nå, vil ikke ta av heller akkurat. Kommer nok til å sende litt til de som trenger det, bedre det enn å ha ubrukte klær liggende, syns nå jeg :)

En madrass i ull? :-P

Kun kjøpt noen søte bodyer og litt småting, mens mamma er en ivrig strikker så venter masse fint derfra også <3

Er vel ikke anbefalt å bruke en brukt madrass? Burde vell bære ny selv om man kjenner de som har hatt den :)
Og "bare" to sekker ? Jeg tror jeg har kanskje 3-4 med alt fra 50/56 til 92 isj :p Mamma sier jeg har nokk klær til å ha fem barn samtidi xP

Jeg skjønner ikke helt dette fokuset med at man ikke skal ha brukt madrass! Hvorfor akkurat bare madrassen? Har aldri hørt noe om at man ikke skal ha brukte vognposer, vognmadrasser, lammeskinn, babynest og alt det andre som babyene sover på...? Jeg har to kjempegode madrasser etter storesøsknene ( de hadde en hver da storesøster enda lå i sprinkelseng da lillebror ble født ), som blir vasket og brukt til denne babyen. Kjøper ikke noe ny madrass! Jeg kommer uansett til å ha babynestet oppi senga. Ser ikke problemet...

Jeg skjønner ikke helt dette fokuset med at man ikke skal ha brukt madrass! Hvorfor akkurat bare madrassen? Har aldri hørt noe om at man ikke skal ha brukte vognposer, vognmadrasser, lammeskinn, babynest og alt det andre som babyene sover på...? Jeg har to kjempegode madrasser etter storesøsknene ( de hadde en hver da storesøster enda lå i sprinkelseng da lillebror ble født ), som blir vasket og brukt til denne babyen. Kjøper ikke noe ny madrass! Jeg kommer uansett til å ha babynestet oppi senga. Ser ikke problemet...

Ikke jeg heller :) hadde slitt med å bruke en madrass brukt av ukjente, men den jeg har fått nå ser så god som ny ut. Ingen lukt eller flekker er det heller. Den kan jo vaskes på 60 grader, så ser ikke hvordan det skal være så uhygienisk osv. Arv er gull! :)

Syns å huske å ha lest at madrass, dyner og annet babyer bruker mye ikke burde brukes til andre barn med tanke på melk/urin rester etter uhell av tissing og gulping. Hos små babyer kan Bakteriene som blir liggende forårsake krybbedød. (Leste det en eller annen plass da jeg gikk gravid i 2012/2013).

Her hos oss er kommende storesøster 2 år og har aldri tissa i senga og de to gangene hun har gulpa har det kommet på meg. Spysyka har hun også tilbringt i vår seng. Så ser ingen fare hos oss å bruke det vi har til lillesøster :)

Back
Topp