Nye underlag

de var kjempe flotte[:)] de virket jo kjempe praktiske med det håndtaket!!!!!

De så veldig praktisk ut. Tror jeg må prøve meg på en sånn når jeg er ferdig med prosjektene jeg holder på med no [:)]

åååå tror jeg skal få mamma el svigermor til å strikke til småen =))

ORIGINAL: strikketrollet

Bestilling fra ei fra BV

Enda så står det noen på strikkelista, er veldig fornøyde med disse [:D]

Hva driver dere med idag?

Utrolig fine disse sitteunderlagene dine [:D]
Og så et par teite spørsmål fra meg [8D]
* ei rille; er det frem OG tilbake? Husker aldri dette fra gang til gang...
* har du filtet navnene og tegningene på disse nye underlagene og? De er jo så tynne og "fine" i forhold til de som oppskriften sto sammen med.

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Disse likte ei![:)]
Er de vanskelige å lage? Ta i betraktning at ei er en helt fersk strikker![8|][8D][:D]

Ikke i det hele tatt [:)] Kan du strikke rett så kan du strikke disse. Oppskriften ligger i bloggen om du vil ta en titt på den, og så er det bare å si fra om det er noe jeg kan være behjelpelig til [:D]

ORIGINAL: Nøste77
Utrolig fine disse sitteunderlagene dine [:D]
Og så et par teite spørsmål fra meg [8D]
* ei rille; er det frem OG tilbake? Husker aldri dette fra gang til gang...
* har du filtet navnene og tegningene på disse nye underlagene og? De er jo så tynne og "fine" i forhold til de som oppskriften sto sammen med.

Ingen teite spørsmål [:D]

* Ei rille er 2omg, en fram OG en tilbake ja [:)]

* Jepp, navnene er filtet på de nye også. Jo flere jeg lager, jo mere lærer jeg [8D] På siste har jeg brukt to forskjellige tykkelser på ulla, derfor tynne og tykke streker.

De var kjempefine! [:D]

Så koselig med så mange tilbakemeldinger, tusen takk jenter [:D]

Bestilling fra ei fra BV

Enda så står det noen på strikkelista, er veldig fornøyde med disse [:D]

Hva driver dere med idag?

er disse strikket? kor kan man finne oppskriften?

ORIGINAL: Cizza03

Disse er strikket ja [:)] Oppskriften jeg bruker ligger på bloggen min!

ORIGINAL: Ripley

Underlagene dine er nydelige strikketrollet.

Kunne ikke ha strikket et til AK også, siden jeg har alt for lite garn, som du fikk med deg i sted.[8D] *hinte hinte*

Du er dårlig på å hinte. Dette kalles ett direkte spørsmål [8D]
Minn meg på det om en mnd tid, så ser jeg hvor langt ned jeg har kommet på strikkelista [:D] Det er ikke umulig vet du [:)] Og ja, du hadde litt for lite garn, hehe.

ORIGINAL: Cizza03

Disse er strikket ja [:)] Oppskriften jeg bruker ligger på bloggen min!

oki, da må jeg se i bloggen din...hehe

De var veldig fine! Men hvor store blir de etter at de er tovet?

holder på strikke en slik. lurer på om du kan forklare hvordan du gjør det med handtaket?? har aldri gjort slik før. [:D]

ORIGINAL: *EnSolstråle*

holder på strikke en slik. lurer på om du kan forklare hvordan du gjør det med handtaket?? har aldri gjort slik før. [:D]

Så klart [:D]

Du strikker fem riller i starten på underlaget. Hvis du bruker mine mål så har du da lagt opp 70 masker. Strikk 25 masker, fell 20 masker og strikk de siste 25 maskene. Du feller ved å strikke en maske, strikke en til og dra den første maska over den neste. Slik fortsetter du til alle 20 er felt.

På neste omg så strikker du de første 25, og så legger du opp 20 nye masker over "hullet" og strikker de siste 25 maskene som normalt.

Og deretter er det bare å strikke hele underlaget, totalt 50 riller eller til ønsket lengde. Fell av alle maskene på samme måte som du felte ved håndtaket, og vips så er du ferdig [:)]

Var det forståelig? hehe..

ORIGINAL: _Marte_

Takk [:D] Jeg har ikke noen hjemme akkurat nå, men jeg skal få tak i noen som har ett liggende som kan ta mål for meg [:)]

Så klart [:D]

Du strikker fem riller i starten på underlaget. Hvis du bruker mine mål så har du da lagt opp 70 masker. Strikk 25 masker, fell 20 masker og strikk de siste 25 maskene. Du feller ved å strikke en maske, strikke en til og dra den første maska over den neste. Slik fortsetter du til alle 20 er felt.

På neste omg så strikker du de første 25, og så legger du opp 20 nye masker over "hullet" og strikker de siste 25 maskene som normalt.

Og deretter er det bare å strikke hele underlaget, totalt 50 riller eller til ønsket lengde. Fell av alle maskene på samme måte som du felte ved håndtaket, og vips så er du ferdig [:)]

Var det forståelig? hehe..

tusen takk [:D]
tar jeg da å legger opp slik jeg gjorde i starten bare å bruke de to trådene jeg har(strikker med to nøster med østlandsgarn) 1 trå på hver side istede for to som jeg hadde til å begynne med. så forsetter jeg å bruke begge trådene når jeg strikker. hvis du skjønner? vanskelig å forklare[:'(]

ORIGINAL: _Marte_

Takk [:D] Jeg har ikke noen hjemme akkurat nå, men jeg skal få tak i noen som har ett liggende som kan ta mål for meg [:)]

45x35 cm sies det på mld fra siste mottaker [:)]

tusen takk [:D]
tar jeg da å legger opp slik jeg gjorde i starten bare å bruke de to trådene jeg har(strikker med to nøster med østlandsgarn) 1 trå på hver side istede for to som jeg hadde til å begynne med. så forsetter jeg å bruke begge trådene når jeg strikker. hvis du skjønner? vanskelig å forklare[:'(]

Tror jeg skjønner hva du mener. Den kanten vil jo bli tynnere da, så er litt usikker på hvordan det vil se ut.
Jeg pleier å legge opp slik; jeg bruker begge trådene og lager små løkker for å få en maske.. Vet ikke om det er rett, men det funker og ser ut som masker.

Tok ett bilde for å forklare, det er jo så vanskelig å skrive hva man gjør, hehe

Back
Topp